شناسه خبر : 70705
دوشنبه 27 آبان 1398 , 12:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کد کارمندی نمی دهند!

ناشناس - چهل روز است که محل کار ما که دولتی است (شاغل در استانداری) برای گرفتن کد کارمندی از سازمان اداری و استخدامی کشور نامه نوشته است ولی خبری نیست و ما بلاتکلیف هستیم. مسئولین باید براساس رای دیوان عدالت اداری، ما را از قراردادی به رسمی قطعی تبدیل وضعیت دهند کارهای اداری ما را نیز استانداری انجام داده است ولی کد کارمندی به ما نمی دهند و این بخشنامه را فرستاده اند. لطفا راهنمایی بفرمائید که چه کنیم.

متن بخشنامه  شماره 371717  تاریخ 5/7/98
بخشنامه به کلیه دستگاه های اجرایی

 با توجه به اطلاعات واصله، از آنجا که برخی دستگاه های اجرایی، درمواردی با ارسال آرای قطعی شعب محترم دیوان عدالت اداری به سازمان های اداری و استخدامی کشور و برنامه و بودجه کشور و یا سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مبنی بر صدور حکم به ورود شکایت کارکنان  دولت از حیث تضییع حقوق استخدامی آنان  موضوع بند 2ماده 10 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال 1392، اجرای  دادنامه های صادر ه وتامین اعتبار مربوطه را درخواست می نمایند. لذا موارد زیر برای اطلاع و اقدام به موقع اعلام می گردد:

 مطابق مقررات بخش چهارم (اجرای احکام) قانون مزبور ،مسئولیت اجرای  دادنامه های صادره بر عهده محکوم علیه ( اشخاص و مراجع مذکور درماده 10 این قانون ) می باشد و سازمان های اداری و استخدامی کشور و برنامه و بودجه کشور و مدیریت برنامه ریزی استان در مواردی که به عنوان محکوم علیه واقع نمی شوند؛ با توجه به نوع وظایف و ماموریت آنها در این مورد تکلیفی ندارند.

در مواردی که حقوق کارکنان بر طبق قوانین و مقررات باید رعایت و استیفاء شود؛ دستگاه های اجرایی موظفند راسا" در خصوص مورد اقدام و از تضییع حقوق آنان جلوگیری نمایند و در موارد لزوم دفاع از حقوق دولت؛ مدیران ذیربط دستگاه های اجرایی مکلفند به صورت  دقیق ؛ مستدل و مستند از حقوق دولت دفاع نمایند.

در کلیه حالت های یادشده اعم از تشخیص  استحقاق کارکنان و یا دفاع از حقوق دولت, مسئولیت پاسخگویی درباره قصور یا تقصیر احتمالی در مقابل مراجع  نظارتی, برعهده مدیران مربوطه خواهد بود.

در هر حال لازم است منابع لازم جهت اجرای دادنامه های مذکور از سرجمع اعتبارات همان دستگاه تامین گردد. لذا چون تامین اعتبار موردی احکام صادر امکان پذیر نمی باشد، از ارجاع درخواست های موصوف به این دو سازمان و سازمان های مدیریت و برنامه ریزی استان ها جدا خودداری شود.

جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور- محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه  و بودجه کشور

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi