شناسه خبر : 70390
چهارشنبه 08 آبان 1398 , 15:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انتشار رمانی تازه از «مجید پورولی»

رمان «من سرباز بشار نیستم» راوی ماجرای زندگی طلبه‌ای است که سخت دنبال روایات و احادیث معصومین و نشر این روایات در میان جامعه است و برای اخذ مدرک دکتری ادبیات عرب به لبنان سفر می‌کند و در بازگشت، تقدیر و زمانه او را به سوریه می‌برد و در مقابل ۱۲ دختر گم‌شده سنّی قرار می دهد.

این رمان که با محوریت حضور مستشاری ایران در سوریه و محور مقاومت تدوین شده است بر پایه شبهه افکنی از تهمت‌های ناروا بر ایرانیان حاضر در سوریه مبنی بر سربازی آنها برای بشار اسد و تمایل آنها به تصاحب خاک سوریه تالیف شده است.

پورولی کلشتری در مقام نویسنده پیش از این آثاری چون  «فصل خواب خرگوش‌ها»، «آواز ابابیل»، «نهنگی بزرگ‌تر از اقیانوس هند»، «ما از دو کوهه آمدیم، این‌جا غریبیم»، «آوازهایی که باد برد»، «چلچله‌های کاغذی»، «مورچه‌ها مرده می‌خورند»، «انسان مه‌آلود»، «من پسر باد هستم»، «شعر ماندگار» (زندگی‌نامه داستانی مادر شهیدان افراسیابی) داستان بلند «سقیفه» و «فرزندان قابیل» را منتشر کرده است مدافعان حرم حضرت زینب(س) را در داستان تازه خود دستمایه تالیف اثر قرار داده است.

در بخشی از این رمان می‌خوانیم:

همهمه افتاد توی دخترها. همه به هم نگاه کردند. خانم ‌مدیر نگران نگاهم کرد. معلوم بود حسابی غافلگیر شده و شاید ترسیده. همان‌جور که به دخترها نگاه می‌کردم، ادامه‌ دادم «من آمده‌ام بگویم که اسماعیل شهید مدافع حرم نبود، امّا با تمام وجودش، تویِ تمام دقایقِ زندگی‌اش، مدافعِ حریم بود، و من تمامِ افتخارم همین است ‌که همسرِ یک مدافع حریم هستم! مدافع حریم امامت! و دلم می‌خواهد خودم هم یک ‌روزی بتوانم سربازِ مدافع حریم باشم»، از میان صف اوّل دختری دستش را بُرد بالا. نگاهش کردم. دختر ایستاد و گفت: «ببخشید خانم! سربازِ مدافع حرم چه فرقی با سرباز مدافع حریم دارد!؟» گفتم «حرم مقدّس و عزیز است. امّا تنها محدود به یک نقطه از کره زمین است. جایی به وسعتِ یک قبر. امّا حریمِ امامِ معصوم، تمام کره ‌زمین و تمامِ دنیا را فرا گرفته است. وسعتِ تمام دریاها، تمامِ اقیانوس‌ها و تمامِ خاک‌های دنیا حریمِ امامِ معصوم است. شما دخترها هم می‌توانید سرباز مدافع حریمِ امامت باشید. برای سربازِ حریم بودن نیازی نیست که حتماً مرد باشید، یا اسلحه و توپ و تانک داشته باشید! برای آن‌که سرباز مدافع حریم باشید، فقط باید درباره دین‌تان و اعتقادات‌تان مطالعه کنید و امام‌تان را، مخصوصاً امام‌ زمان‌تان را، خوب بشناسید»

 کتاب «من سربازِ بشّار نیستم» در ۱۵۲ صفحه و توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و روانه بازار شده است.

منبع: مشرق
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi