شناسه خبر : 70926
سه شنبه 05 آذر 1398 , 10:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۱۷۰۰ روز بمباران شبانه‌روزی یمن

یک مرکز حقوق بشری مستقل گزارشی از خسارت‌های عظیم وارد شده به یمن منتشر و اعلام کرده، ائتلاف سعودی از ابتدای تجاوز به این کشور بیش از نیم میلیون حمله هوایی علیه مردم این کشور انجام داده است.

بیش از 56 ماه تجاوز سعودی به یمن باعث شده تا جهان به تدریج به جنایت آل‌سعود اعتراف کرده و آمارهای واقعی و یا نزدیک به واقعیت را از این فاجعه بشری منتشر کند. در جدیدترین گزارشی که مرکز حقوق بشری «عین الانسانیه» که خود را مرکزی مستقل می‌داند و گزارش‌های دوره‌ای درباره خسارت‌های جنگ یمن ارائه می‎دهد آمارهای وحشتناکی ارائه شده است. طبق این گزارش، ائتلاف سعودی از مارس ۲۰۱۵ (فروردین ۱۳۹۴) تا کنون بیش از ۵۰۰ هزار حمله هوایی و صدها بمباران زمینی و دریایی علیه یمن داشته که این حملات علاوه‌بر نابودی زیرساخت‌های این کشور منجر به کشته شدن ده‌ها هزار نفر شده است.
طبق این گزارش در این مدت، ۴۲ هزار و 135 غیرنظامی در نتیجه بمباران مستقیم نیروهای ائتلاف کشته و زخمی شده‌اند. (البته آمار کشته‌های یمن توسط مراکز معتبر جهانی بیش از 100 هزار نفر اعلام شده است)در گزارش منتشر شده، تعداد کشته شدگان غیرنظامی16 هزارو 447 نفر است که در میان آنها 3 هزارو 672 کودک و 2 هزارو 337 زن وجود دارند؛ تعداد مجروحان و افرادی که دچار نقص عضو شده‌اند به 25 هزارو 668 نفر می‌رسد که 3هزار و 856نفر از آنها کودک و 2هزار و 689 نفر از آنها زن هستند. بر اساس این گزارش، کودکان بیش از ۲۵ درصد کشته‌شدگان غیرنظامی را تشکیل می‌دهند.
مرکز عین‌الانسانیه حتی تاکید کرده، فرزندان ابولهب در عملیات‌های نظامی هوایی، زمینی و دریایی خود 461 هزار و 460 مرکز تأسیسات خدماتی، ۴۵۱هزار و 684 منزل، ۱۰۵۲ مدرسه، ۳۸۳ بیمارستان و مرکز بهداشت، ۱۷۲ مرکز دانشگاهی و آموزش عالی، ۶۱۱۲ زمین زراعی، ۱۲۹۴ مسجد، ۴۶ مرکز رسانه‌ای، ۲۴۰ مرکز باستانی و ۳۴۹ عدد از مراکز گردشگری را هم هدف قرار‌داده‌اند. همچنین 8هزارو 187 مرکز تأسیسات مدنی تخریب شده به دست ائتلاف شامل ۱۵ فرودگاه، ۱۶ بندر، ۱۸۵۶ انبار آب و شبکه آبرسانی، ۲۹۴ ایستگاه برق و آب، ۳۵۷۵ راه و پل، ۵۱۴ شبکه اتصال و ۱۹۰۸ ساختمان دولتی می‌شود.
در ادامه این گزارش می‌خوانیم: «ائتلاف، بخش اقتصادی را در لیست اهداف خود برای تحقق اهداف محاصره در زمان کوتاه قرار‌داده است؛ در مجموع 20 هزار و 819 مرکز اقتصادی، صنعتی و تجاری هدف گرفته شده است که شامل ۳۴۶ کارخانه متنوع، ۱۰۶۰۱ تأسیسات تجاری، ۶۶۰ بازار، ۳۹۰ مرغداری، ۸۵۷ انبار غذا، ۳۸۴ ایستگاه سوخت، ۶۱۲۷ وسیله حمل‌ونقل، ۲۸۳ وسیله سوخت، ۷۱۷ بار غذا و ۴۵۴ قایق صید می‌شود».
خبر دیگر اینکه، شبکه الجزیره در یک پژوهش مفصل و مبتنی بر اسناد و شهادت شاهدان مهر تایید دیگری بر نقش امارات در ترورهای زنجیره‌ای جنوب یمن و شکنجه‌های بازداشتی‌ها در زندان‌های سری آن زد. براساس گزارش‌های سازمان ملل بین سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ بیش از ۱۰۰ ترور در جنوب یمن رخ داده است. هزاران یمنی نیز در زندان‌های مخفی تحت کنترل شبه نظامیان امارات و مزدوران خارجی دستگیر و ناپدید شده‌اند. خبرگزاری «آسوشیتدپرس» هم پیش‌تر در گزارشی اعلام کرده بود که ۱۸ زندان سری در جنوب یمن توسط امارات و گروه‌های شبه نظامی تحت امر آن در یمن اداره می‌شود و بیش از دو هزار زندانی یمنی در معرض شدیدترین شکنجه‌ها قرار دارند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi