شناسه خبر : 70708
دوشنبه 27 آبان 1398 , 15:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پل ارتباطی خانواده‌های شهدا در اتحادیه‌ای به نام فرزندان شهدا

حسین عامریان دبیر اتحادیه جهانی فرزندان شاهد و ایثارگر در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، با اشاره به هدف شکل‌گیری این اتحادیه اظهار داشت: بحث تشکیل اتحادیه از آنجا شکل گرفت که خانواده شهدا خود را وارث خون شهدا و ادامه دهنده راه آنان می‌دانند و بیش از دیگران وظیفه حراست از خون شهدا و اهداف آنان را دارند. از طرفی امت اسلامی درگیر موضوعات مختلفی در جای جای جهان است، اشخاص مختلفی از مذاهب مختلف اسلامی و کشورها و قومیت‌های مختلف در حال مقابله با توطئه‌گران علیه امت اسلامی هستند و خون‌های زیادی را نثار کرده‌اند. ما در کانون همبستگی فرزندان شاهد به این جمع‌بندی رسیدیم که باید انسجام بین خانواده شهدای کشورهای مختلف و روحیه ایثار و شهادت همچنان زنده نگه داشته شود و از ظرفیت آن‌ها برای پیشبرد اهداف جبهه مقاومت و امت اسلامی به صورت سازماندهی شده و هماهنگ استفاده شود. این اتحاد و انسجام ایجاد هم‌افزایی می‌کند و در حفظ روحیه و اتحاد بین‌المللی موثر است.

وی با اشاره به برنامه‌ها و کارهای انجام شده کانون همبستگی شاهد در حوزه بین‌الملل تصریح کرد: چندین کار تا به امروز انجام شده، یکی طرح زیارت نیابتی شهدا در پیاده روی اربعین بود و دیگری برگزاری مراسم ختم شهید جهاد مغنیه که فرزند شهید بود و بازتاب بین‌المللی داشت. سپس به این فکر افتادیم خانواده و فرزندان شهدا به صورت مشخص در کشورهای اسلامی را کنار هم جمع کنیم و همکاری و هم افزایی داشته باشیم.

عامریان با اشاره به استفاده از نظرات کارشناسان در شکل‌گیری اتحادیه جهانی فرزندان شاهد و ایثارگر بیان کرد: چندین سال روی طرح و قوانین کار شد با شخصیت‌های مختلف در کشورهای مختلف اسلامی از جمله سید حسن نصرالله برخی مسئولین عراقی و برخی افراد پارلمان افغانستان مذاکره شد تا با همکاری مجمع تقریب اتحادیه را شکل بدهیم. برهمین اساس اساسنامه‌ای تهیه شد و به تصویب مجمع هیأت امنای مجمع رسید. اعضای هیأت امنا از کشورهای مختلف انتخاب شدند و ریاست آن را حجت الاسلام محمدی عراقی برعهده گرفت، ضمن اینکه شخصیت‌های مختلفی از فرزندان شاهد در کشورهای گوناگون عضو هیأت امنا هستند.

دبیر اتحادیه جهانی فرزندان شاهد افزود: 2 سال پیش نشست مقدماتی اتحادیه در حاشیه کنفرانس وحدت برگزار شد. امسال بعد از ثبت موسسه و شکل گیری اساسنامه به صورت رسمی نشست اتحادیه تشکیل داده شد و اهداف و برنامه‌هایی را برای آن تعریف کردیم. یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها این است که هر ساله مجمع عمومی اتحادیه را به صورت مستقل و یا در حاشیه کنفرانس برگزار کنیم و از فرزندان شهدا برای حضور در این گردهمایی دعوت کنیم و برنامه‌های مشترکی داشته باشیم.

وی با اشاره به اهم مسائل مطرح شده در این نشست‌ها گفت: بخشی از موضوعات قابل طرح در این نشست‌ها مسائل داخلی خانواده شهداست که با همفکری و هم‌افزایی می‌توان آن‌ها را حل کرد. نکته مهم‌تر این است که خانواده شهدا بتوانند از ظرفیت جمعی برای تقویت خود و جایگاه فرهنگی و سیاسی در کشورهای خود بهره بگیرند و بتوانند در کشورهای خود نقش آفرین باشند، اگر پشتیبانی مالی و امکاناتی هم صورت بگیرد برای این است که توانمند شوند و بتوانند رسالتی که بر دوششان است به نحو احسن انجام شود.

عامری به چگونگی عضویت موسسات و نهادهای مردم نهاد در حوزه شهدا در این اتحادیه اشاره کرد و افزود: موسسات مردم نهاد می‌توانند عضو این اتحادیه بین‌المللی شوند. عضو گیری افراد به صورت محدود انجام می‌شود و معمولا شامل خانواده‌های شهدایی است که در کشورهای خود برنامه‎‌هایی دارند.

وی به مباحث مطرح شده در نشست اخیر این اتحادیه اشاره و تصریح کرد: بیشتر در خصوص هم فکری و هم افزایی گروه‌ها و فرزندان شهدا و حمایت از خانواده شهدای فلسطین، بحث فرزندان و خانواده شهدای جبهه مقاومت، نقش فرزندان شهدا در جهت تداوم مقاومت و تقویت روحیه شهادت طلبی مطرح شد و هر کدام از اعضا نظرات خود را بیان کردند.

عامریان بیان کرد: در این نشست میهمانی از کشورهای عراق، سوریه، لبنان، از جمله فرزند شهید نقوی از پاکستان، فرزند شهید مغنیه و شهید بدرالدین از لبنان، همسر شهید خدادادی از افغانستان، معاون فرهنگی دفتر انصارالله یمن و نماینده رهبری در سوریه حضور داشتند که از همسر شهید افغانستانی و پدر یکی از شهدای سوری و نیز تجلیل به عمل آمد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi