شناسه خبر : 70166
پنجشنبه 25 مهر 1398 , 18:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۵۰۰ زائر اصفهانی اربعین، نائب "شهید حججی"

بیش از ۵۰۰ زائر اصفهانی اربعین نائب "شهید حججی" شدند

پیام موکب‌های نائب‌الشهید به زوار اربعین، پیامی انقلابی در جهت تقویت جبهه مقاومت است. این مشارکت در شهرهای مختلف با استقبال کم‌نظیری مواجه شده است.

بیش از 500 زائر اصفهانی اربعین نائب "شهید حججی" شدند

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، کانون همبستگی فرزندان شاهد پیشنهاد ایجاد کمیته شاهد را در تیرماه سال 1395 به کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین ارائه کرد که مورد استقبال و موافقت آن کمیته قرار گرفت و مسئولیت آن نیز به کانون همبستگی فرزندان شاهد محول شد. طرح‌های متعددی در کارگروه شاهد مد نظر بود که با توجه به امکانات و اهمیت، طرح نیابت شهداء در پیاده‌روی اربعین و زیارت حضرت اباعبدالله(ع) به کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین پیشنهاد و مورد تصویب قرار گرفت. در سال 1395 این طرح به‌صورت آزمایشی و با توزیع حدود 350 هزار کارت نیابت شهدای ایرانی و حشد الشعبی به‌صورت موفقیت‌آمیز و با استقبال چشمگیر زوار اربعین حسینی اجرا شد و در سال 1396 و 1397 و امسال نیز این طرح به‌صورت رسمی و در ابعاد بسیار وسیع‌تر در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد. در این طرح هر زائر به نیابت از یک شهید در این راهپیمایی عظیم شرکت می‌کند و ضمن گرامیداشت یاد آن شهید والامقام ثواب این زیارت را با او شریک می‌شود.

پیام موکب‌های نائب‌الشهید به زوار پیاده‌روی اربعین حسینی، پیامی سیاسی و انقلابی در جهت تقویت جبهه مقاومت است که با استفاده از نمادهایی از جمله تصاویر شهدای شاخص کشورهای اسلامی، قرار دادن پرچم‌ گروه‌های مقاومت مختلف، استفاده از خدام کشورهای مختلف برای معرفی طرح در کنار یکدیگر برای هدیه کارت‌های نیابت شهدا، به زائران این حس را منتقل می‌کند که همه باهم و در کنار هم و پشت یک جبهه قرار دارند. ضمن اینکه مسلمانان در کشورهای خودشان تنها نیستند. پیام مودتی که باید از اربعین دریافت شود، با محوریت شهدا و با رویکردی سیاسی و فرهنگی از موکب‌های نائب‌الشهید حس می‌شد. تاکنون طرح نائب‌الشهید در شهرهای مختلف کشور با استقبال خوب و کم‌نظیری مواجه شده است.

سیدمسعود عمادالساداتی فرزند شهید سیدمحمود عمادالساداتی و مسئول طرح نائب‌الشهید در اصفهان در گفت‌وگو با تسنیم گفت: حرکت راهپیمایی اربعین موجی است که به لطف خدا سال‌هاست که مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. همه مردمی که در این حماسه شرکت می‌کنند باید بدانند که در سرزمینی قدم می‌گذارند که تا چندی پیش داعش در آن سر می‌برید و این امنیت امروزی که زوار اربعین در آنجا دارند مدیون همین شهدا علی‌الخصوص شهدای مدافع حرم است. پس همه زائران با شهدا هم‌پیمان شوند و به نیابت از آنان زیارت به‌جا بیاورند.

وی افزود: امسال هم توانستیم همچون سال‌های گذشته طرح نائب‌الشهید را برای ایام اربعین به‌خوبی در اصفهان اجرا کنیم. اصفهان با 23 هزار شهیدی که در دوران دفاع مقدس داده است، بیشترین شهید را در بین شهرهای کشور دارا است و بعد از اصفهان تهران بیشترین شهید را دارد. اما باوجود بالا بودن تعداد، شهدای اصفهان مورد مظلومیت زیادی قرار گرفته‌اند و کمتر از آنان گفته و یاد شده است.

عمادالساداتی با اشاره به میزان مشارکت اصفهان در طرح بین‌المللی نائب‌الشهید گفت: سال گذشته برای طرح نائب‌الشهید 8 هزار کارت چاپ کردیم که امسال به خاطر کمبود بودجه و گرانی کاغذ این تعداد به 5 هزار کارت کاهش یافت. کارت‌های نائب‌الشهید با معرفی شهدای اصفهان زائران اصفهانی را در اربعین امسال همراهی می‌کند تا به نیابت از آن شهید در این مسیر راهپیمایی اربعین گام بردارند و حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را زیارت کنند. در پیامک بنیاد شهید به خانواده شهدای اصفهان نیز اطلاع‌رسانی و جزئیات طرح را از این طریق معرفی کردیم.

وی در ادامه تصریح کرد: هزار عدد از این کارت‌ها هفته گذشته به هزار زائر اولی که از طریق یکی از مؤسسات فرهنگی اصفهان راهی حماسه اربعین حسینی شدند، اهدا شده است و مابقی آنان در هیأت‌ها و کاروان‌های پیاده‌روی اربعین توزیع شد و زائران اصفهانی امسال به نیابت این 5 هزار شهید به زیارت کربلا می‌روند. به غیر از طرح‌های چاپ شده ما، مردم مختار بودند تا با مراجعه به سایت نائب‌الشهید از شهدای مورد علاقه خود نیز کارت چاپ کنند و راهی اربعین شوند.  بیشترین استقبال برای نیابت از شهدا از شهید حججی به خاطر مظلومیتش در دفاع از حرم اهل بیت(ع) صورت گرفته است. حدود 500 زائر اربعینی اصفهان امسال به نیابت از شهید حججی به پیاده‌روی عراق رفته‌اند. البته اصفهان شهدای شاخص بسیاری دارند اما ما تلاش کرده‌ایم تا 5 هزار شهید امسال را از میان تمام اقشار انتخاب کنیم.

مسئول طرح نائب‌الشهید در اصفهان با اشاره به استقبال بالای مردم اصفهان از این طرح بین‌المللی گفت: زیارت نیابتی از جانب شهدا در اصفهان بازخورد خیلی خوبی داشته است. سال گذشته خانمی با من تماس گرفت و از مأنوس شدن با شهیدی سخن گفت که به نیابت از او در راهپیمایی اربعین شرکت کرده بود. او به زیارت مزار شهید رفته و مشکلاتش را با او در میان می‌گذاشت و این موضوع باعث بهبود روابط او با شهدا شده بود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi