شناسه خبر : 71025
دوشنبه 11 آذر 1398 , 16:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نماینده مجلس مطرح کرد:

مجلس باید طرح سهمیه بندی دولت را به نفع اقشار خاص تعدیل کند

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس بر لزوم حمایت ویژه بهارستانی ها از اختصاص سهمیه بنزین به جانبازان جسمی و حرکتی تاکید کرد...

 فاش نیوز نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس بر لزوم حمایت ویژه بهارستانی ها از اختصاص سهمیه بنزین به جانبازان جسمی و حرکتی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، علی ابراهیمی نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مخالفت خود با طرح دو نرخی شدن قیمت بنزین تصریح کرد: اصل موضوع این است که من با دو نرخی شدن قیمت بنزین موافق نبوده و نیستم؛ چرا که باعث ایجاد فضای نابرابر و رانت می شود. به همین خاطر هم بیشتر نمایندگان مجلس مدعی هستند که به دلیل رفت و آمدهای زیادی که دارند در بسیاری از اوقات با کمبود سهمیه بنزین برای خودروی خود مواجه می شوند.

رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی خاطرنشان کرد: اگر قرار است موضوع دو نرخی و سهمیه ها با این شیوه موجود ادامه یابد شک نکنید که در دراز مدت در کشور دچار یک فساد قابل توجهی در حوزه انرژی خواهیم بود. به نطر من بهتر این است در این چارچوب یک قیمت واقعی و تک نرخی بنزین تعیین شود تا از اقشار مختلف مردم حمایت شود.

ابراهیمی متذکر شد: من فکر می کنم در حوزه جانبازان و بخصوص جانبازانی که مشکلات حرکتی دارند و یکی از ابزار جابجایی آنها وسیله نقلیه شان است و نیازهای روزمره شان با مردم عادی فرق می کند، دولت باید توجه ویژه ای می کرد. بنابر این ما به عنوان نمایندگان ملت در زمینه اختصاص سهمیه بنزین باید جانبازان را جدا و ویژه مورد حمایت قرار دهیم.

 سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد و اظهار تاسف از طرح شتابزده افزایش قیمت بنزین اظهار داشت: من از این تصمیم شتابزده دولت ابراز تاسف می کنم چرا که به نظر من روش بکار برده شده یک روش نا صحیحی بود؛ ولی به هر حال برای اینکه مجلس شورای اسلامی آثار تورمی و مشکلات را کمتر کند باید از مردم و به خصوص اقشاری مانند جانبازان که احتیاج به حمایت بیشتری دارند اقدام کند.

وی با انتقاد از عدم اختصاص سهمیه بنزین به جانبازان با توجه به تجربه های دولت های قبلی یادآور شد: البته یک بحثی که وجود دارد این است که دولت می گوید در راستای توزیع عادلانه ثروت و مدیریت سوخت این اقدام را انجام داده است. اما به نظر من دولت آقای روحانی در این قضیه نیم نگاهی به موضوع درآمدهای نفتی داشته است. بنابراین اگر قرار است دولت مدیریت سوخت را انجام دهد، موضوع مدیریت گاز خانوادگی هم در این راستا است؛ چرا که جزو مصارف بالای کشور است؛ اگر چه قیمت آن پایین است و نمی شود که فقط دولت موضوع حمل و نقل را تحت تاثیر تصمیمات غلط خود قرار دهد.

*** معرفی

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi