شناسه خبر : 70992
جمعه 08 آذر 1398 , 15:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رشد کمی و کیفی آثار جشنواره فانوس

محدثی‌خراسانی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

 مدیر بخش موسیقی و سرود سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس به رشد کمی و کیفی آثار رسیده به جشنواره فانوس اشاره کرد و گفت: «مدافعان حرم» موضوعی است که در این جشنواره مورد توجه ویژه هنرمندان سراسر کشور بوده است.

 «مصطفی محدثی‌خراسانی» مدیر بخش موسیقی و سرود سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس با اشاره به آثار رسیده به سومین جشنواره ملی فانوس اظهار داشت: رشد کمی و کیفی آثار رسیده به بخش موسیقی و سرود این دوره از جشنواره فانوس با دوره‌های پیشین قابل مقایسه نبود.

 وی گفت: خوشبختانه فعالیت‌های فرهنگی و هنری ادارت کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و تعامل و همکاری آن‌ها با هنرمندان طی یک سال گذشته رشد چشم‌گیری داشته است.

 مدیر بخش موسیقی و سرود سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ارتباط گروه‌های موسیقی سراسر ایران با شورای تخصصی موسیقی و سرود ما، موجب شده تا شعر و ملودی‌های این گروه‌ها تصحیح و اصلاح شود که به ارتقای کار آن‌ها کمک کرده است.

 محدثی‌خراسانی به کارهای درخشان حاضر در جشنواره فانوس اشاره کرد و افزود: امسال در جشنواره فانوس به دلیل کیفیت آثار، کار داوری برای داوران جشنواره سخت و دشوار بود چراکه انتخاب چند اثر خوب از بین آثار موفق سخت است.

 وی به موضوعات مورد توجه بخش موسیقی و سرود جشنواره فانوس اشاره کرد و عنوان کرد: موضوعات مورد توجه این بخش‌ موضوعات مرتبط با دفاع مقدس بوده اما حجم آثار جریان مدافعان حرم در این بین پررنگ است و گروه‌های هنری توجه ویژه‌ای به آن دارند.

 مدیر بخش موسیقی و سرود سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس اظهار داشت: یکی از انتقاداتی که از سوی مدیران هنری ادارات کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس متوجه جشنواره فانوس بود، عدم پیش‌بینی برای ارائه آثار منتخب این جشنواره برای عموم مردم بود.

 محدثی‌خراسانی اضافه کرد: این انتقاد نقطه ضعف جشنواره فانوس است که نتوانسته آثار منتخب جشنواره را به جامعه معرفی کند اما درپی ایجاد تدابیری برای رفع این مشکل هستیم که بتوان آثار رسیده به جشنواره دیده شود. ما پیشنهاد کردیم این آثار حداقل در طول برگزاری جشنواره ارائه و دیده شود تا ما متوجه ویژگی‌ها و نقاط قوت و ضعف آن‌ها شویم و حتی جلسات رونمایی و نقد و بررسی داشته باشیم.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi