شناسه خبر : 70185
یکشنبه 28 مهر 1398 , 09:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

واشنگتن‌پست:

ناتوانی ترامپ ایران را تا پشت مرز اسرائیل رساند

یک روزنامه آمریکایی معتقد است اشتباهات راهبردی ترامپ، ایران را به پشت مرزهای رژیم صهیونیستی رسانده است.

روزنامه واشنگتن‌پست نوشت: ما تا به امروز فکر می‌کردیم این بی‌کفایتی، جهالت و بی‌تدبیر عمل کردن وحشتناک «ترامپ» در حوزه سیاست خارجی، تنها یک لفاظی است و خسارت‌هایی که به بار می‌آورد همه قابل ترمیم شدن است. اما امروز متوجه شده‌ایم که اشتباه می‌کردیم. این‌بار خطای ترامپ آن‌قدر بزرگ است که هرگز بخشودنی نیست، چون به قیمت جان هزاران انسان تمام شده است. به سربازان وظیفه زن و مرد آمریکا خیانت شد. در کل؛ صحنه، صحنه نمایش‌های رعب‌آور و مخوف است که همه را ترسانده است و می‌رود وضع از این هم بدتر شود. ترامپ و همه جمهوری‌خواهان وقتی «اوباما» رئیس‌جمهور بود همواره او را ملامت می‌کردند که چرا وقتی سوریه از خط قرمز عبور کرد جوابش را نداد. هیچکدام از اینها حق ندارند از این پس آن ادعایشان را تکرار کنند. ترامپ بی‌هیچ ملاحظه‌ای، هیچ هشدار قبلی، هیچ مشورتی با متحدانش، هیچ توجهی به سایر کشورهایی که همگی دوشادوش آمریکا با «داعش» جنگیدند، اعلام کرد نیروهایش را خارج می‌کند.
یکی از برندگان بزرگ این بی‌تدبیری ترامپ «جمهوری اسلامی» است. این رژیم حالا قوت می‌گیرد. فضای بیشتری برای تهدید کردن اسرائیل به دستش افتاده است. در همین امتداد؛ «بشار اسد» هم قوت می‌گیرد. روسیه هم از خوشحالی در پوستش نمی‌گنجد و زمام کار را به‌دست می‌گیرد. برای تمام دشمنان آمریکا؛ از این بهتر نمی‌شد. ترامپ اصولاً خیلی از خودش ممنون است و دوست دارد خودش را قهرمان مبارزان آمریکایی جا بزند. واقعاً یک فرمانده کل قوا چه دارویی تلخ‌تر از این می‌تواند به سربازان آمریکایی تجویز کند که به ایشان دستور دهد همراهان‌شان در میدان جنگ را به حال خود رها کنند و بروند؟ مسئله این است که ترامپ فقط دوست دارد خودش را دشمن بزرگ «جمهوری اسلامی» نشان دهد. او وقتی نیروهای آمریکایی را از سوریه خارج می‌کند؛ همزمان 1800 نیروی دیگر را در عربستان آرایش می‌دهد. هدف؛ فقط جلوگیری از تاخت‌ و تازهای جمهوری اسلامی است.
ترامپ می‌گوید که «می‌خواهد به جنگ‌های خاورمیانه خاتمه بدهد». اما او می‌آید و نیروهای آمریکایی را در عربستان آرایش می‌دهد. در عین‌حال، او نیروهایش را از سوریه خارج می‌کند. تمام این حرکات همه با هم تناقض دارد. وقتی نیروهای آمریکایی خاک سوریه را ترک می‌کنند؛ در واقع میدان را برای عرض اندام هرچه بیشتر جمهوری اسلامی باز گذاشته‌اند. در یک چنین محیط بازی، تهران دامنه نفوذش در سوریه را عریض‌تر می‌کند و تا پشت مرزهای اسرائیل جلو می‌رود.

اینستاگرام
سلام ، از قدیم گفتند یک سوزن به خودت بزن و یک جوالدوز به دیگران بنابراین اشتباه ترامپ را برای خروج از سوریه دیدند اما فشارهای اقتصادی و معیشتی بر مردم ایران که کاملا دست ساز و توسط دشمنان داخلی تحمیل شده و مردم را گرفتار کرده ندیده است.
بدترین رییس جمهور در تاریخ دنیا را تجربه کردیم زیرا بجای کمک به مردم در امور اقتصادی و معیشتی متاسفانه فشارهای مضاعف و دست ساز را به مشکلات معیشتی مردم وارد کرده و قانون هدفمندی یارانه ها را معکوس و در جهت فشار بیشتر به مردم اجرا کرده که این عملکرد صددرصد در راستای اهداف دشمنان نظام اسلامی و فشار حداکثری بر مردم تحمیل شده است.
بر این اساس اگر کسی قصد دارد از عملکرد وحشتناک و بدون تدبیر بگوید بهتر است از رییس جمهور این دوران جمهوری اسلامی بگوید که مدیریت کشور بدنر از این امکان ندارد زیرا این بی تدبیری در تمام لایه های مدیریتی و ارگانهای نظام اسلامی سرایت کرده و کلیه مسئولان را از صدر تا ذیل وارد چنین مرداب بی بازگشت کرده است.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi