شناسه خبر : 70085
یکشنبه 21 مهر 1398 , 11:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

صدا و سیما در خط مقدم جنگ نرم

عباس قره‌تپه‌ئی مسئول امور ایثارگران سازمان صدا و سیما در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، با اشاره به بانک اطلاعاتی ایثارگران صدا و سیما اظهار داشت: سازمان صدا و سیما پنج هزار ایثارگر دارد. در این آمار، هزار و ۸۲ نفر جانباز، ۷۰۰ نفر فرزند شهید، ۱۳۲ نفر آزاده و مابقی رزمندگان از شش ماه به بالا هستند. بخشی از این آمار در حال حاضر در صدا و سیما مشغول فعالیت و بخشی دیگر نیز بازنشسته هستند. خدمات سازمان به شاغلین و بازنشستگان یکسان است.

وی افزود: تهران، خراسان رضوی، فارس، اصفهان و خوزستان بیشترین آمار ایثارگر را به خود اختصاص داده است. ۵۲ درصد از آمار ایثارگران در تهران و باقی در استان‌های دیگر کشور مستقر هستند. در تمام استان‌های کشور رابطینی داریم تا پیگیر امور خدمات‌رسانی به ایثارگران باشند.

تجهیزات ما در جنگ فرهنگی قابل مقایسه با دشمن نیست

مسئول امور ایثارگران سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد: صدا و سیما از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز در تمام معرکه‌ها و اتفاقات رخ داده در کشور حضور داشته است. از این رو ما شهید دفاع مقدس، مدافع حرم، منا و ... داریم. اکثر کارمندان ما در دوران دفاع مقدس در حین ماموریت به درجه رفیع جانبازی نائل آمدند.

برنامه‌های ویژه صدا و سیما جهت بزرگداشت شهدا

قره‌تپه‌ئی با اشاره به شهدای برجسته صدا و سیما گفت: شهید رهبر از جمله شهدای شاخص صدا و سیما در دوران دفاع مقدس، شهیدان جوانمرد و خزایی از شهدای مدافع حرم، حسینی و میرزاده از شهدای منا هستند. صدا و سیما ۳۱ نفر از نیروهایش را در حادثه سقوط هواپیمای c۱۳۰ از دست داد. این نیرو‌ها در حال اعزام برای پوشش برنامه مانور سپاه و ارتش بودند.

وی درباره تجلیل و تقدیر از ایثارگران و خانواده شهدا، گفت: ما در چهار مناسبت روز ورود آزادگان، روز جانباز، روز شهید و روز حادثه سقوط هواپیمای c۱۳۰ برنامه‌هایی در سراسر کشور برگزار می‌کنیم که در این برنامه‌ها از خانواده شهدا و ایثارگران تجلیل به عمل می‌آید. در طول سال نیز در مناسبت‌های مختلف همچون هفته دفاع مقدس، هفته بسیج و ... برنامه‌های اختصاصی داریم. یکی از برنامه‌های مهم ما نیز تجلیل از مادران و همسران شهداست که در طول سال صورت می‌گیرد.

مشکلات خانواده شهدا را لمس کرده‌ام

قره تپه‌ئی افزود: از آنجایی من نیز در خانواده‌ای که سه شهید تقدیم کشور کرده است، بزرگ شده‌ام، مشکلات خانواده شهدا را از نزدیک دیده و لمس کرده‌ام. از این رو تمام تلاشم را می‌کنم که مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگر را در حد توان حل و فصل کنم.

مسئول امور ایثارگران سازمان صدا و سیما در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه صدا و سیما در جهت ثبت خاطرات ایثارگران خود چه فعالیتی انجام داده است، اظهار داشت: برنامه پنج ساله ششم از اول فروردین ۹۶ ابلاغ شد که یک فصل آن در حوزه ایثارگران است. من از مهر سال ۹۶ توفیق خدمت به ایثارگران این سازمان را دارم. از زمانی که وارد صدا و سیما شدم، مشغول تطبیق و اجرای آن مواردی که از برنامه ششم باقی مانده بود، شدم.

تهیه کتاب و مستند ۴۰ قسمتی در خصوص شهدای رسانه

وی افزود: علی اصغر جعفری که در دوره قبلی مسئولیت بسیج سازمان را بر عهده داشتی، یک مستند حدودا ۴۰ قسمتی و یک کتاب را در خصوص زندگی‌نامه شهدا، ایثارگران، آزادگان و جانبازان صدا و سیما تهیه کردند. به جهت کمبود بودجه، ما نتوانستیم آثاری را جمع آوری کنیم. در حال برگزاری جلسه هستیم تا اگر شرایط مهیا باشد، بتوانیم بسته‌های فرهنگی تهیه کنیم. یکی از دوستان نقل می‌کرد که علی عسگری رئیس صدا و سیما در جلسه‌ای گفته بود که آرزو دارم یک برنامه پربیننده‌ای همچون خندوانه در حوزه ایثار و شهادت تولید کنیم. در این راستا جلساتی در حال برگزاری است تا یک برنامه اختصاصی در حوزه دفاع مقدس ساخته شود.

قره‌تپه‌ئی تصریح کرد: از سویی ما نمی‌توانیم تنها از ایثارگران سازمان صدا و سیما در برنامه‌ها استفاده کنیم، زیرا این شبهه به وجود می‌آید که از آن جایی که رسانه را در دست داریم، می‌خواهیم فعالیت‌های خودمان را بزرگ جلوه دهیم. تمامی سازمان‌ها و نهاد‌ها از ما انتظار دارند که شهدا و ایثارگران را در صدا و سیما معرفی کنیم؛ زیرا صدا و سیما یکی از بخش‌هایی است که تاثیرگذاری زیادی بر روی مخاطبان دارد.

تجهیزات ما در جنگ فرهنگی قابل مقایسه با دشمن نیست

مسئول امور ایثارگران سازمان صدا و سیما عنوان کرد: تمام دستگاه‌ها طبق قانون موظف هستند که درصدی از بودجه فرهنگی خود را به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص دهند. از این رو برنامه‌هایی تولید و روزانه در صدا و سیما پخش می‌شود.

وی با اشاره به ساخت برنامه‌های حوزه فرهنگ ایثار و شهادت در صدا و سیما، بیان داشت: بر اساس قانون و تکالیفی که بر عهده ما گذاشته شده است، ما باید علاوه بر معرفی و تجلیل از ایثارگران سازمان صدا و سیما، باید به معرفی دیگر شهدای کشور نیز بپردازیم.

تشریح برنامه‌های صدا و سیما در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

قره‌تپه‌ئی در خصوص آمار برنامه‌های صدا و سیما در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: سال گذشته حدود هزار و ۸۰۱ ساعت در حوزه صدا، هزار و هشت ساعت در حوزه سیما، هزار و ۵۶۳ ساعت در حوزه سیاسی، دو هزار ساعت در امور استانی و ۷۲۲ ساعت در حوزه برون مرزی برنامه ساخته شده است.

مسئول امور ایثارگران سازمان صدا و سیما در خصوص استخدام ایثارگران و فرزندان شهدا، گفت: طبق قانون اساسی باید دستگاه‌ها و سازمان‌ها ۲۵ درصد از استخدام‌هایش را به جامعه ایثارگری اختصاص دهند. در برنامه ششم پنج درصد برای فرزندان رزمندگان بالای شش ماه سابقه خدمت، اختصاص داده شده است. با توجه به اینکه سال‌هاست آزمون استخدامی در صدا و سیما برگزار نمی‌شود، این قانون را به گونه دیگری اجرا می‌کنیم. در آزمون‌های استخدامی درون‌سازی، اولویت استخدام با ایثارگران است.

وی در پایان گفت: جنگ تمام نشده است و ما ۴۰ سال است که در حال جنگ با دشمن هستیم. هشت سال جنگ سخت و حالا جنگ نرم. به همت نیرو‌های مسلح، دشمنان دریافته‌اند که در بحث نظامی نمی‌توانند ما را شکست دهند از این رو به مسائل فرهنگی روی آورده‌اند. تجهیزات آن‌ها با امکانات و تجهیزات ما قابل مقایسه نیست، اما ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا در این عرصه نیز پیروز باشیم. صدا و سیما در خط مقدم جنگ نرم حضور دارد.

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi