شناسه خبر : 70469
یکشنبه 12 آبان 1398 , 11:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آرایی در جهت تضییع حقوق ایثارگران(۱)

آرای اشتباه و غلط از سوی کمیسیون ماده ۱۶ و دیوان عدالت اداری می‌تواند زندگی برخی از ایثارگران را به نابودی بکشاند.

فاش نیوز - آرای اشتباه و غلط از سوی کمیسیون ماده 16 و دیوان عدالت اداری می‌تواند زندگی برخی از ایثارگران را به نابودی بکشاند. بی‌توجهی در صدور آرا و عدم دقت کافی در قوانین خاص ایثارگران مبنایی خواهد شد برای سایر دستگاه‌های اجرایی که در پایمال شدن حقوق ایثارگران مشارکت کنند. موضوع مهمی که به آن خواهیم پرداخت مرتبط با جمع کثیری از جانبازان و آزادگان خواهد بود که اگر از این بی‌قانونی جلوگیری نشود تبعات جبران‌ناپذیری خواهد داشت.

جای تردیدی نیست که در بنیاد، عواملی در سمت‌های مختلف آگاهانه یا ناآگاهانه در این مسیر قرار گرفته و علمداری مخالفت با حقوق ایثارگران را بر دوش می‌کشند. اغلب این تضییع حقوق برای جانبازان و آزادگانی است که مأخوذ به حیا بوده و شرم و متانت آنان مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد لکن درخصوص موارد بسیاری که دارای همین مورد هستند بنیاد حتی به خود اجازه نمی‌دهد در این خصوص با آنان صحبت کند. تعدی به حقوق جانبازان و آزادگان و قطع آن شیوه دوگانه‌ای است که در بنیاد در حال انجام است ولی برای کدام گروه از ایثارگران؟

آن گروه از ایثارگرانی که فاقد پشتوانه بوده و زبانی برای دفاع از حقوق خود ندارند.
احدی از جانبازان حالت اشتغال، پس از قطع حقوق از سوی بنیاد به کمیسیون ماده16 شکایت می‌کند. کمیسیون ماده16 شکایت او را رد و بر قطع حقوق او صحه می‌گذارد. معیشت جانباز و خانواده او تحت تأثیر تصمیمات غلط و خلاف قانون بنیاد و کمیسیون ماده16 به چالش کشیده می‌شود. پیگیری در مراجع قانونی مانند کمیسیون ماده16 و دیوان عدالت اداری سال‌ها به‌طول می‌کشد و جانباز و خانواده وی با مشکلات شدید معیشتی مواجه می‌شوند. جانباز مورد نظر ناچار می‌شود از رأی صادره کمیسیون ماده16 به دیوان عدالت اداری شکایت کند. دیوان عدالت اداری پس از مدت‌ها به این شکایت رسیدگی و به ورود شکایت جانباز و نقض رأی کمیسیون ماده16 و الزام بنیاد شهید و امور ایثارگران به پرداخت حقوق حالت اشتغال جانباز رأی می‌دهد.

رأی شعبه37 دیوان چنین است:
«آنچه شاکی در حال حاضر از صندوق بازنشستگی سازمان تأمین اجتماعی دریافت می‌دارد و حاصل ایام کارکرد و کسورات پرداختی در زمان اشتغال و از بابت بازنشستگی بوده است و در زمان اشتغال نیز باتوجه به صدور رأی ازکارافتادگی کلی در صورت تمایل می‌بایست بدون اشتغال حقوق حالت اشتغال از محل کار دریافت می‌نمود که چنین ننموده و با اشتغال خود، اقدام به دریافت حق‌الزحمه کرده است. در همین راستا تبصره2 ماده39 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، با درک صحیح از موضوع، امکان دریافت حقوق حالت اشتغال توسط جانبازان ازکارافتاده کلی از بنیاد شهید همزمان با دریافت حق‌الزحمه از دستگاه‌های موضوع بند الف ماده2 قانون اخیرالذکر را تأیید کرده است. مضافا اینکه قانون الحاق یک تبصره به قانون استخدام جانبازان و... نیز بر امکان دریافت همزمان 2حقوق صحه گذارده است و نظر کارشناس منتخب در پرونده حاضر نیز موید همین امر است. علیهذا باتوجه به تجویز قانونگذار برای امکان صدور رای ماهوی در مانحن‌فیه حکم به ورود شکایت و نقض رای مورد اعتراض و الزام بنیاد شهید و امور ایثارگران به پرداخت حقوق حالت اشتغال شاکی از زمان قطع آن صادر می‌گردد.»

صدور این رای و الزام به پرداخت معوقات از زمان قطع، حاکی از اشراف کامل قاضی به مستندات قانونی برای صدور این حکم بوده‌است.

یوسف مجتهد

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
همکاران ماازآ.پ. هم حقوق می گیرد وهم از ساتا .
چرا بسیج به جانبازاش چه شاغل وچه فاقد شغل پرداخت ندارد ؟
ناهماهنگی در پرداخت حقوق به رزمندگان کی مرتفع می گردد .
جانباز چه فرقی می کنه .یکی دو حقوقه ویکی بی حقوق. ودیگری یک حقوق .
واسه گروهی امروزبیش از 5ملیون واریز شده .
خدالعنت کندکسانیکه حق ناحق کردندبخصوص ماده 38
ايست مديران و پرسنل بنياد كه خودشان دو حقوق مي گيرند ولي مانع احقاق حقوق ساير جانبازان مي شوند را اعلام كنيد . آقاي شهيدي آخرتي هم هست و يقه تان را خواهيم گرفت.
با سلام
کاش روزی قوانین ایثارگران توسط حقوق دان هایی دانا در وزارتخانه های تخصصی با عنوان وزارت ایثارگران نوشته شود تا این همه بی انصافی دیده نشود.
با بی توجهی بی نظیر تدوین کننده های قوانین ایثارگران، بی عدالتی های زیادی دیده می شود از جمله:
- هم اکنون با اجرای ماده 38 حقوق جانبازان حالت اشتغال تقریبا دو برابر حقوق جانبازان شاغل با همان درصد جانبازی در سازمان های دولتی همچون آموزش و پرورش است! آیا این عدالت است ؟
- اقلیتی از جانبازان از دو حقوق حالت اشتغال بنیاد و شاغل در بخش دولتی با سمت های بالا استفاده می کنند درحالیکه برای همه جانبازان این امکان فراهم نیست مثال همین شاکی محترم. آیا این عدالت است؟
- رزمنده و جانباز زیر25% ارتش با دهها درد و رنج و آسیب های نادیده گرفته شده ، بعد از عبور از هفت خان، فقط 750هزار تومان کمک معیشت دریافت می کند در حالیکه جانبازان زیر25% بنیاد از حداقل حقوق به عنوان کمک معیشت بهره مند است! آیا این عدالت است ؟ و چرا قانون برنامه ششم اجرا نمی شود ؟ و حقوق جانبازان را بنیاد پرداخت نمی کند ؟
- جانبازان زیر25% بعد از فوت، 25% محسوب می شوند! آیا جانبازان زیر25% باید از دنیا رفته باشند تا حق قانونی اشان داده شود؟ و ایا این عدالت است ؟
- ایثارگران شاغل در بخش دولتی از همه امتیازات قانونی و فوق العاده ایثارگری و یک مقطع و معافیت و... بهره مند اند و ایثارگران فاقد شغل دولتی از هر امتیازی محروم! آیا این عدالت است؟
باور کنید ریشه همه فسادها در کشورمان همین تبعیض و بی عدالتی های مستمر قانون مدار است.
سلام بنیاد شهید همچنان در حال قطع حقوق جانبازان است اصلا به اصلاحیه تبصره دو ماده 39 اهمیت نمیده چرا بنیاد شهید خود سرانه این کار را میکنه مگر کشور چند قانون داره البته بنیاد شهید بک نهاد خود سر است قانون بی معناست کارمند جانبازان بنیاد دو حقوق میگیرند و سایر شاغلین باید یک حقوق این بود دستگاه عصمت روح شاد امام
کو گوش شنوا ماده 38 هنوز اجرا نشده چرا قوه قضاییه با عوامل خود سر برخود نمیکنه در بنیاد برخورد نمیکنه
سلام.حق وحقوق ماراپایمال کردنددرخصوص ماده 38!تادیروزبه امیدی زنده بودیم وسالهادرانتظاراجرای ماده 38باکلی دوندگی ووونفس می کشیدیم.ولی افسوس.!هم امیدماراازبین بردندهم نفسهای مان راقطع کردندمتولیان جهادوشهادت دربنیاد!خداازکسانیکه حق وناحق وبی توجه ای کردندوماهارارهاکردندوحق مان راپایمال هرگزنخواهدگذشت و نفرین وآه ماهاهمیشه همراهشان میباشد..جانبازحالت اشتغال بنیادباحکم ازکارافتادگی کلی وزارت دفاع و نیروهای مسلح.ماازفاش نیوزعزیزتقاضاداریم که این متن رادرتیتراول قرار دهند.خدانگهدارتان.
جناب اقای مجتهد؛با سلام و درود،من هم یک جانباز شاغل با حکم از کار افتاده کلی و دائم،درسال 65 با عضویت بسیج در جبهه مجروح شده ام .جنابعالی دقیق اشاره نموده اید؛ من هم یکی از جانبازان ؛
بی پشتوانه و. ..هستم که تا کنون نتوانسته ام حقوق حالت اشتغال خود را از بنیاد دریافت کنم از طرف دیگر ؛سپاه به من که با عضویت بسیج مجروح شده ام هیچ توجهی نکرده و نمی کند و درمورد حقوق وظیفه که باید سپاه آن را م دهد ،هیچ نتیجه‌ای نگرفته ام
اگه ممکن هست راهنمایی بفرمائید چه کار کنم !!!؟؟؟؟
سلام این شماره من هرکی چنین مشکلی داره و بنیاد اجازه نمیده بره سرکار بخاطر حقوق میگیره سهمیه در ازمون ها اعمال نمیکنه براشبامن تماس بگیره تا بک فکری کنیم تا این مانع برداشته بشه
سلام و درود خدا بر امام خامنه ای عزیز حفظ الله :
که ایران را از دوران ظلمت و تا ریکی سازندگی نجات داد ؟!
که می خواستند یک خانواده اشرافی و بقیه مردم را برده خودشان بکنند ؟!
و امام خامنه ای عزیز این نقشه پلیدان را نابود کرد و ایران و ایرانی را نجات داد ؟!
درود خداو ایران بر ایشان باد .
...
مرگ بر قانون
...
سلام و درود خدا بر امام خامنه ای عزیز حفظ الله :
که ایران را از دوران ظلمت و تاریکی سازندگی نجات داد ؟!
که می خواستند یک خانواده اشرافی و بقیه مردم را برده خودشان بکنند ؟!
و امام خامنه ای عزیز این نقشه پلیدان را نابود کرد و ایران و ایرانی را نجات داد ؟!
درود خداو ایران بر ایشان باد .
سلام ، بسیار عجیب است که قاضی به نفع جانباز رای صادر کرده است. باید تحقیق شود سرنوشت قاضی پس از صدور این رای چی شده چون بنظر میرسد رای قاضی بر خلاف نظر بنیاد بوده که قطعا برایش دردسر خواهد شد.
مطالبی که عرض شد براساس تجربه و سیاست اصلاح طلبان است که چنانچه هر مقامی بر خلاف سیاست های آنها اقدام کند آنگاه با شدت با آن مقام برخورد میشود زیرا تحمل انتقاد از نابودی اقتصاد و معیشت مردم یا بی کفایتی مدیرانش مطابق آمار رسمی و تصویب برجام بر خلاف سابقه دشمنی و قتل عام مسلمانان توسط شیطان بزرگ و نظرات قطعی کارشناسان و دلسوزان انقلاب را هم ندارد تا برسد به اینکه مسئولی دستوری صادر کند و مقام دیگری حتی قاضی بر خلاف دستور مسئول اقدام کند در هر صورت یقین داریم علیرغم رای صادره دادگاه هنوز بنیاد اقدامی برای احقاق حقوق جانباز نکرده است که در حال حاضر امری طبیعی و بدیهی از سوی مسئولان اصلاح طلب است که یک ریال در راستای منافع ملی هزینه نکند اما هزینه ریخت و پاش و گرین کارت خانواده در خارج از کشور را به راحتی پرداخت کند.
رییس محترم فراکسیون ایثارگران با سلام احتراما با در نظر گرفتن اینکه تمامی ایثارگران اعم از آزاده و جانباز ۵ درصد و خانواده تحت تکفل آنها بیمه تکمیلی دی شده اند اما متاسفانه با وجود اینکه طبق ماده ۴۴ قانون برنامه توسعه که مثلا فرزندان شهید از تمامی امتیازات به جز سه مورد برخوردارند که متاسفانه در این خصوص ظلم به حقوق فرزند شهید شده است عده بسیاری از فرزندان شهدا که به سن کبارت رسیدند و دارای خانواده و فرزند میباشند دوباره مورد بیمهری قانون گذار قرار گرفتند و حتی در حد یک جانباز زیر ۵ درصد از امتیازات نمیتوانند استفاده کنند به نحوی که تمامی اعضای تحت تکفل ایثارگران و حتی رزمندگان که دوره سربازی را مجبور به خدمت در زمان جنگ بوده اند شامل بیمه تکمیلی بدون پرداخت حق بیمه شده اند اما خانواده تحت تکفل فرزند شهید شامل بیمه تکمیلی بنیاد نمیشوند و بنیاد در نهایت حقارت اعلام مینماید که فرزند شهید اگر میخواهد اعضای تحت تکفل خود را بیمه تکمیلی نماید باید ماهانه سرانه بیمه را پرداخت نماید آیا این ظلمی آشکار و مسلم در حق تنها یادگاران شهدا که به قول امام عزیز چشم و چراغ ملتند نیست چرا فرزند باید اعضوی خانواده فرزند شهید شامل بیمه تکمیلی فرزند شهید نشوند اما یک جانباز ۵ درصد علاوه بر خود تمام اعضای خانواده را بدون پرداخت حق بیمه بیمه تکمیلی باشند چرا بند الف ماده ۴۴ باید هر ساله تمدید شود وبرای همیشه در قانون جامع ایثارگران جهت جلوگیری از خدشه دار شدن حقوق آنان گنجانده نمیشود در آخر خواهشمندم با نظر مساعد در این خصوص تظلم اقدامات مقتضی صورت پذیرد با عده ای از فرزندان شهید
سلام.خدمت بزرگوارم جناب مجتهد.سوالم ازشمااینه بزرگوارچراازماده 38که بجزتعدادی بقیه جانبازان را محروم کردنددفاع نمیکنید؟!چراهمه سکوت کردید؟جانبازحالت اشتغال بنیادباحکم ازکارافتادگی کلی و محروم از ماده 38 گیلان
سلام .آقای مجتهد خیلی خوشحال شدم که مجددا درسایت نوشته های با ارزش ودلسوزانه شما را مشاهده می کنم . امیدوارم در همه حال سالم و تندرست باشید وباز از زحمات شما سپاسگزاری می کنم.شما برای ما مانند بهاری هستید.
بنده هم مدتها به یاد جناب مجتهد بودم که دو کامنت گذاشتند,
وتشکر و آرزوی سلا متی .
می دانیم که ایام سالمندی است, عمری درد کشیدن با تنی مجروح بسیار سخت است .
گهگاهی نام دوستان را ببینیم بسیار خرسند می شویم .
خصوصا" دوستان قدیمی که مدتهاست خبری از ایشان نداریم

التماس دعا
جانباز25درصدکلی سپاه چرا به ما حقوق ماده 38اجرانکردن مگه تواین کشورجانباز باجانبازفرق میکنه چه قانونی
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi