شناسه خبر : 70524
یکشنبه 19 آبان 1398 , 15:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش تصویری از جشن نهم ربیع در زینبیه مزار شهدا

جشن تاجگذاری گل نرگس در زینبیه شهدای مدافع حرم/تصاویر

هوا نه که پائیزی بلکه بهارِ منتظرانِ ظهور و حضور بقیه الله الاعظم بود که با پاشیدن گل ها و روشن نمودن شمع ها و عودها بر حرم شهداء، بین الحرمین دیگری ساختند، تا اینچنین داغ بر دل سیاه حرمله گان و یزیدیان تکفیری و وهابی و داعشی بماند و بدانند ایران اسلامی، کشور و حرم امن آقا امام زمان ( عج ) است.

فاش نیوز - همزمان با نهم ماه ربیع الاول مطابق با آغاز امامت امام زمان (عج)، جشن عید آدم و خاتم، عید ولایت و طلوع امامت و لطف و کرامت، با حضور چند صد نفری زائران و منتظران در زینبیه شهدای مدافع حرم در قطعه ۵۰ گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تهران برگزار گردید.

 به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و مقاومت فاش نیوز، غروب پنج شنبه شانزدهم آبان ماه مصادف با نهم ربیع الاول، منتظران حضرت صاحب العصر و الزمان و زائران گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تهران که چهره هایشان سرمست از غرور عید امامت امامشان و لب هایشان متبرک به نام گل سرسبد عالم امکان مهدی صاحب الزمان (عج) بود، برای عرض تبریک به ائمه و انبیاء و شهداء، دسته دسته روانه قطعه ۵۰ شدند تا در رکاب شیران شهید شهر که از ابتدا شهدای مدافع حرم آفریده شده بودند، مراسم تحویل سال امامت و بستن عهد ولایت در غدیری دیگر را اینجا برپا دارند.

 هوا نه که پائیزی بلکه بهارِ منتظرانِ ظهور و حضور بقیه الله الاعظم بود که با پاشیدن گل ها و روشن نمودن شمع ها و عودها بر حرم شهداء، بین الحرمین دیگری ساختند، تا اینچنین داغ بر دل سیاه حرمله گان و یزیدیان تکفیری و وهابی و داعشی بماند و بدانند ایران اسلامی کشور و حرم امن آقا امام زمان (عج) است.

آنچه در بطن این حرکت، مقابل زینبیه چشم نواز شده بود، کنار هم قرار گرفتن و اتحاد ارتشیان و سپاهیان و مردم بود که روزهای آغازین جنگ در دهه ۶۰ را به یاد می آوردند.

مَطلَع این گردهمایی، اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء بود که با شکوه وصف ناپذیر حضور حدود ۳۰۰۰ نمازگزار در زینبیه شهدای مدافع حرم برگزار گردید. اجتماع جمعیت به حدی بود که پای شهردار حرم مطهر امام خمینی (ره) و کارکنان اداره مطبوعشان نیز به زینبیه باز شد. آنچه تمامی حاضران در صف های نماز را به وجد آورده بود، حضور سربازانی بود که به دور نمازگزاران نگاهبان شده بودند و به شکل نمادین اقامه نماز ظهر عاشورای امام حسین (ع) و یارانشان را تداعی می کردند.

  حسن آغاز مراسم نیز اجرای گروه سرود میعاد اسلامشهر بود که ۳ قطعه با نام های لاله های زینبی، سرباز حسینم و عزیز زهرا (س) اجرا نمودند که نوای رشک انگیز و لحن حماسی تکخوان و همخوانان این گروه، محمدطاها فردِ گنجی و امیر رضا واحدی، آنچنان شوری  در جان های زائران و منتظران افکند که اجرای نغمه ها و آوا ها و نواها توسط گروه سرود چندین بار پیاپی تکرار و تکرار شد.

 در ادامه نوبت به مولودی خوانی رسید و این بار هر مرد و زن از جان و دل، طنین لبیک " یا مهدی اَلعَجَل " را بارها و بارها در گوشه گوشه بهشت زهرا (س) طنین انداز کردند.

در خاتمه نیز سفره اطعام به برکت ولایت گسترده شد و ۳۰۰۰ پرس غذای گرم ماکارونی بین مهمانان توزیع گردید که تهیه و طبخ آن از روز قبل در محل آشپزخانه مکانیزه ایستگاه صورت پذیرفته بود.


عزم عاشقان شهدا مستدام
لعنت الله علی من عاداک یا زینب

گزارش و عکس از: تورج اردشیری نیا

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
با سلام و احترام
آیا استفاده از عبارت «جشن تاجگذاری»، برای این مراسم معنوی و بزرگ، عبارتی مناسب است؟
یا عبارت‌هایی مانند «جشن ولایت امام مهدی (عج)»/«جشن سالروز ولایت امام مهدی (عج)»، مناسب است؟
با عرض سلام و تقدیم احترام
دوست عزیز ضمن سپاس از حساسیت شما به حضور ماهتان عرض می شود که در بحارالانوار ج ۱۸ صفحه ۱۹۶ به اعطای تاج به پیامبر اکرم (ص) در بعثت اشاره شده است که ظاهرا مراد از آن عمامه می باشد، زیرا در روایات دیگری از همین کتاب( ج ۱۵ صفحه ۲۳۶ و جلد ۱۶ صفحه ۱۴۴) از پیامبر اکرم(ص) با تعبیر 《 صاحب التاج》 یاد و تصریح شده که منظور از تاج محتملا همان عمامه است. دیگر اینکه حدیث نبوی " العمائم تیجان العرب " 《 عمامه در حکم تاج عرب است 》 بر همین نکته تاکید دارد ( مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، جلد ۳ صفحه ۲۷۶، حسین بن محمد تقی نوری، قم ).
این را به فروتنی تمام و به دور از تعریف از خود عرض می کنم که در متن گزارش بسیار تلاش شد که از عباراتی که شما می فرمایید با ترکیب دیگر واژگان به بایسته ترین و شایسته ترین ادبیات برسیم؛ آن هم در یک گزارش خبری و با وجود خسته گی فراوان.
سپاس دوباره از کنش مندی شما
باز هم برای ما کامنت بگذارید
درود
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi