شناسه خبر : 70242
چهارشنبه 01 آبان 1398 , 09:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هجمه معاندان یعنی اینکه کارم را درست انجام دادم

استاد بزرگ شطرنج ایران گفت: ما اعتقاداتی داریم و تا آخرین لحظه پای آن اعتقادات می‌مانیم.

غلامی: پای اعتقاداتم می‌مانم/ دست‌و‌پا زدن معاندان یعنی کارم را درست انجام داده‌ام

رقابت‌های شطرنج قهرمانی جوانان جهان با حضور 189 شطرنج‌باز دختر و پسر به میزبانی هند برگزار شد که در دور چهارم این مسابقات آرین غلامی مقابل حریفی از رژیم صهیونیستی حاضر نشد. این اقدام جوانمردانه نماینده شطرنج کشورمان با واکنش منفى مسئولان برگزارى این رقابت منجر به آن شد که غلامی از ادامه رقابت‌ها نیز انصراف دهد.

این براى دومین بار در چند ماه اخیر بود که غلامى در حمایت از مردم مظلوم فلسطین حاضر به رویارویى با نماینده رژیم کودک‌کُش صهیونیستی نمى‌شود. او پیش از این نیز در رقابت‌هاى شطرنج سوئد این اقدام جوانمردانه را انجام داده بود.

آرین غلامی درمورد رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان و اتفاقاتی که در جریان این مسابقات برایش رخ داد، اظهار داشت: پیش از حضور در مسابقات هند در دو تورنمنت حضور پیدا کردم و عنوان قهرمانی را به دست آوردم و به نورم استاد بزرگی رسیدم. در دور چهارم مسابقات قهرمانی جوانان جهان به میزبانی هند قرعه‌ام به گونه‌ای شد که باید با حریفی از رژیم صهیونیستی روبرو می‌شدم.

وی ادامه داد: من از این موضوع سر باز زدم و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین حاضر به رویارویی با نماینده رژیم اشغالگر قدس نشدم. در آن لحظه برگزار کننده مسابقه و سرداور مسابقات خیلی ناراحت شدند؛ حتی رئیس فیده تماس گرفت و در مورد اتفاقی که رخ داده توضیح خواست. من هم با توجه به شرایط تصمیم گرفتم تا از حضور در ادامه مسابقات انصراف دهم. 

استاد بزرگ شطرنج ایران در پاسخ به این سوال که چرا از حضور در ادامه مسابقات کناره‌گیری کردید، خاطرنشان کرد: بعد از اتفاقی که برای محمدامین طباطبایی افتاد و او هم حاضر به رویارویی به حریفی از رژیم کودک‌کش صهیونیستی نشد، می‌خواستند او را از مسابقات کنار بگذارند که جلساتی تشکیل شد و وی توانست به در جریان بازی‌ها بماند. موضوعی که برای من وجود داشت این بود که رژیم صهیونیستی 5 نماینده در جدولی داشت که من حضور داشتم و احتمال رویارویی مجدد وجود داشت. اگر برای بار دوم و سوم از رویارویی با نماینده رژیم صهیونیستی اوضاع سخت‌تر می‌شد و به همین دلیل تصمیم گرفتم خودم از جریان رقابت‌ها کناره‌گیری کنم.

غلامی با بیان اینکه این روزها شطرنج‌بازان پرچمدار حمایت از مردم مظلوم فلسطین شده است، گفت: در ماه‌های اخیر 4 شطرنج‌باز ایرانی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین حاضر به رویارویی با نماینده رژیم صهیونیستی نشدند. به هر حال ما اعتقاداتی داریم و تا آخرین لحظه پای آن اعتقادات می‌مانیم.

وی درخصوص واکنش‌های احتمالی فدراسیون جهانی به این موضوع، اظهار داشت: من و افرادی که دست به چنین اقدامی زده‌ایم تمام زندگی خود را صرف شطرنج کرده‌ایم. اگر بخواهیم محروم شویم، خیلی سخت خواهد بود. قطعاً نگرانی‌هایی داریم، اما امیدوارم مسئولان ورود کنند تا موضوع حل شود. متاسفانه مسئولان استان پس از این اتفاق هیچ تماسی با من نگرفتند؛ رئیس هیأت شطرنج قائمهشر که خود عضو شورای شهر هم هست حتی برای گفتن تبریک به مناسبت کسب نورم استاد بزرگی هم با من تماس نگرفت. متاسفانه تاکنون هیچ کدام از مسئولان ورزشی با من تماسی نگرفته‌اند. 

استاد بزرگ شطرنج ایران درخصوص ورود رسانه‌های معاند به اتفاقاتی که رخ داده است، افزود: وقتی رسانه‌های معاند اینقدر دست و پا می‌زنند نشان دهنده این است که تحت فشار قرار گرفته‌اند و من کارم را به درستی انجام داده‌ام. توجهی به آنها نخواهم کرد و می‌دانم که تلاش‌هایشان به جایی نمی‌رسد. 

غلامی در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون ایران نفوذی در فدراسیون جهانی دارد که مانع محرومیتش شود یا خیر، عنوان کرد: فکر نمی‌کنم ایران نفوذ زیادی در فیده داشته باشد. دورکوویچ، رئیس فیده هم فردی یهودی است و این موضوع شاید کار را برای ما سخت‌تر کند.

وی درمورد «قرعه ممنوعه» و علت عدم استفاده نماینده‌های ایران از این مورد، تصریح کرد: قرعه‌ ممنوعه  قانونی بود که برداشته شده است. در گذشته برگزار کننده مسابقات تصمیم می‌گرفت که این قانون وجود داشته باشد یا خیر؛ بر این اساس برخی کشورها که با نماینده رژیم صهیونیستی روبرو نمی‌شدند و یا برخی از کشورها که با هم مشکلاتی دارند می‌توانستند از این مورد استفاده کنند، اما در تمام مسابقات این قانون وجود نداشت و میزبان تعیین می‌کند که شرایط چگونه باشد.

انتهای پیام/س

منبع: فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi