شناسه خبر : 70569
یکشنبه 19 آبان 1398 , 14:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۱۰۰هزار ایثارگر جویای کار داریم

نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:آمار ایثارگران جویای شغل افزایش یافته است و در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار نفر از ایثارگران جویای شغل هستند.

100هزار ایثارگر جویای کار داریم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی محلاتی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، در دیدار با جمعی از فرزندان شهدای بیجار با اشاره به تعداد بالای شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: با احتساب خانواده‌های این شهدای عزیز، جمعیت تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران بالغ بر سه میلیون و 300 هزار نفر شده و قطعاً رسیدگی به امور و مشکلات این قشر معزز از وظایف اصلی نظام است. در حال حاضر به دلیل تحریم‌های ناعادلانه کشور و کمبود منابع اعتباری مشکلاتی داریم اما همه ما تلاش می‌کنیم این وظیفه را به بهترین وجه ممکن انجام دهیم زیرا به آن به چشم یک وظیفه اداری نگاه نمی‌کنیم بلکه آن را ادای دین کوچکی به افرادی می‌دانیم که همه چیز انقلاب اسلامی و کشورمان را به برکت خون آن‌ها داریم و به این کار افتخار می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به پرداخت معوقات ایثارگران در سال‌های نخست حضور در بنیاد یادآور شد: در برنامه کوتاه مدت دو ساله‌ای که برای بنیاد تنظیم کردیم، پرداخت معوقات را در اولویت قرار دادیم و با وجود تمام مشکلات و سختی‌ها موفق شدیم معوقات سال‌های 1376 تا 1392 خانواده‌های معظم شهدا را که بالغ بر پنج هزار و 200 میلیارد تومان بود پرداخت کنیم. بعد از آن نیز معوقات مربوط به سال‌های 1393 و 1394 پرداخت شد و معوقات مربوط به سال 1395 نیز در 16 استان پرداخت شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: اولویت مهم دیگر بنیاد مسئله اشتغال ایثارگران است. در ابتدای حضور در بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال 1392 با جمعیت 67 هزار نفری ایثارگران جویای شغل مواجه بودیم و تا امروز موفق به ایجاد شغل برای حدود 105 هزار نفر از ایثارگران شده‌ایم اما همچنان آمار ایثارگران جویای شغل نیز افزایش یافته و در حال حاضر حدود 100 هزار ایثارگران جویای شغل هستند که در حال تلاش برای ایجاد شغل برای آن‌ها هستیم. در راستای اشتغال‌زایی برای ایثارگران تمام اولویت‌های شغلی را به ایثارگران اختصاص داده‌ایم و در تمام هیئت مدیره سازمان‌های زیر مجموعه بنیاد نیز از حضور فرزندان معظم شهدا استفاده کرده‌ایم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi