شناسه خبر : 70322
دوشنبه 06 آبان 1398 , 09:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نمایش تصاویری از «بازگشت اسیران ایرانی به وطن»

۴۸ عکس از مجموعه عکس‌های ۷۰ سالگی تصویب کنوانسیون‌های ژنو جهت بازدید عموم مردم در گالری فکه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نمایشگاه گذاشته شده است که از این تعداد ۱۶ عکس مربوط به بازگرداندن اسیران ایرانی است که با همکاری صلیب سرخ جهانی به وطن بازگشتند.

https://defapress.ir/files/fa/news/1398/8/4/836772_220.jpg

در این نمایشگاه منتخبی از مجموعه عکس‌های کمیته صلیب سرخ به مناسبت هفتادمین سالگرد تصویب کنوانسیون‌های ژنو با موضوعاتی همچون جنگ اسپانیا و آمریکا در سال ۱۸۹۸، جنگ جهانی اول ۱۹۱۴ تا ۱۹۱۸، دوره بین دوجنگ جهانی نانسی، فرانسه، جنگ یونان و ترکیه ۱۹۱۹، جنگ جهانی دوم آژانس مرکزی اسرای جنگی، کنوانسیون‌های ژنو مصوب در سال ۱۹۴۹، جنگ داخلی یمن بین سال‌های ۱۹۶۲ تا ۱۹۶۵، جنگ افغانستان از سال ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۹، پروتکل‌های الحاقی کنوانسیون‌های ژنو، کنوانسیون‌های ژنو مصوب ۱۹۰۶ و ۱۹۲۹ و ۱۹۴۹ و نحوه تشکیل کمیته بین المللی صلیب سرخ در اکتبر ۱۸۶۳ به نمایش گذاشته است.

نمایشگاه عکس «۷۰ سالگی تصویب کنوانسیون‌های ژنو» به مناسبت هفتادمین سالگرد تصویب کنوانسیون‌های ژنو، با همکاری موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و دفتر نمایندگی کمیته‌ی بین‌المللی صلیب سرخ در تهران در گالری فکه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برپا شده است.

به طور کلی ۴۸ عکس از «۷۰ سالگی تصویب کنوانسیون‌های ژنو» در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نمایش گذاشته است که از این تعداد ۱۶ تصویر از تصاویر به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه مربوط به بازگشت اسیران جنگی ایرانی است که در طی جنگ ایران و عراق  بین سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۰ توسط صلیب سرخ جهانی به کشور بازگردانده شدند.

عکس‌هایی از فرودگاه بغداد که تحت نظارت کمیته بین المللی صلیب سرخ ۱۹ اسیر ایرانی بیمار یا با مجروحیت شدید در ۱۳ آذر ۱۳۶۷ به وطن بازگردانده شدند، و عکس‌هایی از فرودگاه لارناکا قبرس که تلاش‌های صلیب سرخ را برای بازگرداندن ۴۰ زندانی غیرنظامی و اسرای ایرانی با مجروحیت شدید به وطن را در ۲۱ خرداد ۱۳۶۰ نشان می‌دهد، و همچنین عکس‌های دیگری مربوط به خانقین که در ۳۱ مرداد ۱۳۶۹ مبادله و بازگرداندن اسرای جنگی بین ایران و عراق تحت نظارت کمیته بین المللی صلیب سرخ صورت گرفت، نیز در این نمایشگاه در معرض دید علاقمندان قرار داده شده است.

این نمایشگاه عکس که در گالری فکه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از تاریخ ۳۰ مهر افتتاح شده، تا پایان روز چهارشنبه ۱۵ آبان از ساعت ۱۰ الی ۱۵ آماده بازدید علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi