شناسه خبر : 70151
پنجشنبه 25 مهر 1398 , 10:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

توزیع ۲۷۰۰۰ کارت نایب الشهید در بین زائران اربعین

مسئول طرح نایب الشهدا در گفتگو با خبرنگار نوید شاهد قم گفت ۲۷۰۰۰ کارت نایب الشهدا در خصوص شهدای قم اعم از شهدای انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس ،مدافعین حرم و شهدای شاخص کشوری و بین الملل بین زائران اربعین توزیع می شود .

۲۷۰۰۰ کارت نایب الشهید  در بین زائران اربعین توزیع می شود
 
گزارشی از ایستگاه نائب الشهید در مصلی قدس شهر مقدس قم: غرفه ای  در گوشه ای از مصلی قدس  شهر مقدس قم  که با تصاویر  شهدا ، چشمها و قدمهای زائران  را به سوی خود هدایت می کند .

ایستگاه نایب الشهید به نیابت از شهدا، قرار  عاشقانی است که عهدشان با شهدا را  در هیچ زمان فراموش نکرده و یاد شهدا را همواره ، در هر زمان و مکان در سینه همراه می دارند .
مسئول طرح نایب الشهدا  در این دیدار در گفتگو با خبرنگار نوید شاهد گفت ۲۷۰۰۰ کارت نایب الشهدا در خصوص شهدای قم اعم از شهدای انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس ،مدافعین حرم و شهدای شاخص کشوری  و بین الملل بین  زائران اربعین توزیع می شود .

او گفت: ترویج و نشر فرهنگ ارزشمند شهدا و انتقال هنر مندانه این فرهنگ  به مخاطبین خصوصا نسل جوان تحکیم پیوند عاطفی ارزشی و فرهنگی بین نسل جوان دوران دفاع مقدس و نسل جوان امروز و بیان سیره عملی رفتاری  و سبک زندگی شهدا به مخاطبین   از جمله اهداف این طرح است.
 
 
۲۷۰۰۰ کارت نایب الشهید  در بین زائران اربعین توزیع می شود۲۷۰۰۰ کارت نایب الشهید  در بین زائران اربعین توزیع می شود
 
 در ادامه تهیه  گزارش در غرفه متوجه زائرانی از  کشور پاکستان شدیم که این سه خواهر محجبه پاکستانی توانستند  از طریق مترجم با  شهیده های قم آشنا شوند .
 

طیبه واعظی یکی از این شهداست که مختصر به معرفی ایشان می پردازیم.
شهیده طیبه واعظی فرزند محمد صادق و فاطمه ، تحصیلات سوم اکابر . ایشان متاهل و خانه دار بودودر جریان شکل گیری انقلاب با سازمان مهدیون همکاری داشت. وی در کنار همسرش ابراهیم جعفریان و برادرش مرتضی  واعظی  و همسر برادرش فاطمه جعفریان  در فروردین ۵۶ پس از چندین سال زندگی مخفیانه در مشهد و  اصفهان  در تبریز شناسایی شدند . مرتضی و همسرش در این عملیات مسلحانه شهید و طیبه با همسرش به زندان اوین تهران منتقل شدند و ساواک فرزند  آنان را با نام مستعار به شیرخوارگاه تحویل داد. این اسوه های مقاومت پس از تحمل شکنجه های بسیار سخت به هیچ وجه حاضر به افشاگری انقلاب و همکاری با ساواک  نشد  و در نهایت در ۱۳۵۶/۳/۳ به شهادت رسیدند .

 ۱۳۰   شهیده  از دیار کریمه اهل بیت علیهم السلام قم :
شهادت 102 نفر در حملات هوایی دشمن به مناطق مسکونی قم بین سالهای 1364 و 1367

شهادت 3 نفر در زندانهای بغداد سال 1355

شهادت 6نفر در روز برائت از مشرکین در مکه سال 1366

شهادت 5نفر  توسط مزدوران ساواک  بین سالهای 1356 و 1357

شهادت یک نفر در سال 1360 به دست گروهک منافقین

شهادت یک نفر در محور سقز - بانه به دست گروهک منافقین سال 1359

و 12 نفر  از زنان شهیده که اطلاع  دقیقی از  زمان ، مکان و نحوه شهادت آنان در دست نیست.(یادشان و راهشان گرامی باد .)


و در آخر عکسی  از این سه زائر پاکستانی در کنار تصاویر زنان شهیده قم و همچنین  یادداشتی از نماینده قم   در بازدید از این غرفه به یادگار ماند .

اینستاگرام
باسلام
کاربسیار جالب ومدبرانه ای است خوب است در سایر استانها این کار انجام شود
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi