شناسه خبر : 71050
دوشنبه 11 آذر 1398 , 09:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) در شورای شهر تهران:

اراذل آشوبگر از پشت به مردم تیراندازی می‌کردند

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران با ‌اشاره به نقش مردم در خاموش کردن فتنه اخیر آشوبگران گفت: تجربیات 40 سال اخیر نشان می‌دهد هر کجا مردم پای کار آمده‌اند موفقیت‌های زیادی رقم می‌خورد.

به گزارش پایگاه خبری شورای شهر تهران، سردارمحمدرضا یزدی به مناسبت گرامیداشت سالروز بسیج مستضعفین با حضور در صحن شورای شهر اظهار داشت: بسیج تهران امروز در خدمت‌رسانی و همراهی با دستگاه‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله امنیت، دفاع، بهداشت و درمان، اقتصاد مقاومتی و موضوعات دیگر همکاری داشته و حتی در شرکت‌های دانش‌بنیان هم فعال است.
 یزدی با‌ اشاره به اینکه بسیج تهران برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی وارد فضاهای جدید شده و در موضوع اعتیاد هم ورود یافته، افزود: بسیج همچنین در زمینه پیشگیری از طلاق به صورت جدی ورود یافته و با برگزاری 200 کارگاه در فرهنگسراها، مدارس و بوستان‌ها اقدامات مؤثری انجام گرفته است.
 بررسی وضعیت کشته‌شدگان فتنه اخیر
وی همچنین در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره اینکه برخی می‌گویند همه کشته شده‌ها در جریانات اخیر اغتشاشگر نبوده‌اند، گفت: بعضی از افراد در سطح جامعه توسط اغتشاشگران تیر خورده‌اند.
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) ادامه داد: این افراد از پشت تیر خورده‌اند و من این موضوع را تایید می‌کنم بخشی هم البته آشوبگرانی بوده‌اند که کشته شده‌اند.
یزدی درباره کشته‌شدگان و شناسایی و تحویل آنها به خانواده‌هایشان توضیح داد: این افراد در حال شناسایی هستند و به خانواده آنها سرکشی می‌شود.
وی افزود: همان‌طور که صف آشوبگران از مردم جدا شد صف کسانی که جانشان را بی‌گناه از دست دادند از صف کسانی که به نوعی قصد تخریب اموال عمومی را داشتند از یکدیگر جدا می‌شود.
فرمانده سپاه تهران در پاسخ به این سؤال که آیا امکان دارد این افراد به‌ اشتباه از سوی ماموران کشته شده باشند، گفت: این موضوع در حال بررسی است و در حال حاضر در این مورد نه می‌توانیم اظهار نظر کنیم و نه وقت آن است اما این را باید بگویم که به دقت این موضوع در حال بررسی است که کسانی که کشته شده‌اند علت کشته ‌شدنشان چه بوده است.
سردار یزدی اظهارداشت: ما عده‌ای را داشتیم که اصلا بحثشان اعتراض نبود و برخی از کسانی که امروز دستگیر شدند از مرفه‌ترین افراد هستند. آنها کسانی هستند که اصلا دغدغه مالی نداشته‌اند و فقط آمده بودند که آشوب کنند و کاری را انجام بدهند که کشور را بهم بریزند، اینها از بیرون از کشور هم حمایت می‌شدند.
وی ادامه داد: در روز اول اغتشاشات وقتی که مردم وارد شدند بسیار مسالمت‌آمیز رفتار کردند ولی عده‌ای بر این موج سوار شدند و شروع به آتش زدن کردند و فیلم‌های آن هم موجود است. در برخی موارد حتی مردم به این افراد اعتراض می‌کنند و می‌گویند ما برای اعتراض آمده‌ایم چرا بانک را آتش می‌زنید.
همکاری خوب شهرداری و سپاه تهران
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) درباره همکاری سپاه با شهرداری تهران نیز گفت: ما با شهرداری تهران و آقای حناچی بسیار هماهنگ عمل کرده‌ایم و در مواقع مختلف حضور بچه‌های ما و شهرداران مناطق کمک خوبی برای مردم بوده است.
یزدی افزود: در همین برف اخیر و روزی که اغتشاشات اتفاق افتاد ارتباط خوبی با شهرداری داشتیم و آقای حناچی به دفتر من آمدند و چون موضوع برف و سرما ادامه داشت صحبت شد که چگونه در شمال شهر تهران و مکان‌هایی که ممکن است برف و یخبندان باعث بروز ترافیک و مشکل شود، اقدام کنیم.
وی درباره گزارش اخیر کمیته ویژه بررسی حذف نام شهدا گفت: گزارش بسیار خوبی ارایه شد و پیش‌بینی ما هم این بود که این گزارش همین شکل باشد. الحمدالله شهرداری و کسانی که امروز در شهرداری فعال هستند دنبال این نبودند که خدای نکرده به دنبال حذف نام یا آثار شهدا باشند و تحقیق و پژوهش خوبی بود.
انتقاد دوباره رئیس ‌شورای شهر از عملکرد دولت و شهرداری در تقویت حمل‌ونقل عمومی
رئیس‌شورای اسلامی شهر تهران نیز در جلسه علنی صبح دیروز شورای شهر تهران درباره موضوع نقش خودروها در آلایندگی هوا گفت: با وجود تکرار مکرر لزوم تقویت سیستم حمل ونقل عمومی تهران، متاسفانه هنوز اقدامی اجرایی صورت نگرفته است و متاسفانه باید گفت طی سی سال سپری شده از پایان جنگ، وضعیت حمل ونقل عمومی تهران در بدترین شرایط قرار دارد و اگر به سرعت راجع به این موضوع اقدامی عاجل از سوی دولت و شهرداری صورت نگیرد، وضعیت از شرایط فعلی به مراتب بدتر خواهد شد.
محسن هاشمی افزود: سیستم حمل ونقل عمومی تهران باید در شرایطی باشد که نه تنها شهروندان فاقد خودرو از آن به آسانی استفاده کنند، بلکه دارندگان خودروی شخصی نیز استفاده از حمل ونقل عمومی را به جهت سرعت و سهولت آن ترجیح دهند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi