شناسه خبر : 70946
سه شنبه 05 آذر 1398 , 16:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بسیج تنها منحصر به مرزهای ایران نیست

حجت‌‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمدعلی شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با بسیجیان این بنیاد با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: انقلاب‌ها در طول تاریخ یا با انگیزه مادی صورت یا با انگیزه‌های معنوی صورت گرفته‌اند؛ البته اکثر انقلاب‌ها با انگیزه مادی بودند و تنها انقلاب‌هایی که توسط پیامبران و ائمه معصومین (ع) صورت گرفتند، انگیزه‌های معنوی و الهی داشتند. در دوران حاضر نیز انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی بود که با انگیزه معنوی انجام شد.

وی ادامه داد: انقلاب‌ها با سه گروه مواجه می‌شوند، گروه اول کسانی که از ابتدا همراه انقلاب هستند و برای پیروزی آن فداکاری می‌کنند. گروه دوم مخالفان انقلاب هستند که مواضع آن‌ها نیز از ابتدا مشخص است، اما گروه سومی نیز وجود دارند که به‌ظاهر همراه و همسو با انقلاب هستند اما در اصل افراد فرصت‌طلبی هستند که در پی ضربه زدن به انقلاب هستند و این گروه از مخالفان انقلاب نیز خطر بیشتری دارند. در قرآن کریم نیز از این سه گروه با عنوان «مؤمنین»، «کافرین» و «منافقین» یاد شده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به صدور فرمان بسیج توسط امام خمینی (ره) گفت: امام راحل یادگاری‌هایی از خود بر جای گذاشتند که ثمرات خیر آن را در طول انقلاب اسلامی می‌بینیم و روز به روز ارزش آن بیشتر از قبل مشخص می‌شود. یکی از مهم‌ترین این یادگاری‌ها بسیج بود و امام راحل موضوع بسیج 20 میلیونی را مطرح کردند؛ البته همه مردم ایران که پیرو ولایت فقیه هستند بسیجی محسوب می‌شوند و برای موفقیت کشور تلاش می‌کنند.

معاون رئیس جمهور افزود: بسیجیان چه در زمان جنگ و چه تا امروز همواره ایثارگرانه و فداکارانه مشغول خدمت به کشور هستند و خدمات بسیاری را به کشور ارائه می‌کنند. امروز نیز هر جا نیاز به دفاع از انقلاب اسلامی باشد بسیجیان وارد میدان می‌شوند و در عرصه‌های مختلف و حوادثی چون سیل و زلزله وارد میدان شده و نقش‌آفرینی می‌کنند. فعالیت‌های بسیج بنیاد نیز رضایت‌بخش است و زحمات تمام عزیزان این مجموعه قابل‌ تقدیر است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین شهیدی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بسیج را منحصر نبودن آن به ایران دانست و گفت: امروز شاهدیم که بسیج تنها منحصر به مرزهای ایران نیست و تفکر بسیجی در سراسر منطقه جریان دارد و دشمنان نیز از همین موضوع هراس دارند. بسیجیان باید فرهنگ ایثار و فداکاری را در کشور نهادینه کنند. بسیجیان باید الگوی همه مردم باشند و به‌شدت مراقب فعالیت‌های خود باشند تا خدای ناکرده خطایی از آن‌ها سر نزد زیرا این خطاها به پای مجموعه بسیج نوشته می‌شود. همچنین بسیجیان عزیز باید رویکرد مردمی بودن خود را همواره حفظ کنند و در بین مردم باشند.

سرهنگ فریبرز خزایی فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این مجموعه گفت: خوشبختانه ارتباط مطلوبی بین بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیران بنیاد وجود دارد. مأموریت‌های بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران همسو با مأموریت‌های بنیاد در حال انجام است و تلاش مجموعه بسیج کمک به ارتقاء سازمانی است.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi