شناسه خبر : 70099
دوشنبه 22 مهر 1398 , 10:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تحول روحی شهید جنتی در سفر به لبنان

مادر شهید مدافع حرم محمد جنتی به نام جهادی «حاج حیدر» و معروف به «فرمانده حیدر»، اظهار داشت: محمد در سازمان هوا و فضا کار می‌کرد. در دوران حیات شهید تهرانی‌مقدم، پسرم و همکارانش یک موشک را طراحی کرده بودند که شهید تهرانی‌مقدم آن را تایید کرد، فقط گفت چند ایراد دارد که باید اصلاح شود. محمد برای گذراندن دوره‌های پیشرفته نظامی به کشور‌های مختلفی سفر کرد. یکی از این کشورها، لبنان بود. وقتی از لبنان برگشت، متحول شده بود. می‌گفت راهم را پیدا کرده‌ام. می‌خواهم وارد سپاه قدس شوم.

وی افزود: محمد می‌گفت برایم دعا کنید که بتوانم وارد سپاه قدس شوم. دو سال طول کشید تا به خواسته‌اش رسید. مدتی بعد هم تصمیم گرفت به سوریه برود. او یکی از فرماندهان در سوریه بود تا اینکه سال ۹۶ به شهادت رسید. دو سال پس از شهادتش، پیکرش تفحص و شناسایی شد. پیکر مطهرش را در ۲۱ رمضان به خاک سپردیم. از او سه فرزند به یادگار مانده است.  

مادر شهید جنتی در پایان گفت: سردار قاسم سلیمانی پس از شهادت محمد گفته بود که یکی از بهترین نیروهایم را از دست دادم.

به گزارش دفاع‌پرس، شهید محمد جنتی با نام جهادی «حاج حیدر» و معروف به «فرمانده حیدر» بیش از یک سال فرمانده رزمندگان پاکستانی مدافع حرم (تیپ زینبیون) و پیش از آن نیز مدتی فرمانده عملیات قرارگاه حیدریون در سوریه بود. این شهید اهل روستای «دیزج خلیل» از توابع شهرستان «شبستر» در استان آذربایجان شرقی بود. او نوزدهمین شهید مدافع حرم استان آذربایجان شرقی است. شهید جنتی سال ۹۲ راهی سوریه شد و حدود چهار سال در جبهه مقاومت سوریه و عراق حضور فعال داشت. جزو اولین مستشارانی بود که برای مقابله با تروریست‌های تکفیری وارد جبهه شد و در مناطق مختلفی از جمله دمشق، حلب، حما و... حضور یافت و چندین بار در درگیری با تروریست‌ها مجروح شد.

محمد جنتی نهایتاً در ۱۶ فروردین ۹۶ در حماه سوریه در منطقه تل ترابی به شهادت رسید و همچون حضرت عباس (ع) سر و دستش را فدا کرد و پیکر مطهرش در منطقه ماند. حالا بعد از گذشت دو سال طی عملیات تفحص پیکر شهدای مدافع حرم در مناطق سوریه، پیکر این شهید نیز کشف شده و به کشور بازگشته است. هویت پیکر او از طریق آزمایش DNA شناسایی شده است.

انتهای پیام/

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi