شناسه خبر : 70121
سه شنبه 23 مهر 1398 , 10:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

راه‌اندازی«بخش تهران»در موزه دفاع‌مقدس

طرح یک فوریت ایجاد «بخش تهران» در مجموعه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با رای اعضای شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید.

آرش میلانی عضو شورای شهر تهران، روز یکشنبه در یکصد و هفتادمین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران در سخنانی پیش از تصویب این طرح بر فوریت آن تاکید کرد.

وی اظهار داشت: تهران از جمله شهر‌هایی است که در هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی در دوران دفاع مقدس داشت، اما جای آن در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خالی است و با توجه به تغییرات نسلی امروز وظیفه داریم برای بازشناخت دفاع مقدس به صورت جدی وارد این عرصه شویم.

میلانی با بیان اینکه باید مطالعات امکان سنجی و طراحی این موزه و حمایت بودجه‌ای شهرداری در سال آینده لحاظ شود، افزود: در شورای اسلامی شهر تهران، طرح یک فوریت الزام شهرداری به ایجاد بخش تهران در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به تصویب رسید.

«بخش تهران» با رویکرد انسان محور صورت گیرد

احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران در صحن شورای اسلامی شهر تهران در خصوص طرح «الزام شهرداری تهران به انجام مطالعات ایجاد موزه دفاع مقدس شهر تهران»  تاکید کرد و اظهار داشت: تهران در دفاع مقدس نقش موثری داشته است. بیش از ۲۰ هزار شهید دفاع مقدس دارد. تهران چهار دوره بمباران و موشک باران شده است.

وی افزود: تنها در بخشی از یک دوره، ۶۰ نقطه تهران از موشک باران آسیب‌های جدی دید که ما در ایام هفته دفاع مقدس، اطلس بمباران شهر تهران را که سند خیلی مهمی است و وزارت راه و شهرسازی آن را تهیه کرده رونمایی کردیم و نمی‌دانم چرا سند به این مهمی خیلی رسانه‌ای نشد؛ بنابراین در حق تهران ادای دین نشده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان این که در حال حاضر دو سال است کار جدی درباره دفاع مقدس در تهران انجام نشده است، گفت: اینکه دوباره عکس‌های شهدا را ترمیم کنیم و نصب کنیم، کار چندان موثری نیست.

وی با اشاره به این که اشیا و آثار موزه دفاع مقدس بیشتر جنس سخت افزاری دارد تا جنس نرم افزاری و پرداختن به نقش زنان، کودکان و دانش آموزان چندان مورد توجه قرار نگرفته است، بیان کرد: به عنوان مثال صنایع دفاع و غنایم جنگی با وجود اهمیتی که دارد، اما روح دفاع مقدس را بازتاب نمی‌دهد؛ لذا این طرح تأکید دارد که در دوره این شورا، راه اندازی موزه دفاع مقدس شهر تهران با رویکرد انسان محور صورت گیرد و شهرداری هم اشخاص، فضاها، نمادها، آثار هنری و حجمی و تأسیسات مرتبط با دفاع مقدس را در سطح تهران شناسایی و تدوین کند و یک لایه کامل اطلاعاتی را در سامانه اطلاعات جغرافیایی شهر تهران بگذارد.

مسجد جامعی خاطرنشان کرد: این سامانه موجب خواهد شد مباحثی همچون بی توجهی به نام شهدا که این روز‌ها مطرح می‌شود بی اثر بماند و همه چیز مشخص و اگر هم تخلف صورت گیرد با آن مقابله شود. تقارن با هفته دفاع مقدس، طرح این موضوع را مغتنم کرده است و با این کار ما به عنوان نمایندگان مردم از حیثیت و جایگاه تهران در دفاع مقدس حمایت می‌کنیم.

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi