شناسه خبر : 70089
یکشنبه 21 مهر 1398 , 11:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تحلیل موذیانه بی‌بی‌سی از حمله‌ ترکیه به شمال سوریه


خبرنگار ارشد رسانه دولتی انگلیس در حوزه خاورمیانه، حمله‌ ترکیه به مناطق کردنشین سوریه را کاملاً به نفع ایران ارزیابی کرد.
شبکه بی‌بی‌سی فارسی در تحلیلی از حمله‌ ترکیه به مناطق کردنشین در شمال شرق سوریه، این اقدام را در هر حالت «به‌سود ایران» دانست. «مهرداد فرهمند» خبرنگار ارشد رسانه دولتی انگلیس در حوزه خاورمیانه، در این زمینه معتقد است: عملیات ارتش‌ ترکیه علیه شبه‌نظامیان کرد سوری در خاک سوریه، گرچه رسما ‌اشغال خاک متحد ایران است، اما منطقه عملیات سال‌هاست از سلطه دولت سوریه خارج شده و بازگشت آن به حاکمیت سوریه در آینده نزدیک، نامحتمل است.
 وی می‌افزاید:‌ ترکیه اگر موفق شود منطقه مورد نظرش را زیر کنترل خود ببرد و کمربند امنیتی تشکیل دهد، هم‌ ترکیب جمعیتی شمال شرق سوریه را به ‌نفع عرب‌ها تغییر خواهد داد و هم زمینه را برای تضعیف بیشتر شبه‌نظامیان کرد و در هم شکستن اقتدار آنان در آینده خواهد چید. همه این‌ها به سود ایران است.
 فرهمند ادامه می‌دهد: پیروزی یا شکست‌ ترکیه، هر دو سرش برای ایران بُرد است. ارتش‌ ترکیه، داعش نیست که شبه‌نظامیان کرد (با کمک همه طرف‌ها) توانستند از پسش برآیند. این ‌بار از این حرف‌ها نیست و کسی پشتشان نایستاده است.
 خبرنگار ارشد بی‌بی‌سی در پایان خاطرنشان ساخت: به‌ فرض که ارتش‌ ترکیه به مشکل بخورد و درگیر نبردی طولانی و فرسایشی شود، باز هم به ‌سود ایران است؛ زیرا رقیب منطقه‌ای‌اش زیان خواهد دید.
البته این تحلیل بی‌بی‌سی در حالی است که جمهوری اسلامی ایران به‌طور رسمی ‌به این حمله اعتراض کرده و خواستار توقف آن و احترام به تمامیت ارضی سوریه شده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi