شناسه خبر : 70701
دوشنبه 27 آبان 1398 , 11:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

زندگی مادر ژاپنی‌الاصل یک شهید کتاب می‌شود

حمید حسام، نویسنده درباره این کتاب گفت: این کتاب داستان زندگی یک خانم ژاپنی به نام «کونیکو یامأمورا» با نام ایرانی سبا بابایی است. این خانم در سال‌های قبل از انقلاب با یک ایرانی ازدواج و مسلمان می‌شود و از ژاپن به ایران مهاجرت می‌کند.

او ادامه داد: همسر این خانم شخصی بسیار مؤمن بود. محمد حاصل ازدواج آنها و از شهدای عملیات والفجر مقدماتی است. بخشی از حوادث کتاب به زندگی این زوج انقلابی برمی گردد که چطور در فعالیت‌ها همراه هم بودند. برای نگارش تحقیق و مصاحبه با این خانم انجام شد و کتاب هم‌اکنون در مراحل پایانی است.

نویسنده کتاب «راز نگین سرخ» درباره شهید بابایی بیان کرد: محمد جوان نوزده ساله‌ای است که هم در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های زیادی داشته و هم در زمان جنگ تحمیلی با وجود سن کم، راهی جبهه‌ها شده تا از اسلام و ایران دفاع کند و در نهایت هم در عملیان والفجر یک در منطقه فکه به شهادت رسید.

حسام همچنین از انتشار کتابی درباره زندگی شهید کریم مطهری خبر داد و گفت: این کتاب خاطرات فرمانده گردان غواصی لشگر انصارالحسین است. در واقع سندی خواندنی از عملیات کربلای 4 که برجسته‌ترین اتفاق برای غواصان ما در هشت سال دفاع مقدس بوده است. / ایبنا

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi