شناسه خبر : 70462
شنبه 11 آبان 1398 , 18:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگرفته از وصیت‌نامه شهید اشرفی

برگرفته از وصیت‌نامه شهید اشرفی: شهادت نهایت تکامل است

معرفی شهدای استان سمنان

 

 

 

برگرفته از وصیت‌نامه شهید اشرفی: شهادت نهایت تکامل است

 

سمنان- ایرنا- شهید علی اکبر اشرفی یکی از شهدای دفاع مقدس از استان سمنان در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است: شیعه شجاعت، استقامت و صبوری را از ائمه اطهار آموخته و شهادت راه رسیدن به کمال و نهایت تکامل انسان است.

 

شهید اشرفی، فرزند صفر و زهرا، یکم تیر ۱۳۴۱ در روستای کلامو از توابع شهرستان شاهرود در خانواده‌ای مذهبی متولد شد.

 

این شهید بزرگوار، از همان کودکی علاقه مند به شرکت در نماز جماعت و حضور در مسجد بود و همراه پدر بزرگش همیشه در نماز جماعت مسجد حضور داشت و به واسطه انسی که با قرآن، نماز و مسجد داشت کودکی مذهبی و پای‌بند به احکام اسلامی بود و با همین رویه رشد یافت.

 

این شهید والامقام، تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش به پایان رساند و دوره راهنمایی اش را در مدرسه شهید بهشتی روستای مجاور (قلعه نو خرقان ) گذراند و برای ادامه تحصیل به شاهرود رفت و در دبیرستان دکتر علی شریعتی (فعلی) در رشته اقتصاد مشغول به تحصیل شد که این ایام با سال‌های اوج گیری انقلاب اسلامی همراه بود.

 

وی در فعالیت های انقلابی شرکت فعال داشت تا این که انقلاب به پیروزی رسید و بعد از پیروزی انقلاب در جریان فعالیت های ضد انقلاب و گروهک ها، از مدافعین انقلاب اسلامی بود و بارها با مهره های اجانب درگیر و از جانب آنها چند بار تهدید شد.

 

این شهید والامقام، در سنین جوانی ازدواج کرده بود و در حالی که در حدود ۱۹ سال سن داشت برای دفاع از خاک میهن اسلامی که بر دوش خود یک وظیفه می‌دانست پا بر دل و عشقش کشید و به عنوان پاسدار از طرف سپاه شاهرود تیپ ۱۲ گردان سیدالشهدا(ع)، رهسپار میدان نبرد حق عبیه باطل شد.

 

شهید اشرفی، پس از بارها اعزام به جبهه و حدود ۳۱ ماه و ۶ روز نقش‌آفرینی در دفاع از خاک وطن، با مسئولیت‌های متفاوت مانند جانشین گردان، سرانجام در سی ‍‌‍‌ام خرداد۱۳۶۷ در عملیات پدافندی در منطقه ماووت عراق به همراه دیگر دوستانش در اثر اصابت ترکش شهید شد.

 

این شهید بزرگوار  در بخشی دیگر از وصیت‌نامه خود تاکید کرده است: همواره پیرو خط رهبری و گوش به فرمان باشید که سعادت و پیروزی انقلاب اسلامی در گرو انسجام ملی و اطاعت از فرموده‌های رهبری است.

 

 پیکر مطهر  شهید اشرفی در گلزار شهدای شاهرود به خاک سپرده شد.

 

استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان در موضوع‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده‌های خبری ویژه را با برنامه مشخص در دستور کار خود داده است.
با هدف قدرشناسی از رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان همچنین الگوسازی برای این نسل، خبرگزاری ایرنا به معرفی شهدای استان سمنان در قالب پرونده خبری می‌پردازد.
معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، سلامت، مفاخر استان و معرفی کتاب، دیگر پرونده‌های خبری خبرگزاری ایرنا استان سمنان است.

منبع: ایرنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi