شناسه خبر : 70649
شنبه 25 آبان 1398 , 10:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دو قشری که در دفاع مقدس تاثیرگذار بودند

«اشرف بروجردی» رئیس کتابخانه ملی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور اظهار داشت: اگر می‌خواهیم فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه رشد و توسعه پیدا کند، باید ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدا را برای جوانان با ادبیات خاص خودشان تبیین کنیم؛ البته باید توجه داشته باشیم که ارزش‌ها تنها با حرف زدن تبیین نمی‌شوند، لذا این ارزش‌ها را باید در عمل نیز به جوانان نشان دهیم.

نقش دولت‌ها در اشتغال جوانان/ دو قشری که در دوران دفاع مقدس تاثیرگذار بودند

وی با تاکید بر اینکه اگر بتوانیم اعتقاد و اعتماد جوانان را تقویت کنیم، آن‌ها خودشان صداقت، ازخودگذشتگی، ایثار و... را درک خواهند کرد، گفت: جوانان کشورمان نباید تصور کنند که شرایط زندگی‌ آن‌ها با فرزندان مدیران و مسئولان فرق دارد؛ بنابراین همه جوانان کشور باید از یک سطح آسایش و رفاه استاندارد برخوردار باشند. متاسفانه این روزها کشور ما با یک آسیب جدی روبرو شده است. وقتی دغدغه‌ اصلی مسئولی توسعه رفاه و آسایش خانواده خودش باشد، مشخص است که آن مسئول معضل بیکاری یک جوان را درک نمی‌کند.

بروجردی با بیان اینکه به جوانی که مشکل معیشتی دارد، نمی‌توانیم فرهنگ ایثار و شهادت را بیاموزیم، گفت: به مسئولان کشور توصیه می‌کنم که جوانان را رها نکنند.

وی با بیان اینکه اطلاعات غلطی از جانب دشمن در قالب تهاجم فرهنگی به جوانان کشور تحمیل شده و باعث شده برای برخی از آن‌ها در خصوص پیروزی انقلاب اسلامی ابهاماتی پیش بیاید، تصریح کرد: در همین راستا بنده به‌عنوان یک فردی که دغدغه‌ انقلاب اسلامی دارد،‌وقتی فرصتی پیدا می‌شود، در جمع جوانان حاضر می‌شوم و می‌گویم که اگر شما هم در آن زمان جای ما بودید و ظلم رژیم پهلوی را می‌دیدید، علیه این رژیم وابسته که بر خلاف اسلام و ملت حکومت می‌کرد، انقلاب می‌کردید.

بروجردی با توصیه‌ به جوانان کشور که به دنبال شغل‌های دولتی نباشند، بلکه به دنبال کارآفرینی باشند، گفت: البته دولت‌ها نیز باید زیرساخت‌ها را برای پیشرفت و اشتغال جوانان فراهم کنند.

رئیس کتابخانه ملی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بیان داشت: در ثبت و ضبط خاطرات دوران دفاع مقدس باید به دو قشر توجه ویژه‌ای داشته باشیم؛ قشر اول جوانان هستند که داوطلبانه به نبرد حق علیه باطل رفتند تا از آرمان‌های انقلاب اسلامی، سرزمین و خانواده خود دفاع کنند. قشر دوم نیز زنان هستند؛ این قشر علاوه بر اینکه در پشت جبهه فعالیت داشتند، سنگر خانواده را نیز حفظ می‌کردند تا مردانشان در جبهه بدون دغدغه بجنگند.

بروجردی در ادامه با اشاره به گرامی‌داشت یاد و خاطره همه زنانی که در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس نقش‌آفرینی کردند و با یاد کردن از مرحومه «اعظم طالقانی» به عنوان یکی از این زنان، اظهار داشت: مهم‌ترین خصیصه مرحومه طالقانی دفاع از حق بود؛ او هر کجا که می‌دید حقی ضایع می‌شود، در برابرش ایستادگی می‌کرد.

رئیس کتابخانه ملی خاطرنشان کرد: در سفر اجلاس جهانی زن در پکن با مرحومه طالقانی همسفر شدم. این اجلاس در سال 65 برگزار شد. در اجلاس می‌دیدم که خانم طالقانی برای اثبات حقانیت جمهوری اسلامی چقدر تلاش می‌کرد. در آن اجلاس منافقین حضور پررنگی داشتند تا همچنان بر خواسته‌های خودشان تاکید و جمهوی اسلامی را متهم کنند. او در تمام کارگروه‌ها شرکت و از جمهوری اسلامی دفاع می‌کرد.

وی با بیان اینکه مرحومه طالقانی از جمله کسانی بود که از کارآفرینان زن حمایت می‌‌کرد، ادامه داد: او معتقد بود که مسائل فرهنگی را می‌توان آرام آرام در جامعه توسعه داد. به نظر من خانم طالقانی از جمله زنان بسیار اثرگذار در جامعه بود. او برای رسیدن به اهدافش، قبل از انقلاب اسلامی زندانی و شکنجه شده بود. پس از پیروزی انقلاب هم فعالیت‌های موثری داشت که هنوز خیلی از آن‌ها ناشناخته مانده و معرفی نشده است. او در تمام طول عمر خود سعی کرد به زنان و دختران جوان بیاموزد که برای ماندگاری این سرزمین و اسلام باید تلاش کرد.

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi