شناسه خبر : 70704
دوشنبه 27 آبان 1398 , 11:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ایثارگران از جنگ نانی به سفره نبرده‌اند!

مشکانی - کنار رفتن غبار زمان نشان داد که ایثارگران از جنگ نانی به سفره نبرده‌اند و بیشتر آنها دست خالی زیست می‌کنند؛ برخی‌ حتی با وجود نیازمندی از بنیاد شهید؛ حقوق دریافت نمی‌کنند. یک رزمنده عملیات کربلای یک در این مورد، می‌گوید: «من حقوقی از بنیاد شهید دریافت نمی‌کنم و خیلی‌های دیگر را هم می‌شناسم که یا شامل حالشان نشده یا اینکه خود نخواسته‌اند؛ نه از این رو که محتاج نیستند که به خاطر منت نگذاشتن بر سر کشور و انقلاب. اما اوضاع دیگر فرق کرده و دولت باید متوجه معیشت ایثارگران و به ویژه جانبازان باشد. دست قشری از جانبازان از اسباب معیشت کوتاه است و این وظیفه دولت است که در تنگدستی به آنها کمک کند؛ هرچند شاید خودشان چنین درخواستی نکنند اما نباید گذاشت که آنها در تنگدستی شب و روز سر کنند.»

عطایی به صحبت‌هایش، می‌افزاید: دختر ۲۴ ساله‌ای دارم که بیکار است. به من می‌گوید «بابا ای کاش کاری داشته باشم تا در تامین هزینه‌هایی که داری کمکت کنم. جالب است که دختر جوان من درک می‌کند که چگونه شب و روز سر می‌کنم؛ اما مسئولی که برای دفاع از ایثارگران سینه چاک می‌‌کند و خود را هم‌رزمِ و من و دوستانم معرفی می‌کند، این را نمی‌داند!»

 دریافت کارت منزلت یکی دیگر از خواسته‌های جانبازان است. مرجع صدور این کارت شهرداری‌ها هستند. به طور معمول شهرداری‌ها برای ۵ گروه شامل جانبازان، بازنشستگان، سالمندان (افراد بالای ۶۵ سال)، معلولان و زنان سرپرست خانوار این کارت‌ را صادر می‌کنند. کارت منزلت امکان استفاده رایگان از خدماتی حمل و نقل شهری و برخی دیگر از خدمات را فراهم می‌کند. با این همه عطایی می‌گوید: «این کارت همیشه هم به دست جانبازان نمی‌رسد و برخی تنها‌ نام آن را شنیده‌اند!

 دکتر به من توصیه کرده که به خاطر مشکلاتی که دارم در قسمت کم عمق استخر راه بروم. این نیازمند آن است که بتوانم کارتی در دستم داشته باشم که به اعتبار آن در تمام ایام سال به استخر مراجعه کنم. من از شهرداری کارت منزلت دریافت نکرده‌ام اما در این مورد با شهرداری صحبت کرده‌ام تا برای تمام این جانبازان این کارت صادر شود.»

 رسیدگی مستمر و هدفمند به سلامت جانبازان و خانواده‌های آنها هم دور از دسترس می‌نمایند. جانبازان و خانواده‌های آنها نیازمند پرونده الکترونیک سلامت و نظارت پزشکان هستند. برخی از آنها با وجود مشکلات تنفسی و عضلانی به پرستار نیاز دارند. البته از آنها و خانواده‌هایشان غربالگری سلامت صورت می‌گیرد؛ اما بسیار ابتدایی.

 این جانباز دفاع مقدس در این مورد می‌گوید: شب عید سال گذشته از بیمارستان مربوط به غربالگری به خانه ما آمدند و از من، همسر و فرزندام خون گرفتند و رفتند؛ اما خون گرفتن و تحلیل آزمایشگاهی آن کافی نیست؛ جانبازان به سیستمی نیاز دارند که سلامت آنها را تحت نظر داشته باشد؛ از جمله سلامت روان. من به عنوان یک جانباز در معرض بیماری‌های اعصاب و روان هستم و همسر و فرزندانم هم تحت تاثیر این بیماری‌ها قرار می‌گیرند.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
سلام برادرجانبازم همرزم دوران سخت دوران دفاع مقدس وهمدرد روزهای سختر بیماری و ناتوانی اما انتقادی ازشما دارم وآن اینکه دنبال کارت منزلت هستیدآخه برادرمن هرچیزی حدی دارد وقتی ماهیانه مبلغ20میلیون تومان به خودمان و10میلیون به همسران وبه ازای هرفرزندی ماهیانه5 میلیون وهرسال یک قطعه زمین ویک دستگاه خودروی سال خارجی و مایحتاج هم که شکرخداازگوشت کوسفندومرغ وماهی وخاویاربرنج وحبوبات وخیلی اقلام دیگرواینکه فرزندانمان به درخواست خودشان درهروزارتخانه ای بلافاصله استخدام شده وهرماه یک هفته سفرهای داخلی وهتلهای پنج ستاره وسالی یکبارسفرهای خارجی بدون ریالی بازهم توقع داری کارت منزلت بهت بدن بابا ازبس جایگاه ومنزلت دراختیارداریم اینست که پُر رو شده برادرجان
سلام خدمت تمامی جانبازان و ایثارگران این مرز و بوم جدا در این زمان که اکثر عزیزان دهه پنج زندگی را میگذرانند وقت ان نرسیده که نظام دین خود را به این عزیزان ادا کند
ضمن سلام /حقیر جانباز 30% بودم ولی به خاطر نامهربانی ومعاینه نکردن یک دکتر در کنیسیون پزشکی درصد جانبازی ام کم شد وشدم 20% //ولی خداوند را شاهد وگواه میگیرم که اشتباه کرده است و این تنها از معاینهٔ دقیق امکان دارد /خلاصه ماهیانه از سپاه کمک معیشتی به مبلغ 600 هزار تومان میگیرم که حتي نمیتوانم خرج پسر ///12 ساله ام را پرداخت کنم/درد دل زیاد دارم ولی نمیدانم گوش شنوا را از کجا باید گیر بیارم/لطفأ به خاطر خدا و فقط به خاطر خداوند کمکم کنید /اگر کمک دیگران نبود بخدا معلوم نبود چکار باید میکردم/ خداوند شاهد وگواه است از فشار درد گاهی گریه میکنم و نمیتوانم دردم را به آقای دکتر نشان بدهم /فقط درد نامه ام را به مسئولی که امور حقیررا مدیریت میکنه نشان بدهید شاید وجدانش درد بگیرد //اجرکم عندالله ( با تجدید احترام ) جانباز فراموش شده
سلام و احترام؛
ضمن تشکر و قدر دانی از همه پیگیری های مستمر بعضی از عزیزان دلسوز رزمندگان فراموش شده، خواهشمند است با عنایت به اینکه ارتقای منزلت و معیشت جانبازان و رزمندگان و خانواده هایشان یک اقدام راهبردی در راستای ارتقای امنیت ملی است، در جلسات پیش رو که انشاالله خواهید داشت ، موارد مشروحه زیر را پیگیری فرمایید .
1- تسریع در برگزاری جلسات شورای راهبری سند خدمت رسانی به رزمندگان و پیگیری تصمیمات قبلی.
2- تسهیل در فرآیند اعطای حداقل 5% جانبازی به رزمندگان فاقد مدارک بالینی که جانبازی اشان از سوی کمیسیون نیروهای مسلح تایید گردیده است
3- کمک معیشت همه رزمندگان و جانبازان که در نوبت هستند با اولویت مناطق محروم و زلزله و سیل زده برقرار شود.
4- پرونده های واجدین شرایط پرداخت کمک معیشت، مربوط به جانبازان زیر25% طبق تصمیمات قبلی ازساتا به بنیاد شهید و امور ایثارگران منتقل و حداقل حقوق طبق ضوابط به همه رزمندگان و جانبازان پرداخت شود.
5- کلیه رزمندگان بیش از 12 ماه حضور در جبهه شاغل در بخش غیر دولتی، همانند رزمندگان شاغل در بخش دولتی معاف از مالیات بر درآمد به ماخذ هفت برابر حداقل حقوق شوند و این موضوع در پیشنهادی که در کمیسیون اقتصادی دولت در حال بررسی است اصلاح شود .
6- جهت اجرای ماده 27 قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران ، مبنی بر پرداخت مدت حضور در جبهه به میزان یک و نیم برابر رزمندگان از سوی دولت به صندوق های بازنشستگی، بودجه لازم پیش بینی و موانع موجود با هماهنگی سازمان تامین اجتماعی رفع گردد .
7- بیمه درمان پایه و تکمیلی همه رزمندگان اعم از رزمندگان کم درآمد و یا شاغل و یا کارمند در بودجه سال 99 پیش بینی شود .
8- سوابق بیمه های کلیه ایثارگرانی که هم اکنون از ساتا کمک معیشت دریافت می کنند و در سایر صندوق های بازنشستگی دارای سابقه بیمه پردازی هستند در صندوق ساتا تجمیع شود . این اقدام می تواند برای تبدیل کمک معیشت به حقوق یگ گام بسیار مهم و اساسی باشد.
9- با توجه به پیش بینی های انجام شده در بودجه سال 98 در خصوص تهیه آیین نامه نحوه پرداخت وام مسکن رزمندگان تسریع شود.
10- کمک معیشت رزمندگان به دلیل اشتغال همسران و یا پرداخت حق بیمه خویش فرمایی، قطع نشود .
11- تخفیف حداقل سی درصد شهریه دانشگاه جهت رزمندگان و فرزندانشان براساس قانون برنامه ششم اجرا شود .
12- درجهت حفظ کرامت ایثارگران بجای کلمه معسر از واژه " کم درآمد " در مکاتبات استفاده شود تا به مرور در قوانین بعدی به صورت کلی این واژه حذف شود//رزمندگان را فراموش کرده اید بدادشان برسید ..
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi