شناسه خبر : 70760
چهارشنبه 29 آبان 1398 , 15:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۳ میلیارد برای تجهیز مجتمع توانبخشی جانبازان استان مرکزی

 

۳۰ میلیارد ریال برای تجهیز مجتمع توانبخشی جانبازان استان مرکزی ابلاغ شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی گفت: ۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی این سازمان برای تجهیز مجتمع توانبخشی جانبازان استان ابلاغ شد.

«مرتضی انصاری‌فر» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: عملیات ساخت مجتمع توانبخشی جانبازان استان مرکزی به پایان رسیده و هفته آینده از سوی پیمانکار تحویل اداره کل بنیادشهید و امور ایثارگران استان می‌شود.

وی ادامه داد: ارزیابی دقیقی برای هزینه‌های تجهیز مجتمع توانبخشی جانبازان استان مرکزی انجام نشده اما ۳۰ میلیارد ریال از سوی سازمان بنیادشهید و امور ایثارگران کشور برای تجهیز این طرح ابلاغ شده که تا کنون این میزان اعتبار جذب نشده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی بیان کرد: ساختمان بخش‌های هتلینگ و کلینیک مجتمع توانبخشی جانبازان استان مرکزی نیز تکمیل شده و برای تجهیز این بخش‌ها حدود ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که رایزنی‌ها برای جذب این اعتبار انجام شده است.

انصاری‌فر افزود: در مجموع  ۲۰۰ میلیارد ریال برای ساخت مجتمع توانبخشی جانبازان اراک هزینه شده که بخش عمده ای آن از منابع ملی و بخشی هم از منابع استانی تامین شده است.

وی اظهار داشت: بخش ورزشی و رفاهی این مجتمع آماده بهره برداری است که به زودی با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و تنی چند از مسئولان استانی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی گفت: عملیات ساخت مرکز توانبخشی جانبازان این استان از سال ۱۳۸۸ آغاز شده که به دلایل مختلف از جمله کمبود اعتبار و بدعهدی پیمانکاران در سال ۹۰ با پیشرفت فیزیکی ۴۳ درصد متوقف شد.

انصاری‌فر اضافه کرد: عملیات تکمیل این طرح با پیمانکار جدید از سال ۹۴ آغاز شد و اکنون این فرآیند به پایان رسیده و برای تجهیز این مجتمع نیز  ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

 مرکز توانبخشی جانبازان استان مرکزی در زمینی به مساحت هفت هزار متر مربع و زیر بنای ۱۲ هزار متر مربع و در ۶ بخش اقامتی و رفاهی، آموزشی، فرهنگی، درمانی، توانبخشی و ورزشی ساخته شده است.

استان مرکزی ۶ هزار و ۳۰۰ شهید و ۱۴ هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که ۴۰۰ جانباز نیز بالای ۵۰ درصد هستند.

 

منبع: ایرنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi