شناسه خبر : 70087
یکشنبه 21 مهر 1398 , 11:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خبرگزاری دولتی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شد


پس از ابراز نگرانی وزیر خارجه آمریکا از عدم پیوستن ایران به کنوانسیون پالرمو و عدم تصویب طرح‌های مربوط به FATF؛ یک خبرگزاری دولتی هم از عدم تصویب این طرح‌ها اظهار ناراحتی کرد!
مایک پمپئو شامگاه جمعه عدم تصویب مقررات مربوط به FATF از جانب ایران را نگران‌کننده خواند و خواستار تصویب فوری کنوانسیون پالرمو و سی.اف.تی توسط ایران شد. اظهارات وزیر خارجه آمریکا در حالی است که پس از امضای خسارت محض برجام، ایران امتیازات فراوانی به اروپا و آمریکا داد اما طرف مقابل به هیچ‌یک از تعهدات خود عمل نکرد و ضمن حفظ تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران با بهانه‌گیری خواستار دسترسی به اطلاعات نظام بانکی و مالی ایران در قالب پذیرش مقررات گروه ویژه اقدام مالی(FATF) شد. مقرراتی که نه یک عرف بین‌المللی که به‌صورت ویژه برای ایران طراحی شده بود. طبق اعلام نظر کارشناسان با اعمال این مقررات، ضمن خدشه‌دار شدن استقلال کشور دسترسی نهادهای بین‌المللی تحت نفوذ آمریکا به اطلاعات حساس سیستم مالی و بانکی ایران هموار می‌شود و پس از آن به علت درز اطلاعات شاهد هدفمند شدن تحریم‌های غیرقانونی آمریکا خواهیم بود.
اما در اقدامی قابل توجه ساعاتی پس از اعلام نظر وزیر خارجه آمریکا خبرگزاری دولتی وابسته به آموزش و پرورش نیز در یک موضع‌گیری مشابه خواستار تصویب لوایح مربوط به الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو و سی.اف.تی شد.

خبرگزاری دانش‌آموزان ایران موسوم به پانا(وابسته به وزارت آموزش پرورش) که طبق اصول اعلام شده‌اش باید به «پوشش اخبار حوزه دانش‌آموزی و آموزش و پرورش» بپردازد پا را از حوزه کاری‌اش فراتر نهاد و این بار در قامت سخنگوی دولت آمریکا ظاهر و همسو با وزیر خارجه این کشور خواستار تصویب هرچه سریع‌تر لوایح مربوط به FATF شد.
در حالی که آمریکا با انجام تحریم‌های حداکثری علیه ایران که شامل همه حوزه‌ها شده است؛ عملاً قادر به اعمال فشار بیشتر از این طریق نیست و در مواردی حتی با اعلام همان تحریم‌های قبلی به‌عنوان تحریم جدید رو به عملیات روانی آورده است؛ به‌نظر می‌رسد برخی رسانه‌های داخلی با حمایت از تصویب مقررات FATF و درنتیجه درز اطلاعات نظام بانکی ایران و همچنین تخریب روابط ایران با کشورهای همسایه‌ به دنبال بازسازی توان تحریمی آمریکا و در نتیجه تنگ‌ کردن حلقه تحریم‌ ایران هستند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi