شناسه خبر : 70595
سه شنبه 21 آبان 1398 , 11:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اتحادیه اصنافمان کارا نیست!

جانباز ناشناس- ابتدا سوال کنیم چرا رفتار کاسب مسلمان و مردم داری ایشان در جامعه اسلامی - شیعی اینطور باعث تعجب و خبر سازی شده است؟

 امروزه اصناف مختلف در اتحادیه اصناف عضو می شوند با پرداخت مبلغی به عنوان حق عضویت مورد حمایت اتحادیه اصنناف درآیند اما پرداخت حق عضویت و در مقابل حمایت اتحادیه از آنان سبب شده چنانچه صنفی به مردم ظلم کند و مردم به اتحادیه اصناف شکایت کنند آنکه از وجود اتحادیه اصناف سود و منعفت نصیبش می گردد همان صنف ظالم خواهد بود لذا فریاد دادخواهی و مظلومیت مردم به جایی نخواهد نرسید.

 به این ترتیب تقلید از سبک اجتماعی غربی که اتحادیه اصناف را راهکاری برای نظام بخشی به اقتصاد بازار و کنترل اجتماع میداند اما در کشور خودمان اینچنین تشکیلات اتحادیه صنفی بطور معکوس عمل کرده و یکطرفه به نفع اصناف به قاضی رفته و مردم را در مقابل متضرر کرده است.

دلیل موفقیت غرب در تشکیل اتحادیه های اصناف وجود تورم ثابت حدود یک درصد و صدور مجوز صنفی برای اشخاصی که تخصص و مهارت کامل در حرفه را دارند اقدام می گردد در حالیکه تورم در کشور بسیار آشفته و غیر قابل کنترل است که موجب سودهای کلان و بی حساب و کتاب برای اصناف شده لذا هر شخصی با مختصری سرمایه می تواند بدون هرگونه مهارت و تخصص وارد اتحادیه اصناف شود و مجوز فعالیت در صنف را دریافت دارد سپس هر بلایی سر مردم بیاورند.

 متاسفانه اتحادیه اصناف در کشور به هیچ وجه موفقیت آمیز نبوده بلکه باعث نابودی فرهنگ کسب و کار اسلامی و عرفان متعالی در کسب حلال و مردم داری شده که اینگونه نسخه برداری کورکورانه از جوامع و شرایط اجتماعی غربی و پیاده کردن آنها در جامعه اسلامی فاصله بسیار زیادی بین کسب حلال و مردم داری در شرایط فعلی انقلاب اسلامی ایجاد کرده است به طوری که عمل صالح بر بستر فرهنگ اسلامی جوانمرد قصاب اینگونه اسطوره سازی شده در حالیکه جامعه اسلامی و کسب حلال که کاسب را در انصاف و جوانمردی حبیب خدا معرفی کرده است مدت ها قبل از دوران قاجاریه در سطح جامعه پاکسازی شده و نسخه غربی در حال اجرا است فلذا لازم است پس از چهل سال انقلاب اسلامی در بازار و کسب حلال و مردم داری وارد شود تا نسخه های غربی و مخرب از اقتصاد کشور پاکسازی شود.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
روحانی گفت: سال آتی حقوق و درآمد حقوق بگیران ثابت را بالا می بریم و "تصمیم داریم ماهیانه غیر از یارانه، بسته حمایتی " در اختیار مردم قرار می دهیم.
................................................................................................................
سال قبل هم 14 هزار ملیارد تصویب کردند اما بسته حمایتی نبود .
........................................................................................................
فقط به خاطر گرانی 3 برابری سال قبل یک 200 هزار تومان جهت تسکین به بعضی حسابهاواریز کردند وگرانی بیش از 2 برابری وحشتناک را تحکیم وتثبیت نمودند .
فاش عزیز
حروف بسیار ریز درج میشه لطفا سایز فونت سایت را بزرگتر کنید.
تشکر
سلام جانباز گرانقدر
ممنون از اینکه سایت ما را می بینید
دید صفحه سیستم خود را بزرگ تر کنید
از تنظیمات گوشه راست صفحه
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi