شناسه خبر : 70237
سه شنبه 30 مهر 1398 , 13:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شُوی رسیدگی به ایـثارگران!

فقط تعدادی از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی هستند که متعهد به قانون و دفاع از مصوبات مجلس شورای اسلامی می باشند و نسبت به حق نمایندگی بودن خود، پایبند هستند.

فاش نیوز- حکایت تصویب قوانین ایثارگری در مجلس شورای اسلامی حکایت عجیبی است چرا که از طرفی نمایندگان مجلس در بهارستان با شور و حرارت خاصی از تصویب یک قانون سخن به میان آورده و از تبدیل آن به قانون خبر می دهند.

اما در مرحله نظارت که یکی از ابزارهای قانونی مجلس است نظارت و پیگیری لازم به عمل نمی آید و در این راستا است که با انباشت قانون در کشور مواجه می شویم.

 از این دست می توان به تصویب قوانین ایثارگری که با پیگیری فراکسیون ایثارگران مجلس دهم به تصویب رسیده است اشاره کرد. اما سخن اصلی این است که چرا نمایندگان از ابزار نظارتی مجلس به نحو احسن استفاده نمی کنند و خدای ناکرده این شائبه را در جامعه به وجود می آورند که نمک مردم را می خورند و تملق و چاپلوسی دولت را می کنند.

متاسفانه فقط تعدادی از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی هستند که متعهد به قانون و دفاع از مصوبات مجلس شورای اسلامی می باشند و نسبت به حق نمایندگی بودن خود، پایبند هستند.

 اما گویا برخی از آنها که هزینه های کلان کرده تا وارد مجلس شوند، هدفشان مشخص است، تعدادی هم فقط امتیاز گرفته و بر علیه و یا موافق نطق می کنند. به طور مثال در این دو دوره ریاست جمهوری این چندمین بار است که ایثارگران عزیزمان در تمام کشور از قطع "بیمه تکمیلی و مستمری" آسیب جدی می بینند. آیا بهتر نیست با یک عزم و اراده ملی و تامین اعتبارات کافی و نظارت دقیق از سوی مجلس شورای اسلامی گوشه ای از مشکلات این قشر فراموش شده و آسیب پذیر مرتفع گردد؟

 در کنار این موضوع، خالی از لطف نیست که به این مسئله اشاره کنیم که هفته دفاع مقدس که از راه می رسد مسئولان تازه یادشان می افتد که فشر ایثارگری هم در کشور وجود دارد بنابر این برای عقب نماندن از قافله  از کارت ایثـارگری رونمایی می کنند که نه به درد دنیای ایثارگران می خورد و نه آخرتشان. روز جانباز که می شود نمایش دیدار با جانبازان راه می ندازند. الان هم که انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک است شُوی رسیدگی به ایـثارگران راه انداخته شده است.

 با وجود اینکه 40 سال از انقلاب اسلامی و 30 سال از پایان جنگ تحمیلی گذشته است اما هنوز مسائل درمانی جانبازان حل نشده است. به خدا توقع زیادی از سوی این قشر نیست و در مقابل اینکه جوانی و سلامت خودشان را برای آسایش ما و امنیت کشور گذاشتند، انتظار رسیدگی توقع زیادی نیست و نباید حالا که به دوران پیری پا گذاشته اند با بی توجهی، با نیازهای آنان برخورد شود.

*** معرفی

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
سلام وعرض ارادت به محضرهموطنی که حرف دل جامعه هدف خصوصاجانبازان را گفته وبنده حقیر از این هموطن بسیارممنون ومتشکرم خداوندبی نهایت مهربان شما وافرادی چون شماکه البته متاسفانه کم هستند موردلطف وعنایات ویژه خودش قرارداده بازم ممنون وتشکر،معلول دفاع مقدس
قربون زبونت حرف دل ماراگفتی
انشاالله خیر ببینی کاکای عزیزم
ولی اینا پوسشون خیلی کلفته
روکه نیس سنگ پاماله قزوینه
ایناازبس حقوقای نجومی گرفتن و مال حروم خوردن دیگه دلشون رحم نداره قصی القلب شدن خداازسرشون نگذره والسلام
با سلام اینجانب جانباز ۱۰ درصد بازنشسته ناجا میباشم که با ارائه تمامی مدارک پزشکی و جانبازی به بنیاد شهید و احراز هویت در کمیسیون پزشکی بنده را فاقد درصد اعلام کرده‌اند ایا این حق بنده است که در دوران کهولت سن و با انبوهی از درد و بیماری و ناتوانی جسمی که در درگیری با اصابت گلوله به پای چپم اینگونه رفتار کنند و کمیسیون با وجودی که پایم اب اورده و قادر به راه رفتن نیستم مرا فاقد درصد اعلام کند واقعا مزد خدمت در جبهه و جنگ و فداکاری برای وطنم و دستاورد جبهه برای من ناشنواییاست این میباشد تقاضا دارم به درد دل ما جانبازان و ایثارگران رسیدگی کنید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi