شناسه خبر : 70609
چهارشنبه 22 آبان 1398 , 10:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ذوق زدگی فتنه گران از کودتای آمریکایی در بولیوی!

در شرایطی که «اوو مورالس» رهبر بومیان بولیوی در رقابت با «کارلوس مِسا» کاندیدای غربگرا با اختلافی بیش از ۱۰درصد و با کسب بیش از ۴۶درصد آراء در مرحله اول انتخابات پیروز شد، رسانه های همسو با آمریکا در این کشور، دروغ تقلب را مطرح کرده و کشور را به اغتشاش کشاندند.

در ادامه، پروژه کودتا کلید خورد و فرمانده ارتش بولیوی خواستار استعفای رئیس جمهور شد. آشوبگران همچنین به سفارت دولت ضدآمریکایی ونزوئلا نیز حمله کردند. آمریکا صراحتا از کودتا در بولیوی حمایت کرده و در اقدامی مداخله جویانه خواستار استعفای مقامات بولیوی شد.

نکته قابل توجه اینجاست که کودتای آمریکایی در بولیوی با ذوق زدگی برخی رسانه های اصلاح طلب مواجه شد.

در همین رابطه، روزنامه کارگزاران- به سردبیری «محمد قوچانی» از دستگیرشدگان فتنه ۸۸- در گزارشی با عنوان «عاقبت پوپولیست» نوشت:«با قطع حمایت ژنرال ها از مورالس و استعفای رئیس جمهور بولیوی، یکی دیگر از سران پوپولیسم در آمریکای لاتین به پایان راه رسید».

روزنامه اعتماد نیز در گزارشی با عنوان «پایان مورالس» نوشت:«کارلوس مسا رییس‌جمهور پیشین بولیوی که در انتخابات ماه گذشته در جایگاه دوم قرار گرفت استعفای مورالس را جشن گرفت و رفتن او را پایان استبداد توصیف کرد...بسیاری بر این عقیده هستند که رفتن مورالس نقطه عطفی در نا آرامی‌های ماه‌های اخیر امریکای لاتین به حساب می‌آید که کشورهای آن درگیر هستند. چرا که تاکنون تعدادی از رهبران سیاسی امریکای لاتین در شیلی و اکوادور نیز توسط معترضان به چالش کشیده شده‌اند».

گویا برخی اصلاح طلبان خاطرات سال ۸۸ و دروغ تقلب و ایجاد اغتشاش چند ماهه برایشان زنده شده و سرِ ذوق آمده اند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi