شناسه خبر : 70086
یکشنبه 21 مهر 1398 , 11:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خاطره مادر شهید شیردل از گمنامی فرزندش

مادر شهید مدافع حرم علی‌اصغر شیردل، در بیان خاطره‌ای اظهار داشت: علی‌اصغر در سوریه شهید شد. یک سال پس از شهادت، پیکرش بازگشت. روزی بر سر مزار پسرم رفته بودم که یکی از دوستانش به سمتم آمد و گفت «می‌خواهم خاطره‌ای برای شما تعریف کنم تا قلب‌تان آرام شود. چند روز پیش به معراج الشهدا رفته بودم. به مسئول معراج الشهدا گفتم یک شهید بیاورید می‌خواهم برایش زیارت عاشورا بخوانم تا آرام شوم. آن‌ها تابوت یک شهید را آوردند که روی آن نوشته شده بود، علی اصغر شیردل.» از من پرسید که علی اصغر کی شهید شد و چطور پیکرش بازگشت.

وی افزود: دوست علی اصغر به من گفت «با علی اصغر برای تفحص شهدا به کرمانشاه رفتیم. آن موقع علی اصغر ۲۰ ساله بود. یک شهید تفحص کردیم. علی اصغر خودش را روی استخوان‌های شهید انداخت و گفت خدایا من را هم همینطور شهید کن و استخوان‌هایم را همینگونه برای مادرم ببرند. علی اصغر همانطور که دلش می‌خواست شهید شد و همانطور که دلش می‌خواست برگشت.»

شهید علی اصغر شیردل در سوم خرداد سال ۱۳۵۷، مصادف با ۱۵ رجب متولد شد. او فرزند دوم و تنها پسر خانواده بود. در سن ۱۸ سالگی به استخدام سپاه پاسداران درآمد و همزمان تحصیلاتش را در رشته مهندسی سخت افزار ادامه داد. وی در سال ۸۴ در ۲۷ سالگی ازدواج کرد که حاصل این ازدواج یک فرزند ۹ ساله به نام امیرعلی است.

علی اصغر شیردل در سال ۹۴ به صورت داوطلبانه عازم سوریه شد که پس از ۴۸ روز حضور در منطقه در ۳۰ اردیبهشت همان سال بر اثر اصابت تیر به پهلو به شهادت رسید. پیکر این شهید یک سال پس از شهادت به کشور بازگشت.

انتهای پیام/

download

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi