شناسه خبر : 70774
پنجشنبه 30 آبان 1398 , 09:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

از شمال تا جنوب علیه «اشرار»

راهپیمایی مردم انقلابی ایران در محکومیت اقدامات خشونت‌طلبانه و خرابکارانه اشرار از دیروز آغاز شد و طی روزهای آینده در سایر استان‌های کشور ادامه دارد.

از شمال تا جنوب علیه «اشرار»/ حماسه‌‌ای که آذری‌ها پیشتازش بودند

"آشوب" کلیدواژه پرتکرار این روزهای رسانه‌های ضدانقلاب شده است. مردم ایران اما صحنه را جور دیگر رقم ‌می‌زنند. حمایت از انقلابی که برایش خون داده‌اند اولویت اول این مردم است. دلخوری از گرانی بنزین برای مردم ایران بهانه‌ای نیست که بخواهند هم‌صدا با شبکه‌های ضدانقلاب آتش به خرمن ناامنی کشور بیاندازند.

مردم ایران از دیروز در گوشه و کنار کشور با راهپیمایی و تجمع،‌ علیه آشوب طلبان و اغتشاش گران موضع گرفتند. راهپیمایی‌هایی که از تبریز و زنجان آغاز شد و به مرور سراسر کشور را فراگرفت. شهر اولین‌ها بازهم در دفاع از انقلاب خط شکن بود. 

تبریز پیش‌گام راهپیمایی

شعار مردم تبریز چه بود؟

"اعتراض حق مردم، اغتشاش کار دشمن" ، "تنها راه رهایی اطاعت از رهبری‌ست"، "آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی"،"بیزاؤلماغا حاضیروخ، خامنه‌ای سربازیوخ" شعارهایی بود که دیروز از شهر تبریز به گوش می‌رسید.

آج قالاریخ، باش اَیمریخ دشمنه

محبوبه کوازی پیرزن مسن حدودا ۹۰ ساله که خود از محله صائب به محل راهپیمایی رسانده، می‌گوید: خاله شهید هستم، دامادمان هم شهید شده است.

او می‌گوید: شهیدان به ما وصیت کرده‌اند که حافظ انقلاب باشیم، ما نیز تا آخرین قطره خونمان پشت انقلاب هستیم.

از او می‌پرسم چرا به اینجا آمده‌ای؟می‌گوید: آمده‌ام تا به دشمنان بگویم دست از فتنه‌افروزی بردارید،" آج قالاریخ، باش اَیمریخ دشمنه"  این را زمزمه می‌کند و از من دور می‌شود.

آل‌هاشم: مردم جواب آشوب‌گران را می‌دهند

امام جمعه تبریز که سخنران تجمع مردم تبریز بود نیز در سخنانی گفت: درست است با وارد کردن افرادی به میان تجمعات مسالمت‌آمیز مردمی که به خاطر دلخوری و نگرانی بود، خسارت‌هایی به بار آمد ولی این عده، امنیت و آسایش همان مردم نگران از شوک ناشی از مصرف سوخت را بر هم زدند ولی با حضور مردم بصیر و آگاه آذربایجان امروز جوابشان را گرفتند. 

تصاویر راهپیمایی مردم تبریز را اینجا ببینید.

زنجانی‌ها هم آمدند

#نه_به_بی‌تدبیری

راهپیمایی علیه اغتشاشات توسط مردم زنجان نیز برگزار شد. در این راهپیمایی هم مردم اعتراضشان را به دو مسئله نشان دادند. اول اینکه اعلام کردند انقلاب خط قرمز مردم است و دوم اینکه دولت باید قیمت‌ها را کنترل کند. ویژگی مشترک راهپیمایی زنجان و تبریز در آن بود که مردم تمام حرف‌های خود را در دست‌نوشته‌ها و شعارهای خود بیان کردند.

 

امام جمعه زنجان: راهپیمایی مردم مصادره جناحی نشود

در راهپیمایی مردم زنجان نیز سخنران اصلی امام جمعه زنجان بود. جذاب‌ترین بخش سخنرانی آیت الله خاتمی آنجا بود که گفت: گروه‌ها و جریان‌های سیاسی راهپیمایی مردم را به نام خود مصادره نکنند.

این جمله کنایه‌ای به دولت داشت که تصور نشود راهپیمایی در حمایت از تصمیم دولت برای افزایش قیمت بنزین است بلکه هدف این تجمع دفاع از اصل امنیت و آرامش و اساس انقلاب اسلامی است.

خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسئولان کشور باید صدای مردم را بشنوند و مطالبات و خواسته‌های مردم را به خوبی جواب بدهند.

تصاویر راهپیمایی مردم زنجان را اینجا ببینید.

اردبیل هم خروشید

آشوب‌گر بی ریشه ایران دمشق نمیشه

امروز مردم اردبیل نیز راهپیمایی کردند. اردبیلی‌ها هم اعتراض خود علیه اغتشاشگران را با پلاکاردها و دست‌نوشته‌های خود اعلام کردند.

سخنران راهپیمایی مردم اردبیل نیز حجت الاسلام ولی نظرپور، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز گرانی و امنیت را دو محور اصلی سخنرانی خود انتخاب کرد و گفت: این راهپیمایی نشان داد صف مردم از صف اغتشاش‌گران جداست، این حضور گسترده و باشکوه مسؤولیت مسؤولان کشور را سنگین‌تر می‌کند تا تمام تلاش خود را برای مقابله با گرانی و مشکلات اقتصادی انجام دهند.

تصاویر راهپیمایی مردم اردبیل را اینجا ببینید.

همدانی‌ها در سرما و برف آمدند

هوا سرد بود و بارش برف تردد را سخت کرده بود، اما مردم دیار دارالمجاهدین آمدند و شعار «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر فتنه‌گر» و «مرگ بر آمریکا» فریاد زدند. 

آیت‌الله شعبانی امام جمعه همدان در جمع مردم همدان با بیان اینکه آشوبگران و فتنه‌گران سربازان آمریکا هستند خاطرنشان کرد: دشمنان یا با تحریم می‌خواهند به اقتصاد کشور ضربه وارد کنند و یا با اغتشاش به امنیت ضربه بزنند، اما با بصیرت مردم راه به جایی نخواهند برد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: طبق اعلام خود دشمنان، یک و نیم تا دو سال برنامه‌ریزی کردند تا در کشور اغتشاش ایجاد کنند.

شعبانی با اشاره به اینکه دولت قول داده بر بازار نظارت کند بنده نیز در مقام مطالبه‌گری تحقق این مهم را از آنها می‌خواهم  گفت: از اصناف هم می‌خواهم در این مسیر دولت را همراهی کنند، اگر همراهی اصناف و بازاریان نباشد، این اهداف محقق نمی‌شود.

تصاویر راهپیمایی مردم همدان را اینجا ببینید.

خروش مردم دیار آفتاب علیه فتنه‌گران

مردم ۹ شهرستان استان مرکزی امروز با شرکت در راهیپمائی مردمی با عنوان «میثاق با ولایت، حمایت از اقتدار و امنیت کشور» حمایت خود را از آرمان‌های انقلاب اعلام کرده و صف خود را از فتنه‌گران جدا کردند.

اراکی‌ها هم علیه آشوب‌گران شعار دادند

شرکت کنندگان در این راهپیمایی با سر دادن شعارهای «مرگ بر آشوبگر»، « فتنه‌گر حیا کن توطئه را رها کن»، «اراکی بیدار است، از فتنه‌گر بیزار است»، «این همه لشگر آمده، به عشق رهبر آمده»، «الله اکبر جانم فدای رهبر»، اقدام آشوبگران و فتنه‌گران در تخریب و آسیب به اموال عمومی را محکوم کردند.

تصاویر راهپیمایی مردم اراک را اینجا ببینید.

شهرکرد هم قد علم کرد

مردم اجازه نمی‌دهند دشمن در میدان مطالبات آن‌ها بازی کند

مردم شهرکرد هم در پی اغتشاشات بنزینی در برخی نقاط کشور با راهپیمایی اعتراضی علیه ناامنی و آشوب اعلام موضع کردند.

 

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مطالبات مردم به حق است، عنوان کرد: عده‌ای در تلاش بودند بر روی اعتراضات مردمی موج‌سواری کنند؛ اما مردم با هوشیاری صف خود را از اشرار جدا کردند و اجازه نمی‌دهند دشمن در میدان مطالبات آن‌ها بازی کند.

قیام مردم گلستان علیه اغتشاشگران

مردم شهیدپرور و ولایتمدار استان گلستان در حرکتی خودجوش علیه فتنه‌گران و اغتشاشگران به پا خاستند و در یک اجتماع باشکوه صحنه‌ تماشایی از حماسه بصیرت رقم زدند.

مردم ولایتمدار نگارستان ایران با شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر ضد ولایت فقیه»، «ملت ما بیدار است از فتنه‌گر بیزار است»، «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده»، در این اجتماع حضور یافتند تا اعلام انزجار از اقدام اغتشاشگران و حامیان خارجی آنها کنند و بار دیگر نشان دهند دل در گرو این انقلاب دارند.

تصاویر راهپیمایی مردم گلستان را اینجا ببینید. 

اجتماع بصیرتی گیلانیان در محکومیت اغتشاشگران

مردم ولایتمداری استان گیلان در راستای حمایت از مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به تصمیم اخیر سران قوا و همچنین محکوم کردم آشوب‌های اخیر و اغتشاشات پیش‌آمده در رشت و دیگر شهرستان‌های گیلان راهپیمایی کردند.

مردم شهر رشت در این اجتماع مشق ولایتمداری کرده و بار دیگر با شعارهای ضد استکباری، ضد صهیونیستی هرگونه آشوب و ناآرامی از سوی اراذل‌واوباش را در موج اعتراضات مردمی محکوم کردند.

فردا و پس فردا هم مردم استان‌های دیگر از جمله اصفهان، فارس، تهران، کرمان، خراسان رضوی در اعتراض به هنجارشکنان به میدان می‌آیند.

download

منبع: فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi