شناسه خبر : 70451
شنبه 11 آبان 1398 , 15:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قهرمانی که ۲۰ مدال جهانی‌اش را وقف معلولان کرد

«رمضان صالح نژاد» قهرمان سابق تیراندازی معلولان جهان ، دارنده ۲۰ مدال پارالمپیک و جهانی و جانباز ۷۰درصد جنگ تحمیلی، وقف جالب و متفاوتی را برای خدمت به معلولان و جانبازان شهرش انجام داده‌است.

قهرمانی که 20 مدال جهانی‌اش را وقف معلولان کرد

نام «وقف» که می‌آید، ذهن‌ها بیشتر سمت مسجد، مدرسه، درمانگاه و زمین کشاورزی می‌رود. ولی شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید یکی از قهرمانان سابق پارالمپیک در رشته تیراندازی، وقف جالب و متفاوتی برای خدمت به معلولان و جانبازان شهرش انجام داده‌است. وقفی که کمک می‌کند تا معلولان شهر «زیرآب» سوادکوه در استان مازندران، از امکانات ورزشی کاملا رایگان برای بهبود و تقویت وضعیت جسمانی خود بهره‌مند شوند.

 در گفت‌و گویی با «رمضان صالح نژاد» از انگیزه‌های این ورزشکار و جانباز جنگ تحمیلی برای این وقف متفاوت نوشته‌است. بخش‌هایی از این گفت‌وگو را بخوانید:

 

ماه رمضان متولد شد و از همین رو نامش را رمضان گذاشتند. ماه رمضان سال ۶۴ بود؛ دشمن با چهارلول ضدهوایی، به پیاده نظام شلیک می‌کرد و یکی از آن‌ها به او اصابت کرد. کلیه، طحال و بیست سانت از روده‌اش پاره شد و مهره کمرش شکست و پس از گذراندن ۲۶ عمل جراحی، جانی در بدنش دمیده شد و از آن سال تاکنون، پاهای‌ سید رمضان صالح‌نژاد ویلچرش است.

صالح‌نژاد درباره روزگار پس از بهبودی می‌گوید: پس از آنکه حالم بهتر شد به این فکر کردم که حالا با این جسمم چه کار خوبی می‌توانم خلق کنم و به این نتیجه رسیدم که مدیریت، تدریس و ورزش سه راهی است که از عهده یک ویلچری بر می‌آید و هر کدام نیازمند مقدماتی بود. در این مدت، کج‌دار و مریز، در مسابقات تیراندازی شرکت می‌کردم تا اینکه در سال ۷۱ در مسابقات استانی، اول شدم و به مسابقات کشوری راه پیدا کردم و با کسب مقام سوم، عضو تیم ملی شدم و ورزش را حرفه‌ای‌تر دنبال کردم و سال بعد، در مسابقه ارتش‌های جهان در انگلستان، با عنایت خداوند مدال طلا گرفتم و در برگشت به شهرم با خدایم عهد کردم که علمم را فزون کند تا آن را به بقیه یاد دهم و پس از آن سرمربی تیم تیراندازی معلولان مازندران شدم.


طبق آیه قرآن، این خداست که به هر که بخواهد روزی می‌دهد و معتقدم که خداوند تک تک تیرهایم را در مسابقات هدایت کرده تا من به اینجا رسیدم، وگرنه من کجا و این همه مدال و موفقیت‌های از پی آن کجا؟ و همه اینها زکات دارد و من هم از سال ۷۲ برای آموزش معلولان هیچ پولی نگرفته‌ام و در سال ۸۱ خانه، باشگاه بدنسازی و سالن تیراندازیم را وقف معلولان کردم.

 مدیریت این موقوفه پس از من، با یکی از معلولان منتخب در این شهرستان و با نظارت اوقاف خواهد بود. معلولان از باشگاه مجانی استفاده می‌کنند و پولی که از افراد سالم برای باشگاه بدنسازی، سالن تیراندازی و اجاره سوئیت بدست می‌آید صرف ورزش، تولید، درمان و ازدواج معلولان و برخی اقدامات عام‌المنفعه می‌شود. همچنین، به همه مساجد و تکایا شهر گفتیم که در صورت نیاز ما حاضریم تا برای ورود معلولان به این اماکن رمپ احداث کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi