شناسه خبر : 70074
دوشنبه 22 مهر 1398 , 11:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برای رسیدگی به وضعیت استخدامی پرستاران جانبازان آسایشگاه ها

مجلس دست به دامان آیت الله رئیسی شد

رییس فراکسیون ایثارگران مجلس از ارسال نامه به رئیس قوه قضائیه درباره پرستاران شاغل در آسایشگاه های جانبازان خبر داد...

فاش نیوز -  سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی از ارسال نامه ای به آیت الله رییسی با استناد به بند "ز" ماده 87 قانون برنامه توسعه خواستار رسیدگی به وضعیت استخدامی پرستاران آسایشگاه های جانبازان از سوی قوه قضائیه شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی، نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تذکر شفاهی خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چرا پرستاران آسایشگاه های جانبازان که بیش از ده سال است مشغول به کار هستند هنوز وضعیت اشتغالی مشخصی ندارند در حالیکه حداقل توقع این است که یک قرار داد شرکتی یا قرارداد وزارت کار با آنها منقعد شود.

Image result for ‫حسن نوروزی‬‎

وی با اشاره به نامه جمعی از پرستاران آسایشگاه جانبازان نخاعی اصفهان به فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی از پرستاران شاغل در آسایشگاه ها که کار خدمت رسانی به جانبازان قطع نخاعی را بر عهده دارند از هیچگونه امکانات قانونی مندرج در قانون کار برخوردار نیستند؛ در حالی که برخی از آنها از سابقه ده تا 16 سال اشتغال برخوردار هستند.

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در چارچوب این موضوع، نامه ای به آیت الله رییسی ارسال و در آن به استناد بند "ز" ماده 87 قانون برنامه توسعه خواستار رسیدگی به آن از سوی قوه قضائیه شده است.

نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در ادامه سخنان خود یادآور شد: چرا به فرزندان ایثارگران که در قالب قراردادی و شرکتی مشغول بکار هستند توجهی نمی شود در حالی که بر اساس مر قانون بایستی پس از 3 ماه رسمی شوند؟

نوروزی با انتقاد از دست اندازی به قوانین ایثارگری از سوی برخی دستگاه ها و نهادهای دولتی متذکر شد: قوانین ایثارگری در چارچوب قوانین مجلس شورای اسلامی و تائید شورای نگهبان در کشور ساری و جاری است و از شفافیت بالایی برخوردار است؛ اما متاسفانه اخیرا شاهد لغو برخی از آنها از سوی دیوان عدالت اداری در سطح کشور هستیم. در حالی که این موضوع ربطی به دیوان عدالت اداری نداشته است که در حوزه قانونگذاری ورود کند.

وی ادامه داد: فراکسیون ایثارگران در این چارچوب اقدام به تهیه و ارسال استفساریه ای در قالب بند ز ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه کشور به کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی کرده است که در صورت تصویب، برخی از نقایص موجود در زمینه قوانین اشتغال ایثارگران را پوشش خواهد داد.

پایان

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
درباره انتقال دائم فرزندان شاغل شاهد از دستگاهی به دستگاه دیگر کاری کنید متشکرم
باسلام،لطفا‌راهنمایی‌ام‌کنید،،درسال‌۸۹-۹۰برای‌اولین‌بار‌به‌کمیسیون‌رفتم،‌ باوجودترکش‌برروی‌قلب،وموجگوفتگی،قطع‌انگشت‌دست‌چپ‌ومچ‌دست‌ راست‌و۲۰ماه‌حضوردرجبهه‌،که‌بهترین‌روزهای‌ زندگی‌رادر‌سخت ترین‌شرایط‌جبهه‌ گذراندم،اینجاتب‌جنگ زده،رزمتده‌،جانباز‌وبرادرشهید‌هستم‌وکمیسیون‌۵%جانبازی‌لحاظ‌کردند،درتاریخ‌۱۱/۷/۹۸مجددا‌به‌کمیسیون‌رفته‌ وباوجود‌شدت‌عارضه‌وعلایم‌شیمیایی‌‌ونظربه‌پزشکان‌وموج گرفتگی‌، هیچ‌ترتیب‌‌اثری‌ندادند،واقعیت‌ایت‌است‌که‌پزشکان‌هیچ‌توجهی‌‌وهیچ‌اهمیتی‌به‌مدارک‌واسناد‌وحرفهای‌ من‌وامثال‌من‌نکردند‌،حتی‌یک‌نفر‌هم‌با‌ناراحتی‌ازمحل‌برگزاری‌کمیسیون‌بیرون‌رفت، این‌بی‌توجهی‌ها‌ برای‌‌چیست؟‌ چندین‌پزشک‌‌که‌ همگی‌مورد‌اعتماد‌بنیاد‌هستند‌ تایید‌میکنند‌ولی‌پزشکان‌کمیسیون‌مردود‌میکنتد،آیا‌پزشکان‌بنیاد‌بیشتر‌میفهمند،؟اگر‌اینچنین‌اسا‌‌خب‌ چرا‌مارامعرفی‌ نمیکنند‌به‌آنها؟‌ خلاصه‌اینکه‌‌مردود‌شدیم،لطفا‌ارشادکتید‌که‌باید‌چکار‌کنم‌؟
مورد‌دوم‌ اینکه‌،۲۰ماه‌حضوردرجبهه‌و۵%جانبازی‌،پسرم‌متولد‌۷۰وفوق‌لیسانس‌شیمی،وگواهی‌تحصیلی‌ارائه‌داده،و۹۸/۸/۱اعزام‌بخدمت‌میشود،آیا‌میتواند‌از‌کسری‌خدمت‌استفاده‌کند؟اینقدرخسیس‌بودند‌که‌سه‌درصد‌ندادند‌‌بااین‌وضعی‌که‌دارم،مدتی‌هم‌هست‌که‌دیسک‌کمر‌گرفته‌ام‌‌ودرخانه‌طبق‌دستور‌پزشک‌‌بستری‌شدم،ممنون‌میشوم‌راهنمایی‌کنید‌،دومورد ....... باتشکرجانباز‌دردمند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi