شناسه خبر : 70094
دوشنبه 22 مهر 1398 , 09:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آمادگی ستاد راهیان نور برای خدمت به زائران اربعین

سردار «نادر ادیبی» دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور با تشریح اقدامات این ستاد در ارائه خدمات به زائران راهیان نور در مناطق مرزی و یادمان‌های دفاع مقدس اظهار داشت: تعدادی از یادمان‌های دوران دفاع مقدس که در مسیر زائران اربعین قرار دارد مثل یادمان «مرصاد»، «بازی‌دراز»، «قصر شیرین»، «شهدای قلاویزان» در مهران، «شهدای چذابه»، «شلمچه» و «دهلاویه» آمادگی خدمت‌رسانی به زائران اربعین را دارند و در این یادمان‌ها و مراکز اسکان، ارائه خدمات به صورت چند وجهی انجام می‌شود.

سردار ادیبی با اشاره به چگونگی تعامل مواکب با یادمان‌ها برای استفاده از ظرفیت یادمان‌ها در جهت خدمت‌رسانی به زائران گفت: برای مواکب ارائه خدمات در یادمان‌ها آزاد است. مدیران یادمان‌ها به صورت دائم در محل یادمان مستقر هستند و متقاضیان ایجاد موکب می‌توانند با مدیران یادمان‌ها در ارتباط باشند.

وی افزود: زائرانی که نیازمند اسکان اضطراری هستند می‌توانند از خدمات بهداشتی، درمانی یادمان‌ها و مواکب مردمی استقراریافته در این محل‌ها استفاده کنند. راویان مستقر در یادمان‌ها نیز در طول مدت سفر اربعین آماده خدمت‌رسانی در یادمان‌ها هستند.

سردار ادیبی تصریح کرد: خادمان و مسوولین راهیان نور خود را موظف به کمک در موضوع اربعین می‌دانند. با ارائه دستورالعمل و امضای رئیس ستاد مرکزی راهیان نور، ابلاغ شد تا امکانات در حوزه زیرساختی مثل یادمان‌ها و محل‌های اسکان در اختیار متولیان اربعین باشد تا در زمان نیاز، امکانات ستاد مرکزی راهیان نور در اختیار ستاد اربعین قرار گیرد.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور به خدمت‌رسانی خادمین شهدا در موکب‌های اربعین اشاره کرد و گفت: بخشی از خادمین در موکب‌ها ارائه خدمات می‌کنند و بخشی دیگر در بحث سازماندهی‌ها در داخل کشور مشغول هستند. سامانه ویژه‌ای برای خادمین اربعین پیش‌بینی شده که خادمان داوطلب در این سامانه با شبکه مرکزی خادمین ارتباط پیدا می‌کنند.

سردار ادیبی در ادامه افزود: فضاهای تبلیغی راهیان نور در سه استان کشور در اختیار ستاد اربعین قرار دارد و بیلبوردهای شهری آماده تبلیغ موضوعات اربعینی و ارتباط آن با دفاع مقدس هستند.

وی بیان کرد: زیرساخت‌های راهیان نور در سه استان مقصد و حرکت زائران در کرمانشاه، ایلام و خوزستان و مبادی ورودی و خروجی زائران آماده است و هر زمان که نیاز باشد امکانات در اختیار ستاد اربعین قرار می‌گیرد. راهیان نور خود را موظف می‌داند در این زمینه کمک کند چرا که اربعین را برجسته‌ترین اقدام فرهنگی شیعیان می‌داند.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi