شناسه خبر : 70144
دوشنبه 29 مهر 1398 , 11:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دوئل دیوانگی و دروغ رفراندوم

آقای روحانی امروز گفت: "دعوا سر برجام نیست، مسئله بالاتری است. یک عده می گویند وقت تلف می کنید با خارجی ها حرف می زنید. ما باید قوی شویم، و خارج را تهدید کنیم، روزی در برابر ما به زانو در می آید و دست ما را هم می بوسد".

فاش نیوز - آقای روحانی امروز گفت: "دعوا سر برجام نیست، مسئله بالاتری است. یک عده می گویند وقت تلف می کنید با خارجی ها حرف می زنید. ما باید قوی شویم، و خارج را تهدید کنیم، روزی در برابر ما به زانو در می آید و دست ما را هم می بوسد".

او همچنین گفت "پیشرفت و آینده کشور در سایه تعامل با دنیا به دست می‌آید یا تقابل با آن؟ ممکن است بگویید این که روشن است، باید تعامل کنیم. اما 41 سال است ما هنوز به جواب راهبردی نرسیده‌ایم. برخی می‌گویند دشمن خبیث است و باید با او دوئل کرد و زد و کشت یا کشته شد. عده‌ای در مقابل می‌گویند باید تعامل کرد. 40 سال است بحث می‌کنیم، پس اگر به نتیجه نرسیده‌ایم راهش این است که در همه‌پرسی از مردم بپرسیم".

آقای روحانی شش سال است (بلکه از سال 82) است نسخه خود را به اجرا گذاشته و پاسخ آن را با توهین و تحقیر و عهدشکنی و دهن کجی اروپا و آمریکا گرفته است. مدل ذهنی او  نه دست خورده بلکه پا خورده و لگدمال شده طرف غربی است که روحانی تعمدا همواره با "دنیا" و "خارج" خلط می کند.

17 ماه است برجام به شکل سیستماتیک و توهین آمیز توسط آمریکا و سه دولت اروپایی نقض می شود اما آقای روحانی چنان دوقطبی جعلی می تراشد که انگار نه در مهرماه 98 بلکه فروردین 92 (قبل از انتخابات) سخن می گوید!

تعامل یکطرفه با غرب اکنون باید میوه می داد نه این که سه دولت اروپایی یکی خبیث تر از دیگری، آقای روحانی را سنگ قلاب کنند. نظام با وجود بی اعتمادی مسبوق به واقعیات تاریخی، این فرصت تجربه چند باره را به دولت داد.

نتیجه معلوم است؛ به تعبیر ظریف، آمریکایی ها نشان دادند قابل اعتماد نیستند و اروپایی ها نیز به هیچ یک از یازده تعهد خود عمل نکردند. بر همین اساس بود که روحانی پارسال گفت مذاکره دوباره با آمریکا که می گوید توافق موجود اجرا نشود، دیوانگی است. او اکنون می خواهد بر سر همین دیوانگی، با خود  دوئل کند؟

اکنون چه اتفاقی افتاده که روحانی می خواهد همان دیونگی را سوژه دوقطبی کردن جامعه کند؟! کجای دنیا برای دیوانگی  رفراندوم نمی گذارند؟! اصلا 100 درصد رای فرضی را بریزیم  پای گزینه مذاکره دوباره.

بعدش چی؟ این که دیگر جای مذاکره و چانه زنی باقی نمی گذارد. روحانی آن وقت باید به آمریکا بگوید شما دیکته کند و من هم اجرا می کنم.  نمونه اش مذاکرات سال 82، که سه دولت اروپایی به روحانی گفتند بلوف نزنید! مجلس و دولت شما با ما هم نظر هستند و شما جای مذاکره و چانه زنی و "نه" گفتن ندارید!

همان ها که در دولت و مجلس اصلاحات به روحانی خیانت کردند- و برخی فراری اند- امروز پوست خربزه زیر پای او گذاشته اند تا آخرین استفاده را بکنند. دوئل که نه، خودزنی واقعی همین جا در حال تدارک است، توسط کسانی که خود را صاحبان رحم اجاره ای دولت نامیده اند!

این طیف می دانند چه گرفتاری بزرگی درست کرده اند: دست دولت را کارنامه تهی کرده اند و همین، محبوبیت روحانی را زیر ده درصد رسانده است. بنابراین به قمار آخر بر سر موجودیت خود وسوسه کنند.

هیچ کس در کشور دنبال دوئل با دنیا نیست. اما اگر غرب گستاخی کرد و مدام بر تهدیدهایش افزود، نمی شود از مقابل گریخت یا انفعال نشان داد. انفعال در سال گذشته تشدید فشارهای دشمن در حد توقیف نفتکش ایرانی، و ندادن ویزا به هیئت همراه روحانی در سفر نیویورک شد.

دشمن هر گاه پاسخ قاطع ایران را دید، ناچار شد از تهدیدها بکاهد. و گرنه با روند گستاخی غرب، اکنون حتما با دست درازی های نظامی و امنیتی گسترده و به صفر رسیدن صادرات نفت رو به رو بودیم.

با تاسف باید گفت سخنان امروز روحانی، باعث وقیح تر شدن غربی ها و سخت گیری و عهد شکنی بیشتر آنها خواهد شد. این جفای بزرگی است، بزرگ تر از تحمیل تورم 43 درصدی به مردم.

محمد ایمانی

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
سلام چرا برچسب رسیدن به ژاپن اسلامی را به آقای زاکانی می زنند ؟ یه شیر پاک خورده درباره این موضوع برام توضیح بده
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi