شناسه خبر : 70776
پنجشنبه 30 آبان 1398 , 09:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مخالفت شورای امنیت با آمریکا درباره شهرک‌سازی اسرائیل

تعدادی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای مشترک مخالفت خود را با تغییر سیاست آمریکا در قبال شهرک‌سازی اسرائیل در کرانه باختری ابراز داشتند.

مخالفت اعضای شورای امنیت با تغییر سیاست آمریکا در قبال شهرک‌سازی اسرائیل

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تعدادی از کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد بعد از ظهر چهارشنبه به وقت نیویورک طی بیانیه‌ای با تصمیم اخیر دولت آمریکا مبنی بر «غیرقانونی ندانستن شهرک‌‌سازی اسرائیل در کرانه باختری» اعلام مخالفت کردند.

نمایندگان کشورهای آلمان، بلژیک، فرانسه، لهستان و انگلیس در این بیانیه مشترک ضمن اعلام مخالفت با رویکرد جدید آمریکا در قبال شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در کرانه باختری آمده است: «ما از اسرائیل می‌خواهیم که در راستای تعهدات خود به‌عنوان یک نیروی اشغالگر، به کلیه فعالیت‌های شهرک‌سازی [در کرانه باختری] پایان دهد.»

در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل انتقادات زیادی از شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن این اقدام غیرقانونی مطرح شد و نمایندگان کشورهای اروپایی تأکید کردند که شهرک‌سازی اسرائیل در کرانه باختری ناقض قوانین بین‌المللی است و به پیشبرد راهکار صلح دوکشوری آسیب می‌زند.

روز دوشنبه «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد دولت متبوعش از این پس شهرک‌سازی اسرائیل در کرانه باختری را مغایر با قوانین بین‌المللی نمی‌داند. اظهارات پامپئو با استقبال مقامات صهیونیست ازجمله نخست‌وزیر این رژیم مواجه شد. بنیامین نتانیاهو تصمیم اخیر آمریکا را «اصلاح یک اشتباه تاریخی» خواند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi