شناسه خبر : 70650
شنبه 25 آبان 1398 , 10:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سیاه‌نمایی یک نماینده در مورد زنان با استناد به آمار مؤسسات غربی


پروانه مافی، عضو فراکسیون امید مجلس و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در یادداشتی در روزنامه سازندگی با عنوان «فرار از قانون برای زنان» نوشت: «ما زنان ایران از میان 167 کشور جهان در رتبه 118 قرار گرفته‌ایم» و «آمریکا در رده 19 جدول قرار دارد»!
نماینده اصلاح‌طلب مجلس در حالی به آمارهای مؤسسات غربی استناد می‌کند که بر اساس خبرها و گزارش‌های اخیر منتشر شده در رسانه‌های غربی در دولت ترامپ از هر 3 زن امریکایی به یک زن تجاوز شده است! و تجاوز، تبعیض، تجارت و بردگی جنسی و بی‌عدالتی جنسیت نسبت به زنان در آمریکا و اروپا حتی صدای نهادها و مؤسسات حقوق بشری را هم درآورده است.
براساس بررسی‌های انجام شده، آمریکا به لحاظ فراوانی تجاوز جنسی در میان کشورهای جهان در رده سوم قرار دارد. از هر سه زن آمریکایی یک زن در طول زندگی خود آزار جنسی را تجربه می‌کند. 19/3 درصد زنان و ۲ درصد مردان در طول زندگی حداقل یک‌بار مورد تجاوز قرار گرفته‌اند. از سوی دیگر 43/9 درصد زنان و 23/4 درصد مردان نیز در طول زندگی انواع دیگر آزار جنسی را تجربه کرده‌اند. قربانیان این معضل اغلب جوانان هستند: ۷۹ درصد پیش از ۲۵ سالگی و ۴۰ درصد پیش از ۱۸ سالگی مورد تجاوز قرار می‌گیرند. این در حالی است که ۶۸ درصد خشونت‌های جنسی به پلیس آمریکا گزارش نمی‌شود و ۹۸ درصد متجاوزان حتی یک روز هم در زندان نمی‌مانند.
وی نوشته است: «هرچند که در سال‌های گذشته، انتصاب وزیر زن، اختصاص سهم 30 درصدی از لیست‌های انتخاباتی به زنان و تحقق نسبی شایسته‌سالاری به جای گزینش‌سالاری موجب شد تا شاهد رشد 17 درصدی مدیران زن در دولت و رشد 3 برابری تعداد نمایندگان زن در مجلس باشیم.»
جالب آنکه عضو اصلاح طلب مجلس در حالی سنگ زنان را به سینه می‌زند و از انتصاب وزیر زن در سال‌های اخیر! سخن می‌گوید که اولاً) دولت قبلی، یک وزارتخانه را به وزیر زن سپرد (مرضیه وحید دستجردی؛ وزیر اسبق بهداشت) و ثانیاً) 8 سال دولت مرحوم هاشمی، 8 سال دولت خاتمی و 6 سال دولت تدبیر و امید، مدعیان اصلاحات صرفاً شعار انتصاب وزیر زن را مطرح کردند! لازم به ذکر است اصلاح‌طلبان قبل از هر چیزی باید پاسخگوی وعده‌های محقق نشده دولت مورد حمایت‌شان در مورد زنان باشند؛ وعده «تشکیل وزارت زنان»، «بیمه زنان سرپرست خانوار» و «حضور وزیر زن در کابینه» و ... نه اینکه شعار بدهند و به آمارها و جداول مؤسسات آمریکایی و اسرائیلی
 استناد کنند!

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi