شناسه خبر : 70621
چهارشنبه 22 آبان 1398 , 15:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«پدر موشکی» غزه را بیشتر بشناسیم

روز گذشته همزمان با سالروز شهادت «حسن طهرانی مقدم» پدر موشکی ایران خبر شهادت فرمانده «بها ابوالعطا» از فرماندهان ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین و کسی که از او به عنوان «پدر موشکی» غزه یاد می‌کنند، مخابره شد.

وی که تاکنون بارها مورد سوءقصد و ترور نیروهای صهیونیستی قرار گرفته بود سرانجام روز گذشته (سه‌شنبه) در جریان حمله موشکی ارتش رژیم صهیونیستی به منزلش واقع در حی الشجاعیه در شرق غزه به همراه همسر و دو فرزندش به شدت مجروح و پس از انتقال به بیمارستان و در حال مداوا به شهادت رسید. رسانه‌های صهیونیستی دلیل ترور وی را نظارت بر ساخت موشک‌های دوربرد دانسته‌اند.

بها ابوالعطا در 25 نوامبر سال 1977 در منطقه شجاعیه شهر غزه متولد شد. مقاطع تحصیلی را تا دبیرستان در همین منطقه گذراند و در دانشگاه در رشته جامعه شناسی مشغول به تحصیل شد.

همه چیز درباره تازه‌ترین شهید فلسطینی معروف به پدر موشکی غزه:

محل شهادت شهید بها ابوالعطا

او از سن 13 سالگی به جمع مبارزان جنبش جهاد اسلامی فلسطین پیوست و در طول سال‌ها فعالیت خود علیه رژیم صهیونیستی به یکی از فرماندهان ارشد گردان‌های قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی تبدیل شد. نقش اثرگذار او در عملیات‌های گردان‌های قدس علیه رژیم صهیونیستی او را در لیست ترور‌های ارتش رژیم صهیونیستی قرار داد. کسی که در نبرد موسوم به «آسمان آبی» در سال 2012 نقش ویژه‌ای داشت و به شدت مجروح شد.

او ساکن منطقه شجاعیه شهر غزه و دارای پنج فرزند به نام‌های سلیم 19 ساله، محمد 18 ساله، اسماعیل 15 ساله، فاطمه 14 ساله و لیان 10 ساله بود.

وی در طی این سال‌ها بارها مورد سوءقصد و ترور توسط رژیم صهیونیستی قرار گرفت که همه آنها ناموفق بودند. صهیونیست‌ها از او به عنوان «پدر موشکی غزه» یاد و از ترور او ابراز خوشنودی کردند.

سخنگوی ارتش اسرائیل چندی پیش گفته بود که یک مرد در غزه وجود دارد که اجازه نمی‌دهد صلح و ثبات میان اسرائیل و فلسطین ایجاد شود که اشاره‌اش به ابوالعطا بوده است.

«آسوشیتدپرس» عنوان کرد که ابوالعطا همان کسی بود که در ماه آوریل، دستور شلیک راکت‌هایی به سرزمین‌های اشغالی را صادر کرده بود.

همه چیز درباره تازه‌ترین شهید فلسطینی معروف به پدر موشکی غزه:

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته در پی شهادت فرمانده ابوالعطا گفته بود که تصمیم برای ترور ابوالعطا طی ماه‌های گذشته در چندین جلسه بررسی شده بود.

نتانیاهو گفت ارتش اسرائیل و شاباک (سرویس امنیت داخلی) 10 روز پیش تصمیم گرفتند تا فرمانده منطقه شمالی گردان‌های القدس را ترور کنند و برای زمان مناسب انجام این عملیات هم برنامه ریزی کردند و کابینه هم با اجرای آن موافقت کرد.

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi