شناسه خبر : 71006
شنبه 09 آذر 1398 , 09:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ازسفر دزدانه ترامپ به افغانستان تا تحقیر رئیس جمهور این کشور

رئیس‌جمهور آمریکا در سفری از پیش‌اعلام‌نشده به صورت دزدکی و چراغ خاموش وارد پایگاه آمریکایی «بگرام» در شمال افغانستان شد.

منابع آمریکایی گزارش داده‌اند که «دونالد ترامپ» ساعت 20:30 شب پنج شنبه به وقت محلی(19:30 به وقت تهران) وارد پایگاه هوایی بگرام در 40 کیلومتری شمال کابل شده و به مدت دو و نیم ساعت در این پایگاه حضور داشته است. پیش از این، به خبرنگاران دستور اکید داده شده بود که برای حفظ امنیت ترامپ، این سفر را مخفی نگاه دارند و به همین دلیل، خبر ورود وی به افغانستان و پایگاه بگرام با تأخیری چندساعته منتشر شد! خبرنگاران همچنین نوشته‌اند که پیش از فرود هواپیمای حامل ترامپ، تمام چراغ‌های داخل هواپیما خاموش شده و گوشی‌های همراه و دیگر تجهیزات خبرنگاران هم که ممکن بود سیگنالی صادر کنند، به طور موقت ضبط شده بود . اعضای تیم رسانه‌ای همراه ترامپ حتی هنگام ورود به هواپیما، از مقصد اطلاعی نداشته و تنها دو ساعت پیش از رسیدن به افغانستان، از مقصد اطلاع یافتند.
پیش از این نیز ترامپ سفر مشابهی به استان «الانبار» عراق داشته است. او پس از سفر مذکور با دلخوری گفته بود، علیرغم اینکه آمریکا در عراق تریلیون‌ها دلار هزینه کرده است، وی باز هم مجبور است شبانه و چراغ خاموش به عراق سفر کند!
ترامپ که ادعا می‌شود به ‌منظور دیدار با نظامیان آمریکایی به مناسبت «روز شکرگزاری» به افغانستان سفر کرده است. وی که بیش از دو ماه قبل، به‌طور ناگهانی مذاکرات صلح با طالبان را متوقف کرده بود. قبل از ورود به پایگاه هوایی بگرام، به خبرنگاران گفت: « طالبان مایل به امضای یک توافق صلح است و ما با آنها دیدار می‌کنیم. من به آنها می‌گویم باید آتش بس را بپذیرند؛ آنها پیش‌تر آتش بس را رد می‌کردند اما اکنون این گروه خواهان آتش‌بس است. آمریکا مذاکرات صلح خود را با طالبان از سر می‌گیرد». ترامپ در سخنرانی‌اش در پایگاه بگرام همچنین تأیید کرده است که قصد دارد تعداد نیروهای آمریکایی در افغانستان را به ۸۶۰۰ نفر کاهش دهد. آمریکا در حال حاضر بین ۱۲ تا ۱۳ هزار نیروی نظامی در افغانستان دارد.

گفتنی است ترامپ علاوه براینکه با رئیس جمهور افغانستان درپایگاه نظامیان آمریکایی دیدار کرد، هنگام سخنرانی در جمع نظامیان تروریست آمریکایی نیز در اقدامی تحقیر آمیزتر، اشرف غنی را هم در صف سربازان خودش جای داد!

اینستاگرام
سلام، با توجه به سفر پنهانی و چراغ خاموش ترامپ به عراق و افغانستان و اظهار نظر رهبر معظم انقلاب که سفر پنهانی ترامپ و عدم رعایت روابط دیپلماتیک و اجازه از مسئولان کشورها را توهین به ملت و دولت مسلمان عراق و افغانستان دانستند، بدین وسیله ضمن حمایت و تحسین فرمایش رهبر معظم انقلاب که کاملا منطبق بر حقوق بشر و حقوق بین المللی توسط هیچیک از رهبران کشورهای جهان و مدعیان حقوق بشر بویژه سازمان ملل مطرح نشده و سکوت کامل اختیار کردند میبایست توسط رسانه های داخلی و مقاومت اسلامی مورد تحلیل و اطلاع رسانی و بازخواست رسمی و جهانی قرار گیرد.
بسیار عجیب و دور از انتظار است که مسئولان دیپلماسی کشور در مقابل اینگونه اقدامات توهین آمیز به ملتها و حاکمیت کشورهایی که ترامپ بطور پنهانی و بدون اطلاع مسئولان کشورها سفر کرده هیچگونه واکنشی بروز ندادند در حالیکه اصول ولایتمداری و تبعیت از فرامین و فرمایشات رهبر معظم انقلاب یا التزام به ولایت فقیه در چنین موضوع مهم و و در ارتباط با نقض حقوق بین المللی و جنایت جنگی وظیفه دینی و ملی محسوب گردیده لذا از مدیریت محترم فاش نیوز تقاضا داریم مراتب اعتراض به سکوت وزارت خارجه و سایر مسئولان مربوط بدلیل عدم تبعیت و التزام به ولایت فقیه و فرمایش رهبر معظم انقلاب را منتشر فرمایند تا بر علیه مهمترین نقض حقوق بین المللی و حاکمیت دمکراسی کشورها توسط استکبار جهانی همزمان با اشغال نظامی کشورهای اسلامی موضع گیری رسمی و اعلام جرم و پیگیری فرمایند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi