شناسه خبر : 70182
یکشنبه 28 مهر 1398 , 09:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

واشنگتن‌پست:

حمله به آرامکو نابودی سیاست فشار حداکثری به ایران بود

واشنگتن‌پست معتقد است حملات موشکی و پهپادی به تأسیسات نفتی آرامکو، پایان سیاست فشار حداکثری آمریکا را ثابت کرد.

این روزنامه نوشت: حمله به تأسیسات نفتی آرامکو ثابت کرد فشار حداکثری، یک سیاست ناکارآمد و ناقص بوده است. در عرض یک‌ ماه گذشته هر ابتکار عملی که دولت ترامپ در حوزه سیاست خارجی دست به آن زده از درون منفجر شده است. این به لطف رفتار ناشی از عدم تعادل روحی رئیس‌جمهور است. اواسط سپتامبر حادثه‌ای در خاورمیانه اتفاق افتاد که ثابت کرد کارزار «فشار حداکثری» ترامپ علیه جمهوری اسلامی ناکام مانده است. با پشتیبانی و هماهنگی کامل جمهوری اسلامی، به یک مجتمع نفتی عربستان حمله شد. ترامپ نه تنها این حمله را با یک اقدام نظامی پاسخ نگفت؛ بلکه «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه را فرستاد تا ترتیب ملاقات او با «حسن روحانی» را در حاشیه اجلاس سران مجمع عمومی سازمان ملل بدهد و او را راضی کند بیاید و با هم مذاکره کنند و در عوض؛ تحریم‌های ایران برداشته شود.
ترامپ در این قمار باخت. روحانی؛ ترامپ را پشت خط تلفن منتظر گذاشت. اما عربستان پیام را گرفت. «محمد بن سلمان» ولیعهد از عراق و پاکستان خواست که بیایند و برای تنش‌زدایی با تهران میانجی‌گری کنند. دو هفته بعد از این افتضاح مذاکرات هسته‌ای ترامپ با کره شمالی هم خرد شد. در دیداری در استکهلم، نمایندگان رهبر کره شمالی پیشنهاد آمریکا برای یک توافق فزاینده را رد کرد. ترامپ باز هم خلع سلاح شد و راهش را کشید و رفت و حاضر نشد تاریخ مشخصی برای گفت‌وگوهای آینده معین بشود. شاید ترامپ همه این کارها را می‌کرده تا برنده جایزه «صلح نوبل» در سال 2020 بشود اما این شانس هم بر باد فنا رفت.

اینستاگرام
سلام نابودی فشار حداکثری در اثر عدم تعادل روانی رییس جمهور آمریکا تنها موضوعی است که از خبر واشنگتن پست اعلام شده در حالیکه همچنان دروغ پردازی رسانه های دشمن فعال هستند عوامل دشمن در داخل کشور نیز در همین راستا فعال هستند.
معلوم نیست به چه دلیل عده ای سلبریتی و خودفروخته بنام روشنفکر و نخبه و غیره هرچه در فضای مجازی اظهار کنند همان مبنای تحلیل اعتقادات و روحیات ملت ایران محسوب میگردد لیکن حقیقت بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تحلیل ایشان تنها تحلیل اعتقادات و روحیات ملت ایران است که سالها راهبرد کلان کشور را تعیین کرده و مردم نیز تبعیت کرده اند.
اخبار در رسانه های دشمن دو دوزه و دو پهلو منتشر میشوند تا از یکسو سیاستهای خودشان و از سوی دیگر دروغی آمیخته با واقعیت را به همدیگر ببافند و طبق معمول به خورد ملتها بدهند تا بدین طریق معجون رسانه های دشمن باعث مسمومیت افکار عمومی جهان شود.
پیروزیهای سپاه پاسداران در طول دوران انقلاب اسلامی و قبل از انقلاب تا اکنون واضح و روشن است لذا مثلی قدیمی وجود دارد که اگر میخواهی دشمن را نابود کنی از او تعریف کن بنابراین اعتراف دشمن به شکست یک موضوع است و تعریف از عملیات سپاه پاسداران یک موضوع مهم است.
فشار حداکثری همچنان بر دوش مردم ایران سنگینی میکند و گاهی احساس میشود که کارد به استخوان رسیده است. سخنرانی وقیح در رابطه با فقدان مشکلات اقتصادی و معیشتی همچنان نیشی سوزناک و دردآور بر قلوب مومنین است تا مقاومت و صبر و اطاعت از فرمایشات و اوامر رهبر معظم انقلاب را ناچیز و کم اهمیت جلوه دهد.
قحطی پنهان تمام مردم را اسیر کرده در حقیقت هر مطاعی در بازار وجود دارد و هیچگونه کمبودی در عرضه مواد خوراکی و اقلام ضروری مورد نیاز برای زندگی مردم وجود ندارد اما آنچه اقتصاد و معیشت مردم را سخت و غیر قابل تحمل کرده است ضعف قدرت خرید مردم است که این وضعیت را قحطی پنهان میگویند.
مسئولان مربوط در سخنرانی ها و نخبه ها و سلبریتی ها و غیره هرگز در خصوص شرایط قحطی پنهان اظهار نظر نکردند زیرا آنها از جمعیت مردم و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم یا ضعف قدرت خرید هیچگونه اطلاعی ندارند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi