شناسه خبر : 70179
یکشنبه 28 مهر 1398 , 11:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارشی از فعالیت موکب زینبیه شهدای مدافع حرم در راهپیمایی جاماندگان اربعین تهران

خادمان موکب زینبیه شهدای مدافع حرم در روز اربعین از عاشقان حضرت اباعبدالله (ع) و راهپیمایانی که جامانده از مسیر نجف تا کربلا بودند و به نیابت از زیارت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) و به قصد رجاء، از میدان امام حسین (ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در حرکت بودند پذیرایی کردند.

فاش نیوز - ایستگاه صلواتی شهدای مدافع حرم گلزار شهدای بهشت زهرا (س) با پرپایی موکب زینبیه در جوار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، از جاماندگان راهپیمایی اربعین پذیرایی کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و مقاومت فاش نیوز، خادمان ایستگاه صلواتی شهدای مدافع حرم ارتش جمهوری اسلامی ایران، واقع در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)، با برپایی موکب زینبیه شهدای مدافع حرم مستقر در میدان شهدای شاملو (میدان فرمانداری) شهر ری که احداث آن از روز چهارشنبه ۲۴ مهر آغاز شده بود، در روز اربعین از عاشقان حضرت اباعبدالله ( ع ) و راهپیمایانی که جامانده از مسیر نجف تا کربلا بودند و به نیابت از زیارت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) و به قصد رجاء، از میدان امام حسین (ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در حرکت بودند پذیرایی کردند.

این خدمت رسانی از ساعت ۷:۳۰ صبح روز اربعین با ۲۰۰۰ لیتر شیر و ۵۰۰ کیلو بیسکوییت صبحانه از راهپیمایان و عزاداران شروع شد. برای میان وعده نیز ۱۵۰۰ عدد ساندویچ الویه و ۳۰۰۰ عدد نان و تخم مرغ در نظر گرفته شد و شربت زعفران و شیره انگور و آبلیمو و تخم شربتی و چای و... را شامل می شد.

برای وعده غذایی ناهار ۲۲ عدد دیگ شامل ۴ دیگ خورشت قیمه و ۱۸ دیگ چلو طبخ شد که در مجموع جوابگوی ۷۰۰۰ نفر از زائران شد. این خدمت رسانی تا ساعت ۱۵:۳۰ بعدالظهر ادامه داشت.
در میان اجتماع خیل عظیم دسته های عزاداری و سینه زنی، نوگلان حسینیِ مجتمع فرهنگی مذهبی یاس کبود، شعبه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) نیز در محل این موکب به اجرای جمع خوانی، تواشیح و مداحی پرداختند.

گزارش از: تورج اردشیری نیا

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi