شناسه خبر : 70275
پنجشنبه 02 آبان 1398 , 10:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نشریه آمریکایی فارن افرز:

فشار آمریکا ایرانی‌ها را متحد و منسجم کرد


یک نشریه آمریکایی تصریح کرد ایران در مقابل آمریکا از حاکمیتی متحد و منسجم برخوردار است.
فارن افرز نوشت: برخلاف سیاست خاورمیانه‌ای واشنگتن - که به نظر می‌رسد در دوره اخیر فاقد انسجام و چارچوب مشخص است- سیاست خارجی تهران در مقابله با کارزار فشار حداکثری آمریکا، پایدار، مداوم و منسجم است و گروه‌ها و احزاب داخلی درباره نحوه مواجهه با آمریکا دارای وحدت‌نظر هستند.
دسته‌بندی جناح‌های سیاسی داخلی ایران به میانه‌روها و تندروها در زمینه مسائل مرتبط با امنیت ملی و سیاست خارجی ایران در قبال آمریکا، گمراه کننده بوده و دهه‌هاست که این نوع تقسیم‌بندی سیاستمداران و تصمیم‌گیران واشنگتن را گمراه کرده است. کارزار فشار حداکثری ترامپ برای وادار کردن تهران به تسلیم، بیش از پیش انسجام جناح‌های سیاسی و گروه‌های متنفذ داخلی ایران را حول محور مقاومت در برابر آمریکا تقویت کرده است و دولتمردان واشنگتن نباید انتظار داشته باشند صداهای مختلف و مخالفی از داخل ایران بشنوند، چرا که احزاب و گروه‌های تشکیل دهنده نظام جمهوری اسلامی ایران نشان داده‌اند با وجود اختلاف‌نظرها درباره مسائل ریز و درشت سیاست داخلی، اما در عرصه سیاست خارجی و موضوعات مرتبط با امنیت ملی کشور، اختلاف‌نظر ندارند و غالب آنها معتقد به تسلیم در برابر آمریکا نیستند و معتقدند باید فضا و زمینه‌ای فراهم کرد تا از موضع قدرت و با دست پُر پشت میز مذاکره با غرب و آمریکا نشست.
سیاستگذاران غربی باید این واقعیت را بپذیرند که سیاست امنیتی ایران با اجماع در تهران و به عنوان یک حاکمیت متحد ترسیم می‌شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi