شناسه خبر : 70267
چهارشنبه 01 آبان 1398 , 14:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

درک نادرست مسئولین از شرایط ایثارگران!

افرادی که ایثارگران را متهم به ویژه خواری می کنند، از شرایط سخت و دشوار زندگی جامعه هدف بی خبرند.

قاش نیوز - افرادی که ایثارگران را متهم به ویژه خواری می کنند از شرایط  سخت و دشوار زندگی جامعه هدف دور و بی خبر هستند.

متاسفانه برخی از افراد جامعه و مسئولان، ایثارگران را به ویژه خواری و دریافت امتیازات گوناگون متهم می کنند و معتقدند آنها تافته ی جدا بافته نیستند و حق ندارند از امتیازات و تسهیلاتی جدا از سایر مردم استفاده کنند.

 اینها فقط شعارهای فریبنده ای است که نیت اصلی اشاعه دهندگان آنها تضعیف نیروهای ارزشی انقلاب است، زیرا کسانی که ایثارگران را متهم به ویژه خواری کرده اند، خودشان به طور کامل از مردم و شرایط بسیار سخت و دشوار زندگی دور هستند و گرفتار انواع ویژه خواری، حقوق های نجومی و ... هستند.

 این در حالی است که در کشورهای جهان، امتیازات و تسهیلاتی برای رزمندگان و نیروهای نظامیشان که در دفاع از میهن مجروح یا کشته شده اند وجود دارد که بسیار گسترده و بیشتر از امتیازات و تسهیلات ایثارگران کشورمان است اما نه تنها هیچ یک از مردم آن کشورها به اینگونه امتیازات و تسهیلاتی که برای رزمندگان و مدافعان میهنشان تعلق گرفته، اعتراضی نمی کنند بلکه امتیازات اختصاص یافته به مدافعان را حق طبیعی و قانونی آنها می دانند.

 اگر هنوز مشکلات عدیده بعد از گذشت ده ها سال از پایان جنگ تحمیلی گریبان خانواده های ایثارگران را که از شایسته ترین افراد جامعه هستند رها نکرده است و  آنها را آزار می دهد، علت های مختلفی دارد.

 اینکه بعد از گذشت این سال ها ایثارگران هنوز مشکلات بیمه ای، درمان، مسکن، اجرا نشدن ماده 38 و... ده ها مورد دیگر را دارند، نشانه این است که مسئولین ذیربط هنوز درک درستی از نحوه مدیریت صحیح و خدمات رسانی به ایثارگران را ندارند. مشکل اصلی ایثارگران در کشور ما تصویب قانون و اختصاص بودجه نیست، بلکه فقدان اراده در اجرا و اولویت خدمت رسانی به ایثارگران است و این به دلیل تفکر جناحی است.

 حاکمیت اسلامی تنها حکومتی است که حاکمیت ملی را بر اساس اراده و خواست اکثریت مردم درنظر گرفته است، در حالیکه در کشورهای لیبرالیستی حاکمیت وابسته به اراده و خواست ثروتمندان و قدرتمندان است که توسط رسانه ها و تبلیغات گسترده و پُر هزینه، آن را در اختیار گرفته و نقش مردم در اینگونه حاکمیت بسیار ضعیف و غیر موثر است. بنابراین هر دولتی که با ابزار رسانه و تبلیغات در راستای فریبکاری و ریاکاری گام بردارد، محکوم به شکست خواهد بود.

پایان

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
خداوندا تورابه حرمت خون حضرت عباس (ع) شر مسئولین بی لیاقت راازسر این مردم کوتاه بفرما!
فرضا همه مسئولین بی لیاقتند. چرا برای احقاق حقوق قانونی خود اقدام نمی کنید ؟! منتظران ظهور حضرت مهدی و اینهمه سهل انگاری!؟ شما که توان گرفتن حق و حقوق خود را ندارید و مماشات می کنید چرا دم از عدالت علی و حق طلبی امام حسین میزنید.بهترین سالهای عمرتان در بیمارستان و آسایشگاه گذشت هنوز به بنیاد شهید باور دارید بنیادی که کارش فقط ظلم به خانواده های شهدا و ایثارگران و اسراست
سلام..ممنون ازشمامسئولین فاش نیوز..این مقاله شماروکه مطالعه کردم خیلی ناراحت شدم واشکم جاری شد،آیاماجانبازان وایثارگران ویژه خوارهستیم یاآقازاده هاکه پول یک ماشینشون میتونه صدتاایثارگرمثل بنده روازبدبختی ومشکلات نجات بده.!؟هردم ازاین باغ بری میرسد..اینروزهااسم شهداراازکوچه هاحذف میکنندیابیمه درمانیشان رابه بهانه هایی کم یاقطع میکنند..دیگه بکسی بابالارفتن سنش درصدش بالا نمیره..هرروزسختگیریهابیشترمیشود..حالت اشتغال نمیشوند..بعضی برای ایثارگران وجامعه هدف شمشیرازروبسته اند..اینهاقهرمانان جنگ هستندوهمه میدانند..آیااینهاویژه خوارند؟؟جانبازیکه هنوزخانه ندارد،،هنوزنتوانسته حتی ازدواج کنه،شغلی ودرآمدی ندارد،،همه این مشکلات راداردودرکنارش غیرت ومردانگی ومناعت طبع بالاهم دارد..صبورهستند..وفقط بخاطرعهدی که باشهداورهبرعزیزشان بسته اندباراین مشکلات وجفاهارابردوش میکشندودم فروبسته اند،تانظام لطمه نبیند..همه ماسربازان رهبرعزیزمان هستیم وتاآخردررکابش میمانیم ومیدانیم که آقاهم بفکرماهستند..به امیدروزیکه فسادوفاسدریشه کن شود..آمین
باسلام من اواخرسال۶۲مجروح شدم بخاطرهمین حدود۱۱سال دوندگی درداددگاههای نظامی ثابت شدمن سربازبودم وتجهیزاتم درکله قندی مفقودشده موج انفجارشدیدوچند ترکش هم دردستانم اصلادنبال تشکیل پرونده نرفتم تابه لطف دولت محترم ازشرکتی که حدود۲۵سال سابقه کاروبیمه داشتم بیکارشدم الانم بیکارم میخواستم ازبنیادوامی بگیرم کاری مشغول بشم گفتندبه بالای۵۰ سال وام نمیدهند مگه زیر۵۰سال جانبازداریم متاسفم برای این قوامین میلیاردی می برند قانون نداره فیروزمدنی شهرری
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi