شناسه خبر : 70707
یکشنبه 03 آذر 1398 , 15:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سهمیه ویژه بنزین جانبازان(۲)

نامه‌ بنزینی فراکسیون‌ ایثارگران‌ به روحانی برای سهمیه جانبازان

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس از تهیه و تنظیم نامه ای به رئیس جمهور برای اختصاص سهمیه بنزین به جانبازان در آینده نزدیک خبر داد...

فاش نیوز - رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس از تهیه و تنظیم نامه ای به رئیس جمهور برای اختصاص سهمیه بنزین به جانبازان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حسن نوروزی، نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در خانه ملت، با انتقاد از اقدام شتاب‌زده دولت در سهمیه بندی بنزین، گرانی سوخت را بحران‌زا در جامعه دانست و اظهار داشت:

یکی از بحران های کنونی جامعه ما است که با افزایش قیمت بنزین در حال حاضر رخ داده است. توقع ما این است که دولت و بنیاد شهید در رابطه با جانبازان فکری بکنند؛ چراکه اصولا حقوق جانبازان و قطع نخاعی ها بسیار پایین است و با وضعیتی که در خانه و بیرون از آن دارند، باید سهمیه بنزین متناسب با مصرف آنان در نظر گرفته شود.

سخنگوی فراکسیون قضایی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت در خصوص ایثارگران و به خصوص جانبازان و معلولان در شرایط جدید سهمیه بندی بنزین باید تدبیری بیندیشد و افزایش حقوق این قشر یا اختصاص سهمیه می تواند از جمله این تدابیر برای مقابله با شرایط کنونی باشد.

نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در خانه ملت خاطرنشان کرد: دولت به خاطر اینکه موضوع سهمیه بندی را شتابزده انجام داد، به این خاطر هنوز در وضعیت مناسبی برای تصمیم گیری در مورد اقشار مختلف آسیب پذیر جامعه، از جمله ایثارگران نیست. به نظر من مسئولان دولت باید با برگزاری جلسات، چالش های موجود در خصوص قشر ضعیف جامعه و به خصوص ایثارگر را شناسایی و برطرف کند.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس دهم در پایان تاکید کرد: در نشست آینده فراکسیون ایثارگران قرار است در خصوص اختصاص سهمیه بنزین به جانبازان نامه ای تنظیم و برای رئیس جمهور ارسال شود.

*** معرفی

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
آیا برای جانبازان زیر25درصد که بیماری خاص دارند در این نامه سهمیه ای درنظر گرفته اند.
آن دسته که بیمار هستند واقعا برای تردد به مراکز درمانی به سهمیه بیشتر بنزین نیاز دارند.
اسامی تمام بیماران خاص در وزارت بهداشت به ثبت رسیده و از این طریق تعداد جانبازانی که بیمار خاص هستند مشخص است.
بیچاره جانباز زیر25 درصد که نه حقوق دارد و نه حتی مجوزی برای تردد خودور برای مسافرکشی و نه تخفیفی برای دریافت بلیط خط مترو!
من اگر رئیس بنیاد بود بودم برای جبران این هم ظلم، دستور می دادم به همه جانبازان غیر کارمند که شغل ندارند و یا حتی کارگر و یا بازنشسته هستند، حداقل حقوق پرداخت شود . با کمک پزشکی قانونی همه ایثارگرنماهای نجومی بگیر را قطع حقوق می کردم
اینطوری عدالت اجرا می شد .
فراکسیون باید برای تغییر ریاست بنیاد نامه بنویسد .
تخصیص سهمیه بنزین برای افراد خاص مسلما همچون سنوات قبل موجب سوء استفاده عده زیادی خواهد شد و عاقبت بد نامی آن برای جانبازان میماند .فراموش کرده اید که کوپنی کردن بنزین و دیگر اقلام مورد نیاز مردم موجد چه سوء استفاده ها و رانت هایی در کشور شد.اکنون نیز به اسم جانبازان همین اتفاق خواهد افتاد
سلام
جناب نوروزی واسه گروه کثیری از مردم وجانبازان یارانه معیشتی واریز نشده .با داشتن اولاد بیکار وحقوقف بازنشستگی .
لطفا پیگیری نمایید .
از بیشتر کسانیکه وضعشان بهتر از امثال ماست واریز شده .
چرا دل مردم را می شکنید وبا داشتن اعصاب داغون ,پیری ,وبیماری ,تبعیض قایل میشید .
من فرزند جانباز متوفی هستم من و برادرم هر دو بیکاریم و درآمدمون فقط مستمری پدرمون هست من و برادرم هر دو بیماری اعصاب داریم برادرم نمیتونه کار کنه تازه داروهایی که مصرف میکنه تحت پوشش بیمه نیست با این وضع به ما کمک معیشت داده نشده والا به خدا من نمیدونم این 60 میلیونی که این آقایون حساب کردن چه کسایی هستن؟ چرا من از هر کی که سطح زندگی متوسط و پایین داره پرسیدم اکثرشون این مبلغو نگرفتن؟
اونوقت یکی از اقوام پولدار ما چون راهشو بلد بوده چه جوری خودشو نیازمند نشون بده داره کمک معیشت میگیره اونوقت خیلی ها که واقعا نیازمندن نمیگیرن این بی عدالتی هاست که آدمو میسوزونه
دولت آقای روحانی واقعا عدالت رو تمام و کمال اجرا کرده من که ازشون نمیگذرم امیدوارم خدا هم ازشون نگذره
باگذشت بیش از دو دهه از پایان جنگ تحمیلی، همچنان بار رنج ناشی از جنگ‌زدگی و آسیب‏‏‏ دیدگی بر دوش جانبازان عزیز وخانواده ‏هایشان سنگینی می‏کند. در میان آسیب‏ دیدگان از جنگ، جانبازان به‌عنوان نمادهای عینی و ماندگار گفتمان ایثار و شهادت، از جایگاه ویژهای باید برخوردار باشند ولی در عمل هیچ چیزی برایشان در نظر نمیگیرند.
جانبازان با مسائل و مشکلات گوناگونی مواجه‌اند که یکی از مهم‏‏ترین آن‌ها «دغدغۀ هویت جانبازی» و چالش‌های مربوط به آن است. از منظر ما جانبازان، ادبیات جانبازی دستخوش تغییرات گردیده و در بسیاری از موارد، تقدس و منزلت جانبازی به مجموعه‏ ای از تعارفات، گفتارهای رسانه‌ای و تبلیغاتی تقلیل یافته و دیدار ریس جمهور و بنیاد شهید با چند جانباز عزیز 70درصد و ویلچری در تمامی دولتها برای تبلیغات خودشون رسانه ای میشه و اون هم با اعلام خبر دروغه سرزده بازدید شده.
در همین مقوله واریز کمک معیشت دولت و سهمیه اختصاصی بنزین، برای جانبازان بالا و زیر 25که هیچ کمکی نشد و هیچ گونه اعتراضی هم از سمت رئیس بنیاد شهید به دولت نشد. واقعا این دولت کمک معیشت رو برای ما جانبازان بالا و زیر25 نریخته و واریز نکرده پس برای چه کسانی ریخته؟ آیا واجب تر از این قشر جانبازان که با این همه مشکلات جسمی و دارویی و... دست و پنجه نرم می کنند حقشون نبود که کمک معیشت واریز براشون بشود؟؟؟ چرا ریاست محترم بنیاد شهید و نمایندگان مجلس به خودشون زحمت ندادند که این رو مصوبه کنندکه همه اسامی جانبازان بالا و زیر 25 به دولت از سوی بنیاد شهید ارسال و همه باید برایشان از سمت وزارت تعاون و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کمک معیشت آن هم با مبلغ بالاتر واریز بشود.. ...دیروز تو مرحله آخر با خانمم و 2فرزندم رفتم وقتی دیدم واریز نشده از خجالت پیش خانواده ام شرمنده شدم.
مسولین دولتی و بنیاد شهید و نمایندگان مجلس و فراکسیون ایثارگران مجلس از روی جانبازان عزیز خجالت بکشید.....
فاش نیوز عزیز که همیشه حامی جانبازان بالا و زیر 25 هستی و بودی لطفا پیگیری کن.با تشکر و احترام
جانباز شیمیایی 20 درصد
باسلام
نماینده گان.محترم فراکسیون ایثارگران
خدا قوت واقعا مواظب خودتون باشید از این همه فشاری که به خویشتن وارد می کنید مبادا ضربان قلب تون به حدود ۷۰ در دقیقه برسه !!!!
الان بعد از چند ماه از سهمیه بندی بنزین تازه از نوشتن نامه به روحانی در خصوص سهمیه جانبازان در آینده نزدیک مانور می دین ؟!
این که دیگه نه رأی گیری می خواد نه تصویب در هیأت رئیسه می خواد کافیه یکی از دوستانی که سوادی در حد نوشتن یک نامه داره نامه را بنویسه و بقیه امضاء کنند بفرستند .
والسلام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi