شناسه خبر : 70274
پنجشنبه 02 آبان 1398 , 10:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چه کسانی در داخل به کانال ضدامنیتی سرویس می‌دادند؟


از زمان اعلام دستگیری «روح‌الله زم» تاکنون شاید جذاب‌ترین بخش برای فعالین سیاسی و حتی مردم، فهرست همکاران روح‌الله زم  هست و به خصوص اشتیاق برای شنیدن نام‌های آشنای سیاسی در میان افکار عمومی موج می‌زند! اما واقعا این فهرست شامل چه کسانی هست؟!
به گزارش جهان‌نیوز، در پاسخ به این سوال ابتدا باید گفت میان همکاران حرفه‌ای و شناسنامه‌دار، منابع خبری دایم و غیردایم، فعالیت حرفه‌ای و آگاهانه چهره‌ها و فعالین فرهنگی سیاسی در آمدنیوز، افراد آگاه امنیتی مرتبط، افراد متفرقه با نیت‌های مختلف شخصی، صنفی و... که به نیما زم و یا رسانه او مرتبط بودند، تفاوت‌های جدی وجود دارد. هر کدام از افراد موجود در فهرست‌های گفته شده، دارای اهمیت و وزن متفاوتی برای دستگاه امنیتی کشور هست.
با این وجود بخش عمده‌ای از کلیات فهرست مرتبطین با شبکه ضدانقلاب آمدنیوز به شرح ذیل است:
- شبکه مرتبطین حرفه‌ای در داخل و خارج از ایران که توسط سرویس‌های متخاصم به روح‌الله زم به صورت سازمانی و شبکه‌ای مرتبط شده بودند. در این میان ردپای ارتباط و مطالب فعالین گروه‌های تروریستی فعال در داخل ایران، گروه‌های سلطنت‌طلب، تجزیه‌طلب، قومیت‌گرا، وهابی، منحرفین مذهبی شیعی و ... نیز در آمدنیوز به وضوح دیده می‌شود.
- برخی فعالین سیاسی، امنیتی و رسانه‌ای فتنه 88 که همچنان بغض نظام و انقلاب در دل آنها وجود دارد و از هر فرصتی برای ضربه به جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند.  
- فهرستی از فعالین سیاسی و فرهنگی که در برخی پروژه‌های مشخص با آمدنیوز همکاری و فعالیت‌شان محدود به همان پروژه یا دوره‌ای خاص سیاسی و یا یک رویداد داغ شده فرهنگی یا اجتماعی بوده است.
- برخی از ناراضیان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی که به‌صورت فردی و با انگیزه‌های شخصی و با هدف تامین منافع شخصی علیه کشور و یا انقلاب فعالیت می‌کردند.
- فهرستی از افرادی که برای تخریب رقبای سیاسی و فرهنگی خود متوسل به آمدنیوز می‌شدند و نگاه‌شان صرفا ابزاری و موردی بوده است.
- فهرست پیچیده و مهمتری هم وجود دارد که البته تشخیص مصادیق مجرمانه آن بر عهده افسران زبده امنیتی و نهایتا کارشناسان قضایی هست. این فهرست شامل برخی فعالین فرهنگی و سیاسی آگاهی! است که بدون اینکه سند مستقیمی به جای بگذارند، آمدنیوز را به استخدام و یا به بخشی از ابزار و جبهه رسانه‌ای خود تبدیل کرده و یا در تقویت و نفوذ آن غیرمستقیم نقش بازی کرده‌اند. البته بخشی از این فهرست نیز گاه با بازی‌ها و مواضع خود غیر مستقیم در پازل این رسانه حرکت کرده‌اند و منافع مشترک دو طرف همزمان تامین شده است. بدتر از همه اینها نیز افرادی هستند که زمینه خوراک برای پخت و پز رسانه‌ای آمدنیوز را رایگان و آگاهانه تهیه کردند. در این بین  از افراد معلوم‌الحال با اظهارات، شعارها، سخنرانی‌های سیاسی و انتخاباتی، ارائه گفتمان‌های انحرافی، القای آدرس و محاسبات غلط به جامعه تا گاه اظهارات نابجا و بدون در نظر گرفتن مصلحت برخی افراد عصبانی دیده می‌شود که سبب رشد و تغذیه محتوایی آمدنیوز شدند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi