شناسه خبر : 70663
یکشنبه 26 آبان 1398 , 13:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مردی که برای کدخداها کمترین حیثیتی قائل نبود

امام خود را در محضر خدا می دید؛ استقلال و منیَتی نه برای خود و نه برای دشمنان خدا نمی دید؛ برای کدخداها کمترین حیثیتی قائل نبود. لذا نه می ترسید، نه مأیوس می شد و نه هرگز دچار غرور می گشت.

فاش نیوز - ایران سی سال قبل امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) از میان ما رفت با شکوهی بزرگ و بی نظیر مردم ایران او را تشییع کردند و این اندوهی بزرگ بر دل هایمان برجای گذاشت؛ اندوهی برای ما و شادی برای او، چرا که مرگ حق است و بازگشت به سوی پروردگار، اما ما مردم مومن ترین بنده خدا در زمان معاصر را از دست دادیم.

 همه ما روزی از این دنیا خواهیم رفت و بیشتر گناهان ما از آنجاست که این واقعیت بزرگ یعنی مرگ را فراموش می کنیم. هزاران انسان از اول پیدایش آمدند که حال نشانی از آنان نیست. برخی انسان ها به راه راست هدایت یافتند و برخی نه. چند صباحی دیگر قطعا هیچکدام از ما نیز در این دنیا نخواهیم ماند و به سرای دیگر خواهیم رفت؛ پس باید بکوشیم در کار نیک که تنها چیزیست که با خود خواهیم برد. از تاریخ عبرت بگیریم. کسانی که از گذشتگان خود پند نگیرند، خود عبرت دیگران خواهند شد.

 این که بر رفتن امام راحل بگرییم موجه است اما این تمام دِینِ امام راحل بر گردن ما نیست؛ بلکه تداوم و ماندن در راه او (امام خمینی) که راه خداست اصل است و حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر عظیم الشأن مسلمانان جهان و جانشین امام راحل، راه امام خمینی (ره) را که همان راه خداست ادامه می دهند و مسلمانان همه عالم را بر زمین سرافراز خواهند ساخت تا نظام جمهوری اسلامی به عنوان یادگاری در تاریخ بشر، از حکومت مقتدر الهی بر زمین باقی بماند.

 آمریکائیان می گویند تحریم هائی که علیه ایران به کار بردیم در تاریخ جهان بی سابقه است و هر کشوری را ظرف چند سال از پا در می آورد. با منطق معمول، حرف آنها درست است اما انقلاب اسلامی با خواست و اراده خداوند و بر اساس الهام خداوند متعال شکل گرفته است و قرار نیست نشان دهنده حداکثر توان یک رژیم چپاولگر زورگو باشد بلکه برای نمایش عظمت قدرت پروردگار شکل گرفته است. اینک زمانی است که خداوند لطف و رحمت خود را شامل انقلاب اسلامی ما کرده است تا نشانه هائی از عظمت خود را بر ما نمایان سازد. در آنجا که تدبیر عقل انسان و قدرت او به انتهای خود برسد عظمت اعجاز انقلاب اسلامی نمایان می شود که می خواهد به ما بگوید این انقلاب از جانب خداست. امروز خداوند می خواهد این انقلاب را به پیروزی برساند تا نمونه ای باشد از حکومت الهی بر زمین که با اعجاز او همراه شده است.

 بزرگی از آن خداست و سپاس او را که هوشمندترین و مقرب ترین بندگانش را به رهبری ما گمارده است. جایگاه یک انسان را ایمانش تعیین می کند؛ برای آن کس که ایمان واقعی دارد، توانگری و فقر دو روی یک سکه اند. یک نفر رئیس جمهور یا وزیر یا ژن خوب است و دیگری یک راننده تاکسی یا لبو فروش و بی سواد؛ اما نزد خداوند تنها انجام درست و کامل وظیفه ای که خداوند بر دوش هر کدام از انسان ها نهاده مهم است. ارزش آدمی به عملکرد اوست، نه مقام و رتبه ظاهری اش. ثروت واقعی هر انسانی میزان اخلاص اوست؛ چیزی که فقط خداوند به اندازه آن واقف است.

 فقط ادعای راه امام راحل را کردن شرط نیست؛ چون این تمامِ دِینِ امام بر گردن ما نیست، بلکه تداوم و ماندن بر راه انقلاب اصل است. ارزش انسان نزد خدا فقط میزان ایمان، عقل و شجاعت است، نه چیز دیگر، نه نژاد، نه ثروت و نه حتی فرزند یک شخص عالم بودن؛ زیرا فرزند یک عالم بودن نیز تضمینی بر گمراه نشدن یک انسان نیست؛ همان گونه که یار امام راحل بودن دلیلی بر انقلابی ماندن همه یاران امام راحل نشد.

 باید راه واقعی امام راحل را ادامه داد؛ امامی که خود را در محضر خدا می دید؛ استقلال و منیَتی نه برای خود و نه برای دشمنان خدا نمی دید؛ برای کدخداها کمترین حیثیتی قائل نبود. لذا نه می ترسید، نه مأیوس می شد و نه هرگز دچار غرور می گشت. او ایمان داشت‏ این انقلاب با اراده و کمک خداوند، مکانی برای ظلم ستیزی و حمایت از مظلومان است تا به مومنان بشارت و به ظالمان هشدار دهد.

احمد رضا بهمنیار

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi