شناسه خبر : 70753
پنجشنبه 30 آبان 1398 , 11:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

محمد مهدی مفتح فرزند شهید مفتح و نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی:

دولت چرا در سهمیه بندی بنزین جانبازان و معلولان را نادیده گرفته است

دولت باید به این سئوال پاسخ دهد که چرا با توجه به اینکه قبلا تجربه سهمبه بندی بنزین را داشته است اما تاکنون از اعمال سهمیه برای جانبازان و معلولان خودداری کرده است؟

فاش نیوز - سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی جلوگیری از تسری افزایش قیمت بنزین به سایر کالاها و لحاظ کردن سهمیه برای ایثارگران و معلولان را دو ماموریت اصلی دولت در شرایط فعلی جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمد مهدی مفتح، نماینده ایثارگر مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با ارائه تحلیلی از اقدام اخیر دولت در افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی آن خاطر نشان کرد: برخی از جانبازان عزیز ما دارای محدودیت حرکتی هستند و بایستی از خودروی خود برای جابجایی استقاده کنند.

مفتح ادامه داد: به نظر من همانطور که دولت در تعیین سهمیه های خودروهای عمومی اقدام کرد بایستی برای حانبازان و معلولان عزیز نیز تدابیری بیندیشد و با اختصاص سهمیه ویژه، شرایط را برای آنها فراهم کند تا بتوانند از یارانه بنزین استفاده کنند. چرا که تحرک و جابجایی این عزیزان منوط به خودرو و شرایطی است که از لحاظ جسمی برای آنها ایجاد شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که چرا تاکنون دولت سهمیه بنزین برای ایثارگران اعمال نکرده است متذکر شد: دولت باید به این سئوال پاسخ دهد که چرا با توجه به اینکه قبلا تجربه سهمبه بندی بنزین را داشته است اما تاکنون از اعمال سهمیه برای جانبازان و معلولان خودداری کرده است؟

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت ها تصریح کرد: مقام معظم رهبری ضمن اینکه از تصمیم سران قوا در این موضوع حمایت کردند اما بلافاصله فرمودند که تمهیداتی باید اندیشیده شود تا افزایش قیمت کالاها و خدمات ناشی از افزایش قیمت بنزین در زندگی اقشار ضعیف اثر منفی نداشته باشد.

فرزند شهید مفتح ادامه داد: ما پیگیری این موضوع و مطالبه رهبری را به جد از دولت خواستار هستیم تا هرچه سریع تر انجام شود و نظارت دقیقی بر این موضوع صورت بگیرد و اقداماتی که دولت باید انجام دهد برای افکار عمومی اطلاع رسانی شود تا افزایش قیمت بنزین به سایر کالاها تسری پیدا نکند.

عضو کمیسیون یرنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: در سال های اخیر از طرف دولت تصمیمی در رابطه با کنترل قیمت ها مشاهده نکردیم. اما این بار به دلیل  ابن که مقام معطم رهبری دستور دادند و فشار سنگینی که ممکن است در صورت کنترل نشدن قیمت ها به مردم وارد شود به طور جد از دولت می خواهیم که موضوع کنترل قیمت ها ناشی از افزایش قیمت بنزین را دنبال کند و در صورت نیاز راهکارهای لازم برای این کار را طراحی و اجرا کند.

پایان

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
از نمایندگان مجلس تقاضا می شود گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد را که چندین سال است در کشوی میز کمیسیون اصل نود باقی مانده است به جریان بیاندازند و به قوه قضاییه تحویل دهند .
تا ایثارگران از ایثارگر نماها تفکیک شوند
سلام جناب مفتح چرا ازدولت سوُال میکنید زبانم لال شماهابه اصطلاح نماینده هستین چراهرخدماتی راکه توسط همین به اصطلاح شما نمایندگان به تصویب رسیده و به قانون تبدیل شده است را باخواهش والتماس ازدولتیان درخواست میکنیدشماهابایستی مقتدرانه به دولت دستوربدهیدکه قوانین را مکلفند اجراکنند وچنانچه طفره رفته گوششان راپیچانده وبه مجلس فراخوانده وچنانچه ازقوانین تمردکرد دیگر لازم به تذکر نیست بلافاصله استیضاحش کنید هرچندمارابگو به چه کسانی دلخوش کرده ایم شماهاهمگیتان مواجب بگیردولتیانین نتیجه اینکه حرفمان راپس گرفته فقط خواهشی که داریم شعارندهیدچراکه مارابه خیرشماها امیدی نیست لطف نموده شر مرسانید ازطلابودن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده مارا مس کنیددرادامه عرایضم جناب مفتح کاش راه پدربزرگوارتان رادرپیش می گرفتیدپدری که زرق وبرق دنیا کورش نکرده وانصافا صادقانه درخدمت مردم بودولی شما زرق وبرق دنیا بدجوری کورتان کرده امیدوارم همیشه درتاریکی بمانیدوهمینطوردیگربه اصطلاح نمایندگان سنگ مردم رابه سینه زده ولی درعمل نوکری دولتیان راکرده شایددروزارتخانه ای ...
شفافیت در تحقیق و تفحص از بنیاد شهید .امکان ندارد که لابی موجود در مجلس اجازه دهد که نتیجه تحقیق از مجلس علنی شود
دولت خیلی وقته که جانبازان رو از همه لحاظ از یاد برده نه فقط تو سهمیه بندی بنزین جانبازان الان برای دولت محترم سربار حساب میشن فقط موقع جنگ بود که به درد میخوردن الان فقط برای دولت بار مالی دارن
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi