شناسه خبر : 70107
دوشنبه 22 مهر 1398 , 15:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ویژه‌برنامه موکب‌های اربعین ویژه خواهران

فاطمه گنجی، مدیر خواهران سازمان بسیج مداحان کشور و مسئول پیروان عترت هیئت رزمندگان اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس به تشریح ویژه برنامه‌های موکب اربعین حسینی ویژه خواهران پرداخت و اظهار داشت: در موکب احمد بن موسی (ع) جمعه (۲۶ مهر) بعد از نماز مغرب و عشا، نشست کارگاهی، شنبه (۲۷ مهر) بعد از نماز مغرب و عشا نشست بررسی نظام معارفی نهضت عاشورا و نقش حضرت زینب کبری (س) در زنده نگهداشتن واقعه عاشورا، یکشنبه (۲۸ مهر) بعد از نماز مغرب و عشا نشست بررسی نقش تاریخی زنان عاشورایی همراه با پرسش و پاسخ دینی، مذهبی و تربیتی برگزار خواهد شد.

وی با در خصوص ویژه برنامه خواهران در موکب فاطمه الزهرا (س) نیز گفت: تا اربعین حسینی هر روز بعد از نماز صبح و بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور اساتید برجسته نشست‌هایی در این موکب برگزار می‌شود. جمعه (۲۶ مهر) بعد از نماز صبح، نشست بررسی نقش زن در کربلا و اربعین و بررسی و مقایسه عصر جدید زنان نقش‌آفرین، شنبه (۲۷ مهر) بعد از نماز صبح، نشست بررسی خطبه حضرت سکینه (س) و اثر بخشی آن در تاریخ، شنبه (۲۷ مهر) بعد از نماز مغرب و عشا نشست بررسی نقش زنان در گام دوم انقلاب و ارائه مشاوره تربیتی، یک‌شنبه (۲۸ مهر) بعد از نماز صبح نشست بررسی نقش تربیتی زنان در فرهنگ‌سازی عاشورا، یکشنبه (۲۸ مهر) بعد از نماز مغرب نشست نقش زنان با افق تمدن‌سازی اسلامی در اربعین حسینی برگزار می‌شود.

مدیر خواهران سازمان بسیج مداحان کشور خاطرنشان کرد: جمعه (۲۶ مهر) بعد از نماز مغرب و عشا نشست نقش تربیتی زنان در حادثه عاشورا و همچنین نشست تخصصی جوانان با محوریت پرسش و پاسخ شبهات جوانان در حوزه دینی، تربیتی، بصیرتی، شنبه (۲۷ مهر) بعد از نماز مغرب و عشا نشست اربعین زنان و نقش امر به معروف و نهی از منکر، یکشنبه (۲۸ مهر) بعد از نماز مغرب و عشا نشست نقش زنان تمدن‌ساز در حادثه عاشورا، در موکب حضرت امام رضا (ع) (موکب استان همدان) برگزار خواهد شد.

گنجی عنوان کرد: مراسم عزاداری حضرت فاطمه‌الزهرا (س) ویژه خواهران هر روز بعد از نماز صبح توسط مداحان برجسته خواهر برپا می‌شود. مراسم دیگری نیز با حضور جمعی از خواهران در نجف صحن حضرت فاطمه‌الزهرا (س) در روز اربعین برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: نشست نقش زنان عاشورایی در واقعه کربلا با سخنرانی «مینو اصلانی» رئیس بسیج جامعه زنان یکشنبه (۲۸ مهر) بعد از نماز مغرب و عشا در موکب مرکزی احباب الرضا (س) کنسولگری کربلا برگزار می‌شود.

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi