شناسه خبر : 70966
چهارشنبه 06 آذر 1398 , 14:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سهل انگاری بنیاد در ثبت اسم پدرم!

جناب آقای شهیدی! من یکی از فرزندان جانباز این مملکتم. شما می فرمایید ما با بنیاد شهید تعامل داشته باشیم، تعامل با چه سیستمی؟ تعامل با نهادی که خود گرفتار رانت و فساد شده چه فایده ای دارد؟ بنیاد جز نمک پاشیدن روی زخم های کهنه ما هیچ خدمتی در حق ما نکرده.

موردی که برای خانواده من پیش آمده را برایتان عرض می کنم:

  پدرم با 7 سال و 10 ماه خدمت در جنگ تحمیلی که در جنگ دچار موج گرفتگی هم شده بود وقتی برای تشکیل پرونده جانبازی آن هم به اصرار خانواده برای تشکیل پرونده رفت با وجود مدارک کامل درصد زیر 25 به پدرم دادند بعد متوجه شدیم بخشی از صورت سانحه پدرم را گم کرده بودند و با اعتراض هم راه به جایی نبردیم و از آن بدتر یکی از کارمندان در جواب مادرم که به او گفته بود شما در آن دنیا باید پاسخگوی بی عدالتی هایتان باشید خیلی بی شرمانه گفت حالا کو تا اون دنیا!!

  سه سال پیش پدرم فوت کردند در بهشت زهرا موقع دفن پدرم متوجه شدیم اسمشان در سیستم سجایا ثبت نشده بود و اجازه دفن پدرم در قطعه جانبازان را به ما ندادند به ناچار با قرض گرفتن از فامیل قبر آزاد خریدیم بعد از پیگیری های زیادی که انجام دادم اثبات شد که بنیاد شهید منطقه ما در ثبت نکردن درصد جانبازی پدرم قصور کرده بود و حتی یک وجب از خاکی که روزی پدرم بهترین سال های جوانی اش را برای دفاع از آن گذاشته بود از او دریغ شد تا جنازه اش را در آن دفن کنیم و متحمل هزینه زیاد نشویم

با وجود شکایت از بنیاد شهید در این خصوص باز هم صدایمان به جایی نرسید، چرا که خانه از پایبست ویران است! آن وقت شما حرف از تعامل با چنین نهادی را می زنید؟؟؟

وای از آن روز که بگندد نمک...

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
با سلام به فرزند عزیر جانباز
خداوند پدر عزیزتون رو رحمت کند .
براستی چرا باید جوانان دلیری که با ایثار جسم و جان خود، روزی همه مرزهای ایران را حفظ کردند . اینچنین در گمنامی شهید شوند؟
چرا بنیاد حتی برنامه پیام رسانی خود برای خانواده های جانبازان زیر25% را فعال نمی کند ؟
چرا در هیچ دوره اموزشی و یا گردهمایی دعوت نمی کند ؟
از نظر بنیاد شهید جانبازان زیر 25 درصد بعد از فوت شهید تلقی نمیشن چون بنیاد شهید چنان صلاحیتی واسه خودش قائله که نعوذ باا... خودشو جای خدا می بینه که چه کسی رو شهید بدونه چه کسی رو ندونه سیستم بنیاد شهید پر از رانت و فساد شده هیچ کسی هم نیس به حال و روز اسف بار این بنیاد رسیدگی کنه اونوقت جانبازها از یه همچین سیستم فاسدی انتظار دارن که حقشونو بده
سلام ، با ابراز همدردی با فرزند جانباز محترم بایستی عرض کنیم سهل انگاری ثبت مشخصات در سامانه وجود ندارد بلکه بر حسب تجربه و موارد مشابه بسیاری که وجود دارد عمدی میباشد.
متاسقانه از دوران دولت اصلاحات سیاست بنیاد انقباضی بوده و مسئولان تمام تلاش خود را برای حذف و کاهش تعداد جانبازان متمرکز کردند اما این سیاست همچنان ادامه دارد که با تغییر قوانین و آیین نامه ها تعداد زیادی از جانبازان زیر 25 درصد شدند تا هیچگونه تسهیلاتی تعلق نگیرد. شایان ذکر است جانبازان بالای 25 درصد نیز شاکی و معترض هستند لذا با توجه به تصویب بودجه سالیانه و جذب صد در صد و هزینه کامل بودجه تخصیصی هنوز بنابر فرمایش رییس محترم بنیاد حدود 30 درصد از قوانین خدمت رسانی اجرا نشده اما بودجه برای اجرای صد در صد قانون خدمت رسانی دریافت شده است.
از سوی دیگر بسیاری از تسهیلات و امتیازات جانبازان 25 درصد تا 50 درصد افزایش یافته یعنی تسهیلات و امتیازاتی که به جانبازان بالای 25 درصد تعلق گرفته از ابتدای دولت اعتدال به جانبازان بالای 50 درصد تعلق گرفته و جانبازان 25 درصد تا 49 درصد قطع شده است.
در راستای تعیین درصد نیز بسیاری از جانبازان معترض هستند بطوریکه طبق قانون مجروحیت در صورت جلسه سانحه ذکر و در کمیسیون پزشکی ارتش بطور نصف و نیمه تعیین درصد شده اما کمیسیون بنیاد توجه ندارد و قبول نکرده است.
مشکل تمام جانبازان فقدان پاسخگویی مسئولان قضایی در ارتباط با تخلفات بنیاد است زیرا سیاست انقباضی در کلیه ارگانها تبدیل به روال عادی برای کاهش درصد جانبازی و حذف تعداد زیادی از جانبازان برای خدمت رسانی گردیده است.
در خصوص سهمیه بنزین نیز از مسئولانی که طی شش سال مسئولیت فقط وعده دروغ دادند و حتی یکبار برای دلخوشی مردم به قولشان عمل نکردند و هیچگونه اعتقادی به ارزشهای اسلامی ندارند و بارها ضدیت با ارزشهای نظام اسلامی را در حرف و عمل بویژه در ارتباط با دشمنان اسلام و شعار دروغین ارتباط با دنیا اثبات و مسلمانان را در جهان شرمنده رفتار غیر اسلامی کردند مثال برجام و عکس سلفی با موگرینی و تماس تلفنی با اوباما و نظیر اینها نباید انتظاری داشته باشیم لذا در حال حاضر با تبعیت از فرامین و فرمایشات رهبر معظم انقلاب چاره ای نداریم بجز اینکه فقط پناه ببریم به خداوند متعال و از او استعانت بجوییم.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi