شناسه خبر : 70677
یکشنبه 26 آبان 1398 , 11:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مسکن مهر را کوبید تا مسکن بی مهری راه بیندازد!

جانباز ناشناس - مسکن مهر در شهر جدید گلبهار مشهد به متری حدود یک میلیون و هشتصد هزار تومان رسیده در حالیکه ابتدای آغاز طرح مسکن مهر با متری 300 هزار تومان قرارداد بسته شد لیکن به تدریج تورم را به قیمت تمام شده اضافه کردند یعنی معادل نرخ تورم از مبلغ سپرده عضو کسر شد.

 طبق ماده 15 قانون تعاون و اقتصاد جمهوری اسلامی هر شرکت تعاونی موظف است به نحوی برنامه ریزی و اقدام کند که سالیانه حداقل معادل نرخ تورم به مبلغ سپرده عضو اضافه کند اما در واقعیت شرکت تعاونی مسکن مهر خلاف قانون در جهت معکوس عمل کرده و موجب ضرر هنگفت اعضای شرکت تعاونی مسکن مهر شدند که معلوم نیست مبالغ هنگفت ضرر سپرده اعضا به جیب چه کسانی واریز شده که هیچکس پاسخگو نیست؟؟؟

 طرح مسکن جدید در دولت تدبیر و امید با متری دو میلیون و پانصد هزار تومان آغاز شده لذا چنانچه مثال مسکن مهر حداقل 6 برابر شود به قیمت متری 15 میلیون تومان خواهد رسید که روند رشد طبیعی مسبوق به سابقه میباشد.

 طبق قانون بنیاد موظف است به جانبازان بالای 25 درصد یکصد متر زمین به قیمت منطقه ای واگذار کند اما در حال حاضر اداره کل راه و شهر سازی همکاری ندارد و مسئولان مسکن در بنیاد می گویند به جانبازان بالای 50 درصد معرفی نامه زمین صادر می گردد.

 اگر مسئولان قصد دارند ایثارگران خانه دار شوند و مشکلات اجاره نشینی رها شوند لازم است زمین تحویل بدهند در غیر اینصورت با وام 130 میلیون تومان هرگز قادر به خریداری خانه نخواهند شد. فقط ایثارگرانی قادر به جذب وام مسکن هستند که منزل را تبدیل به احسنت کنند یعنی منزلی که ساکن می باشند به خانه بزرگتر یا محل بهتر تعویض کنند یا به عبارت بهتر سرمایه خود را افزایش دهند.

 در حال حاضر مسئولان فقط بدنبال رفع تکلیف و عدد سازی آماری هستند بلکه لازم است قوانین طوری تنظیم شوند که مشکل مسکن ایثارگران بویژه جانبازان مستاجر حل شود تا از مشکلات خانه به دوشی و اجاره نشینی و صاحبخانه های بی خدا خلاص گردند.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi